mandag 26. juni 2006

På Trass

Klokken er 22:45 og jeg blogger på trass. Jeg som skulle legge meg kl. 21:30. Men så kom det folk for å være sosial og da renner timene unna. For å ikke bli irritert, så var det bare å sett seg å ta en øl, festen ebber ut med en boxøl. Personlig er jeg ferdig med å være sosial, det har jeg vært i hele helgen. Jeg tok an ut to kvelder på rad og hadde max uttelling på det sosiale. Så nå vil jeg være litt inni meg sjøl. Sangøvelser, meditasjonen, spille plater (ny platespiller i dag) og skriving. Jeg bruker å være knallhard i uken på å kjøre ”nok søvn” og denne uken blir det viktig.

Jeg liker ikke å sove om morran lenger, de beste timene søvn er før kl 24:00, sånn egentlig. Men pytt, det er ikke så farlig, jeg kjenner at vi er litt høy fra helgen ennå og at det tåles litt unnaviking fra min knallharde struktur i hverdagen.

Selv om det var en kanon fest, så forundres jeg alltid over at det er bare jeg som tar an helt ut av oss damene over 40. De snakker sikkert om at jeg gjør det, og jeg snakker om at de ikke gjør det. Hva i all verden kan være riktig? Det er vel som en kjenner det sjøl, men kanskje det er godt å slippe kontrollen en gang i blant?

Jeg følte meg ikke så vulgær denne gang, det var litt dameutagering med meg. Både Kristin og Marianne holdt koken lenge. I hvert fall syntes jeg at det var helt herlig. Jeg tror jeg begynner å finne formen.

I dag fikk jeg spørsmålet: ”Hvorfor går du aldri å legger deg?” Altså ment om festen. Hvorfor i all verden skal jeg gjøre det, når det er så trivlig? Utrykket: Du skal ikkje sove bort sumarnatten” kommer jo fra et sted og dessuten var mine venner samlet og det er sjelden. Første kvelden satt vi i 16 mannsteltet. Kristin og jeg var i storform. Fliring og drikking og chips gikk ned på høykant. John Arvid så på meg og sa: Mamma, er du full nå? Og det var jeg. Men jeg var i godt humør. Det var jo en strek i regningen at han skulle se det, men vi velter da alle et melkeglass i blant og jeg spurte han dagen etter om han syntes det var ubehagelig. Det syntes han ikke og da er det greit nok.Jeg kunne f.eks ha skammet meg, men det har jeg gjort for siste gang i livet.
LEIREN


Kvelden etter var det vollyballkamp på stranden. Kl 02:00 om natten, så spiste Kenneth, Marianne og jeg nattmat, legg meg? Nei, jeg hadde ikke råd til det. Denne kvelden røykte jeg Lucky Strike, det må jeg innrømme var helt herlig.

Jubilanten, hans sønn som holdt tale, Marianne og Kenneth



Så en observasjon at når jeg ser på stemninger i par og på det som sies eller ties, så er jeg super glad for det språket Bernt og jeg har, og det det gir oss. Men så har vi da kjørt noen samlivskurs og tatt jobben med å eksponere. Det kan vi.

http://www.psykoterapi.org


Slike milepeler er viktige å få med seg, det gjør noe med relasjonen. Jeg er så glad for denne helg og jeg gleder meg til å treffe mine venner i Årdal om 14 dager.

Men folkens, nå er det hverdag. Bernt drar til Dublin i morgen. Ruben drar på overnatting til Moan Gård. På fredag skal jeg kjøre til Lillehammer med 3 unger aleine. Men det var deilig å sette seg ned og skrive noen ord, mellom utpakking, brødbaking og ny pakking.

Forresten, til dere som har kjøpt brød. Pengene gikk til Tatoo, NÅ skal de gå til eltemaskin.

God kveld,
Betty

ds Pga data problemer, får Bernt legge dette ut i kveld fra sin pc ds

Ingen kommentarer: