tirsdag 27. juni 2006

God hverdag!

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, hverdagen er den aller beste. Ruben er sendt av gårde med SFO på tur og brødbakingen er i gang. Det er deilig å være aleiene. Folk tror de kjenner meg, men det er det ikke mange som gjør. Egentlig er jeg ikke en sosial type av karakter, jeg liker stille stunder bedre. Det er sikkert fordi jeg har så mange solo ting å gjøre. Lime inn bilder, skrive, synge, male og stryke klær.

Jeg kjenner at jeg blir friskere. Snart så frisk at jeg kan starte på hverdagskampen, kiloene. De sitter der til jeg ikke trenger de lenger, det tror jeg. Jeg skal aldri, aldri fordømme noen som er tykk, eller som ikke får til å slanke seg. Det er et helvete å få det til, hvis en ikke har krefter til det. Eller som meg, går på livsnødvendige medisiner. Men det er viktig å kle seg. Store folk som har klær som passer, er flottere enn misfornøyde tynne. Forresten har jeg rompebildeklart til fredag.

Siden sist jeg skrev, så har jeg tenkt det at å ta an ut på fest er egentlig en kunst, som få behersker. Det å ha full uttelling og ikke dette bakpå er et ansvar en sjøl har, og avgjør mye om en fest er vellykket. Jeg har hundrevis avganger prøvd denne forsiktige fremtoningen på fest og det er dritkjedelig. Når en drikker alkohol så skal det være gøy, ellers så er det ikke noe vits i det. Hos noen dukker det opp gamle spøkelser fra skap, og det er jo litt verre. Det er ikke et problem for meg mer, spøkelsene er sluppet fri for lenge siden.

Det beste festbilde jeg vet om, er det danske nasjonalbilde. Glade voksne som skåler og det er også barn på bilde. Hvis voksne er glade når de drikker, så er det ikke så skummelt for barn.

Om noen år, så skal vi utfordres på at våre barn skal ha et forhold til alkohol. Ja, for enten du drikker eller ikke, så har du et forhold til det. Det blir spennende. Nå har jeg nå sett både Aun og Stein vokse opp og få et forhold til alkohol som ikke skader de. Forresten når jeg nevner dem, legger ved et bilde av gaven Aun og Stein, Kenneth og Marianne, John Arvid, Per Kristian og Ruben Marius spleiset på. De har spart i mange år.



Ha en god hverdag, dere!
Ytteb.

Ingen kommentarer: