lørdag 21. juni 2008

Interrail



Dette kartet har hengt på kjøkkenveggen min i et år nå, og hver eneste frokost har vi reist igjennom Europa i hodene våre. Vi skal på interrail, og jeg skjønner nå hvor svært det er. Det ene er forventningene og gleden til ungene, det andre er alle forberedelsene. Jeg gleder meg jeg også, tuner inn roen jeg er nødt til å ha, og gleder meg til å ligge henslengt i parker med en bok, eller musikk på øret, for pauser må vi ha. Jeg er jo supervant med å ha mitt eget rom, som jeg fyller med meditasjon, eller sang eller blogging. Det skal bli innmari spennende å se hvordan jeg takler å være ute i 4 uker og likevel prøve å ivareta dette.

På kartet er det merket med svarte tegnestifter stedene som alle har vært før. De lilla tegnestiftene er der hvor jeg har vært, og de orange der faren til guttaboys har vært, nå skal vi utvide dette her.

De som har vært på interrail før, som jeg snakker med, begynner umiddelbart å mimre sine egne reiser, og alle har endt opp med for lite penger et eller annet sted, kommet for seint til tog og det kan virke som om Hellas er der alle ender.

Vi har en plan. Dette er konfirmasjonsturen til John Arvid, han bestemte Athen, bli kjent med Akropolis som hovedgesjeften.

Hvordan det blir med bloggingen er jeg spent på, men det finnes jo internettkafeer og jeg tror at jeg kan trenge de pausene, som det er å blogge. Jeg skal ihvertfall ha med meg gitar og joggesko. Sko ja, det blir ikke mange par i sekken. Og offentlige do i 4 uker. Joda, jeg har gått igjennom det meste i hodet mitt av trivialiteter som skal skje.

Jeg er kjempespent, litt lykkelig og litt stolt over at jeg er i stand til å gjennomføre dette. Uansett så blir det en stor erfaring og uforglemmelig for guttene i deres historie.

I går solgte jeg motorsykkelen min. Jeg var helt bestemt, men litt vemodig var det. Kult å få det gjort før turen og jeg vet at de som kjøpte den vil behandle den pent og få mange fine turer. Sykkelen er per def. sexy og innbydende, bare litt liten til meg etter 5 år. Neste gang skal jeg ha en større, men før det skal mye annet skje.

Jeg gleder meg villt til resten av livet.

God lørdag dere,

Betty

16 kommentarer:

Livs lerreter og annet sa...

Det kommer til å bli kjempemoro for hele familien! Jeg dro til England med båt og så begynte togturen gjennom flere land. Frankrike, Madrid, Spania (ikke planlagt), Sveits, Østerrike og i München ble billetten til venninnen stjålet på ungdomsherberget. Turen ble en uke kortere, men moro var det.

Ha en god tur og en flott sommer!

Betty Boom sa...

Liv: Se der, du kom på din interrail tur, ikke så dumt å starte i England egentlig. Vi drar til Stockholm først, med natttog, på mandag. Vi har kjøpt medlemsskap i ungdomsherberg og f.eks i København, er det bygd et nytt, mitt i sentrum, med masse fasiliteter,og nettkafe, 900 kr for alle sammen. Håper vi slipper å bli ranet på turen.

vibeke sa...

Take care!

Betty Boom sa...

Vibeke: Will do!

Viljar sa...

Hei,
Skriv reisebrev.
Legg ut bilder av rare ting, og god tur!

Betty Boom sa...

Viljar: Yes, I will do that. God sommer til deg og :)

Anonym sa...

Åh, - interrail!!! Det var lenge siden!! Sukk! Lengt!!!

Jeg gleder meg til å høre hvordan dette går, - og det går helt sikkert aldeles utmerket. Thv og jeg har drømt litt om å gjøre det vi også, - og nå kan du prøvekjøre for oss :-)

Betty Boom sa...

Livetleker: Puh, akkurat nå har jeg bare lyst til å stikke av fra hele greien, mitt i pakkingen...men det blir sikkert kanon.

Anonym sa...

GOD TUR!

Anonym sa...

Så spennende!
Ønsker dere ei fin reise, og god sommer:-)

Betty Boom sa...

Randi: Hjertelig takk.

Purpurhjerte: Det samme til deg.
No fææææææææææær vi :-)

-Mitt lille rede- sa...

Hei!

Har sittet å lest en del av det du har skrevet, og ble ganske fasinert. Har også sett på de snuttene fra foredragene du har holdt. Motiverende, veldig inspirerende og lærerikt. Jeg trenger slik for å endre en del i livet mitt, godt å ha deg her :-)

Lykke til med interrail! Gled deg masse, jeg har også vært og det var en fantastisk opplevelse.

Klem fra meg

Støvkorn sa...

Åh, så utorlig moro, jeg har alltid hatt lyst til det, men aldri funnet noen å reise med :)
Gooood tuuuur!

Betty Boom sa...

Mitt lille rede:
Takk skal du ha. Forsyn deg grådig av det som er bra for deg. Hyggelig å dele når en får slik respons. Fint at du er der du og.

Holder på å gjöre turen til noe fantastisk :)

Confiteor: Ja, dette er göy. Skaff deg noen som vil bli med. Det er bare å bestemme seg.

Skaff dere en deilig dag!

Elisabeth Augusta sa...

Skal bli fint å følge deg på reisa Betty - god tur.
Jeg hadde min tur i -75 ;-) Masse vidervedigheter, men det endte bra til slutt.

Betty Boom sa...

Elisabeth: Vi gjör väre reiser. Her gär det bra sä langt :)