tirsdag 5. februar 2008

En blogg om ingentings betydning!

Går det an å skrive om ingenting? Feks ingenmannsland, grensen mellom to land, en hvilket som helst sone, som ingen kontrollerer. Vokser det blomster der?

Jeg har ingenting å melde. Jeg har mye jeg opplever, men kjenner ikke behov for å dele. Endelig en bloggtørke i mitt liv. Å kjenne på det gjør meg kreativ, leiter etter nye veier å gå. Endrer på bilder, skriver på sanger, skal snart rydde i lenkene på Betty42. Skal slette mange blogger som ligger stille.

Ingenting er som allting, en pause, tomrom, stort intet, helt hvitt, gir ro, nada. Ingenting er en sang av Tramteateret. De sitter der og prater om ingenverdens ting. Ingen lyd, ingen steiner, ingen objekt, ingen substantiv, ingen sol, ingen vonde følelser, ingen bitre høner rundt omkring.

Ingenting er så alvorlig at det ikke kan tøyses med, hvis ikke du er feminist vel og merke. De er sinte på alt og ingenting.

Jeg får råd av folk som endrer ingenting i sitt eget liv, det er en underlig greie. Det er vanskelig å skrive om ingenting, det fant jeg ut nå og derfor er det fint å holde på, for å se hva som kommer ut av ingenting. Ikke slippe ordet, kanskje ingenting gir meg noen ting. At det var ordet ingenting som skulle til i dag for å komme nærmere noenting? La ordet få lov til å gi mening. Det er godt å kjenne på ingenting, får meg til å se det som er rundt omkring. Gjør meg fokusert. Å kjenne ingenting gir plass til nye ting. Det finnes folk som gir meg ingenting, kanskje jeg får et nytt syn på disse folka, at de egentlig har noen ting, men at det er jeg som møter de med ingenting. Folk som skikkelig kjeder meg kan være en utfordring, og ihvertfall hvis jeg må være i det lenge. Det trigger skikkelig, kanskje det neste gang gjør meg ingenting. Interessant!

Der stoppet det! Prøv sjøl å skrive om ingenting :)

God kveld,

Betty
rose

10 kommentarer:

=Anja sa...

Ingenting er sundt det, Betty-
Kanskje tema for skrivegruppa vårres!?!

trine40 sa...

Jeg strikker luer av restegarn for øyelikket. Garnet kan ellers ikke brukes til noen ting - i utgangspunktet mangel på potensiale; ingenting, de mikroskopiske nøstene har ligget i posen sin i evigheter.

Nå blir det luer til kompisflokken til 16-åringen, de blir mottatt med vill begeistring.
Jeg tar ingenting i betaling.

Betty Boom sa...

Anja: Ja, ingenting er som det. Sees på torsdag :)

Trine: Akkurat, det må bare vokse blomster i ingenmannsland. Jeg kan ikke forstå noe annet. Nå, kanskje jeg skal lage en sang om Ingenting.

Ingenting
Begeistring
Betaling
Sunne ting
Begeistring
Store ting
Retning

Livs lerreter og annet sa...

Av ingenting oppstår alle ting, sies det

S10ne sa...

Finnes egentlig ingenting?

Betty Boom sa...

Akkurat, da er jeg i gang med alle ting i dag :)

s10ne: Soleklart, vært i kontakt med det i det siste :)

Skippern sa...

Ingenting var et band fra Haugesund tror jeg, de kom aldri på tv

Betty Boom sa...

Skippern: TV betyr egentlig ingenting

Sexy Sadie sa...

Disser du feministene? :LER:

Betty Boom sa...

Ilder: Det betyr ingenting for de alikevel, de later så de ikke ser det :ler mer: