onsdag 15. juli 2009

Tisse Bak Busken, Med Skriket I.

Redsler får deg ikke til å kjøre på høyre siden av veien, det er det regler som gjør. Regler er praktiske forordninger for at verden skal fungere. Vel, vi lar vel gjerne være å kjøre på venstre siden, fordi vi vet at alle kjører på høyre siden, for trigger vi det systemet, har vi jo grunnlag for å være redde. Det kan gå skikkelig gale.

Brannvarslere har vi, fordi vi alle er i utgangspunktet er pittelittegranne redde. Det er en sikring mot å brenne inne. Brannvarsleren hjelper og gjør oss litt trygge. Men likevel bor største tryggheten i livet, inni oss selv.

Redsler får deg til å la være å tisse bak en busk, når du går full hjem fra byen. Redsler får deg til å la være å sette i et hyl, selv om det er det kroppen trenger, særlig hvis det er mitt på natten og du i tillegg har drukket.

Hva vil folk tro, si, mene ?
Du kan jo forstyrre....

Vi er faktisk villig til å brenne inne i redsel, for hva andre måtte mene.

Jeg har gjort det, vandret full hjem, sjanglet, fortalt om meg selv på veien. Satt i et skrik og tisset bak busken.

Hva vil andre si?

De kan føle seg forstyrret. De kan mene noe om deg. Og det gjør de.

Redsler kan få deg til å tisse deg ut.

Jeg har bodd på Bakklandet og hatt stor underholdning om natten, våknet av nachspill-lyd, primalskrik, en som klinte med lyktestolpen, en som tisset på husveggen og jeg tenker som så, hver vår gang. Vi er bare mennesker, som har våre greier, som trenger å lufte ut en gang i blant, og bedre det enn å brenne inne og forbli i skallet, og stå i veien for seg selv.

Hva vil de andre si?

Tenk det driter jeg i.

Vil de kjøpe platen din da?

Ja, hvis de synes at det går an å tisse bak en busk og sette i et primalskrik (fordi en fortjener det), selv om det er mitt på natten eller de bryr seg simpelthen ikke om at du gjør det. Litt irriterende å bli vekket, men vekket fra hva da, kanskje det var noe de sjøl skulle gjort i livet. Tisset bak en busk og skreket litt mere. Og tissingen har jo begrenset tid, og hylingen er ikke vedvarende, vi snakker tross alt ikke om en krangel, vold eller kamp, som vedvarer, men om en som går full hjem fra byen.

Redsler og moral er hemmende energi. Gud forby!

Jeg gråter ofte, jeg har tilgang til livets kilde. Jeg har lært meg grunt, som er beste skriket og jeg gjør det ofte, får ut spenninger, frigjør kroppen.

Redsler kan få deg til å tisse i buksen og stenge skriket inne.

Hva er du mest redd for?

Å drite deg ut, eller tisse deg ut eller bli avslørt?

Hva sier vi om de som gjør det?

Og har vi fokus på de, for å slippe å ha fokus på oss selv?

Neste platen min kan jo hete: Tisse bak busken, med skriket i.

Noen kjøpere?

Hilsen en fri og edruelig Betty, som skal drikke seg full flere ganger, tisse bak mange busker, skrike som en ulv, midt på natten og gråte fra livets kilde igjen og igjen.

MINNER OM SVART NATT PLATEN I BTUIKKENE 17. AUGUST.

14 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg er desverre en sånn som ikke skal forstyrre andre...en som ikke tisser i busken, og hyler kun inni meg...sunt? Nei, langtifra! jeg skulle hylt mye høyere, jeg skulle ropt høyt i begjær og elskov uten å tenke på om jeg vekker den gamle naboen...Det værste er at jeg egentlig ikke liker så godt det "flinke,stille,veloppdragne" jeg-et. Inni meg bor av og til en annen, men det kommer ikke ut. Så jeg er flink i mellomtiden.
Jeg tar ikke risker. Jeg har bestandig full, total kontroll...

Betty Boom sa...

Kari: Egoet spiller oss et puss, vil holde oss i sjakk. Slik at vi ikke forstyrrer eller tror vi er noe, eller nyyyter for mye eller lever ut oss selv. Eller dummer oss ut, slik at andre kan prate. LET GO AND LET GOD.

HAr vært mye av den "hysj - sengen knirker" i mitt liv også, men nå gir jeg faen - også der.

Alt kommer i øyeblikket, det er nå vi er her, på jorden.

Anonym sa...

Jeg skrek! Jeg skriker heller enn å få nervesaenbrudd. Tisse? Må man, så må man, men Tena kan anbefales :)) Jeg har ofte lurt på hva de gjør i sånne stive kongelige middager, når de må... er det innlagt tissepauser eller sier man unnskyld og går.. Jeg bare lurer jeg. :) Ha en flott sommer, Betty!

Betty Boom sa...

Anonym: skrike skal man gjøre minst en gang i uken, spør du meg.

Ang. tissing, så har jeg trent meg opp til teltliv uke 31, for å slippe å gå ut av teltet, holder meg lengst mulig, som en øvelse.'

Kanskje de kongelige ikke har tiss. Hvs vet vi?

=Anja sa...

Kjenner meg igjen her ja Betty
Det gjelder å ikke stikke seg frem:0/

God kveld fra citadellet:0)

Tonita sa...

Ah - tisse av angst. Husker ikke årsaken, . men sette meg i grøften og tisse våget jeg ikke, - må ha vært 8-9 år, på vei hjem fra danseskolen. Gummistøvlene ble våte av tiss.

Senere har jeg funnet fine metoder - huket meg ned mellom to åpne bildører ute på diger parkeringsplass på Gardermoen - må man, så må man!

Betty Boom sa...

Anja: Joda, det er det som gjelder. Så får de noe å prate om, så slipper de å dø i stillhet.

Tonita: Du glemmer det aldri.

Veldig bra! Jeg har noen sånne tisse mellom to biler opplevelser også. Helt edru. Det er et eget studium. Følge med strålen, hvor langt den renner. Ofte så må man tisse leeenge da og det er litt stressende da.

Jeg har faktisk tisset stående på et offentlig toalett, med en direktesending på radioen, utenfor. Det var testing av de nye by-doene, som bare hadde mannlige pissoarer, hvorpå jeg som kvinne testet de. Måtte ta av trusa selvsagt, for å få til operasjonen.

Sexy adie sa...

Man er desverre ikke en voksen og selvstendig person før man lærer seg å gi litt fanden i hva andre mennesker mener og sier om en.

Betty Boom sa...

Sexy: Godt sagt. Og ihvertfall ikke fri. Man binder opp egen energi i andres synsinger.

Elisabeth sa...

Åå du sier det så bra!!

Betty Boom sa...

Takk Elisabeth. Nå fikk du meg til å lese det om igjen. God Sommer til deg.

Marianne sa...

Du får sagt det ingen andre sier, Betty!! Óg det synes jeg er digg med deg!!!

Håper du har en fin sommer der du er!!

Klem Marianne :-)

Soleien sa...

Ville bare takke for dette innlegget Betty, eller egentlig hele bloggen din. Den har hjulpet meg gjennom vanskelige dager! Så ja, tusen takk!!
Jeg leste bloggen din i januar da jeg fikk brystkreftdiagnose, og når ordrebekreftelsen for kommentarer her i dag var 'pupsero'! (de er jo tilfeldige, eller?), så tok jeg det som et tegn...
Hilsen meg som har tisset bak flere busker, men som ikke begynte å skrike for alvor før denne hersens sykdommen gjorde behovet for klarhet til en påtrengende nødvendighet.

Betty Boom sa...

SOLEIEN, DA HAR JEG REGNET UT AT DU ER MITT I DEN VÆRSTE TIDEN VEDRØRENDE CELLEGIFTEN. DET KOMMER BEDRE TIDER!

Takk for at du sier det sånn. Behovet for klarhet ligger i oss, men med kniven på strupen blir behovet mere påtrengende. Sånn sett så har vi bitt livet i låret og VUNNET!!!!!!!