tirsdag 26. februar 2008

Transformering.



------------------- En ting å være i farta nedover på ski, men nå får jeg til litt skøyting oppover, og det er fordi noen overflødige kilo har dunstet bort. Nå begynner det å bli gøy! --------------

Ligger i flyt sonen for tiden og føler meg verdifull, selv om jeg er full av sår som aldri gror. En seier er erobret! Før kunne jeg føle meg verdiløs når det vonde slo inn, men nå har jeg lært meg at "det vonde" er noe som kommer og går, hele mitt liv, og jeg har fått taket på å transformere det til kraft og energi, i stedet for å springe i fra det. Jeg tør i større grad og lene meg inn i det som kommer.

Jeg får den sanne viljen ut av skapet, den som ikke er anstrengt, i stedet for å gå med den falske viljen, den som springer i fra. Jeg spør meg sjøl i større grad: Er dette bra for meg? I stedet for å bare dure på. Større aksept for egne behov.

Den falske viljen er sammenbitt, den sanne/ekte viljen gir aksept, er åpen og spennende. Så gjenstår det å tøre å stå i det åpne.

God kveld,

Betty
PC

9 kommentarer:

Laila sa...

Å transformere det vonde til kraft og energi høres interessant ut. Du har visst skjønt noe som jeg ikke har skjønt (ennå). Måtte også jeg bli klar for å motta en slik innsikt snart. Har levd med/i sorg i flere år og klarer ikke gi slipp. Lengter etter å gå videre, men er samtidig redd for det. Skulle visst vært hos Dr. Phil en tur, hehe.

Godt at du får det til for deg :o)

Betty Boom sa...

Laila: Det har vært en laaaaang prosess å komme dit, hjelper ikke hva andre sier, må finne nøkkelen sjøl.

Det er vondt å sitte fast i følelser og det er klart godt å ha en ekspert til å få ut trykket (jeg har 3 :)

Jeg kjenner ingen i Stavanger, men kan anbefale PFT i Oslo, som er kurs om livskvalitet og selvfølelse. Veldig dyktige folk.

Ja, det er godt å få til, det har vært noen runder med selverkjennelser gitt.

Anonym sa...

Grattis med kiloene og ny heading :D

Anonym sa...

Takk for link, Betty! Det er AKKURAT hva jeg trenger! Bestilte boka tvert - iallefall en start! :-)

Du er super-duper-ultra-hyper-mega-super FLINK! - som Tigergutt ville sagt!

Ha en deilig dag!

Betty Boom sa...

Lady: takk. Og hesdingen er jo ditt verk, æres densom æres skal. Glær mæ til helgen no.

Anathema: (tøft bloggnavn)

Jeg var inne og kika, skal se om jeg får til en saklig vri.

Betty Boom sa...

Sylvi: regner med at du mener VÅG MERE. Knallbok! Knallstart!Kanonkjøp!

Takk for stort kompliment. Begynner å få til å synes det sjøl og:)

Fin dag til deg og.

Anonym sa...

Ja, riktig! - Våg mere :-) Den er på vei til postkassa mi!

Fortell litt om selverkjennelsene dine! Kanskje det går opp et lys for meg også... :-S

Tonita sa...

Du og du og du og du!
Ok, det er ikke noe nytt at jeg beundrer deg, - i så mangt.
Grattis med alt det åpenbare, - og så fint med alt det som er fint for deg.
Senfebruarklem fra en litt matt mormor.

Betty Boom sa...

Sylvi: Selverkjennelser, ja. Får ta det en annen gang i en post,skal huske at du spurte :)

Tonita: Når du sier det på den måten, så forstår jeg at innsatsen er bra her i gården. Takk skal du ha. Nå må jeg sjekke siden din, hva er du sliten av da :)