mandag 13. februar 2006

Hver Dag Er En Fest!

mandag 13.02.06
Klokken er 23 om kvelden og jeg må lage en kjapp blogg. Skal opp og trene med Moan gård gjengen. De som er med i et forskningsprosjekt for å endre livsstil og gå ned i vekt. Ingen av dem snakker om å gå ned i vekt, men å endre noe opp i hodet. Det blir intervall trening i vann i morgen tidlig.

Jeg har ryddet rommet og fått en ny bra start her. Er i klart bedre form. Startet svømming i dag rundt 0700. Hadde treningskjøkken. Dro på ski. 6,5 km på under en time nå. Avspenning. Styrkeøvelser. Svømming og noen øvelser igjen. Kjøkken delen var bra i dag. Jeg tar med meg noen brød og urteolje tips hjem.

Over halve gruppen min er ute og pilser i Røros i kveld. Det er lov det, men hva er behovet egentlig? Har ikke tenkt å bruke så mye som en kalori på det heller. Men jeg synes at det er jævla useriøst. Misbruk av mine skattepenger. Jeg sa ved matbordet i dag:"Jeg har ikke vært ute og festet med mine venner på et år en gang og så skal jeg sause vekk opparbeidet energi på Røros. Aldri i livet". "Så du vil ikke feste med oss?" var det en som sa. " Hver dag er en fest med dere", svarte jeg. Det fikk jeg til, gitt. Eller hva?

Jeg fikk en tekopp av to damer i dag. Vi 3 satt lenge etter kveldsmat og pratet, også en av favoritt damene mine, mangeren. Vi delte litt private greier. Det startet med konfirmasjon. Det var en veldig ok time. Hun favoritt damen sa i dag: Det er morsomt å se på når du svømmer, det er livskraft i hvert et tak. Det føles sånn. Det er en fantastisk greie å få lov til å være her og kjenne at formen er stigende. I dag har jeg arbeidet med tema som hvorfor jeg ikke takler lukkete grupper og når de opererer med hemmelige avtaler. Det vil si ikke står for at de skal treffes. Det gjør meg innmari arg og lammet. Har funnet noen tråder i det. Skal dele dette en annen dag. Jeg skal ihvertfall ikke være med i lukkete grupper noen gang noe mere, det får jeg panikk av.

Jeg har delt ut 4 av boken jeg har laget til de som har hjulpet meg med ungene, og får fine tilbakemeldinger. Det er moro. Hun som jeg har lånt ski av er i bedre form og ergo er det skigåing på henne. Da er det helt tilbake til mine fjellski. Det går greit det. En av karene har lovet å preparere mine på nytt i morgen. Så mulig jeg får litt bedre gli. Har gått og tygget på om vi har råd til nye ski. F.eks kutte ut å farge håret. Men sannheten er at jeg ikke har råd til å farge håret heller nå. Det er fordi jeg har gjordt noen valg tidligere. Vi skal til syden om to uker.

Som jeg sier til ungene, det går an å ønske seg ting, spare og glede seg til vi får det.

Solen varmet i dag og, Betty

Ingen kommentarer: