tirsdag 8. august 2006

Feit og Sterk Tirsdag

Kor i himmelens navn blir dagene av, de flyr jo som noen raketter. Skjønner ikke hvordan dere som er i jobb, får tid til å brette tøy og vaske gulver. Vi har løst det siste med vaskehjelp, en dame fra Thailand, som er flittig. Hun betaler på skolegang til sønnen på 16 år, som bor der og hun livnærer mora. Ikke samme velferdssytem der gitt.

Men dagen i dag var sterk og den var fin. Tiden går ikke, den kommer! Ennå er det sommer, uten den intense varmen.

Jeg har allerede mer energi. 3, nesten 4 kilo er borte fra kroppen. Det merkes. Nå er det baaare 27 igjen. Her gjelder det å holde fokus. På fredag får jeg Herbalife greiene, så da starter det enda mer. Fredag kommer min bonussønn den 2. her og vi skal ha en god avslutning på uken.

Jeg har glemt å kommentere at vi traff Trude sine foreldre. Det var bare så hyggelig. Skikkelige spreke folk, men som faren sa: ”om vi skal møtes mer, er ikke opp til oss”. Så tiden får vise.

Jeg har vært hos hun ernæringsberten og veid meg der, samt målt blodtrykk. Sistnevnte var veldig bra, vekten var selvsagt som jeg visste. Jeg forholder meg til en vekt på bloggen. Hun støttet meg i å ta en herbalife kur på 8 uker. Da blir det full spiker. Jeg skal til henne igjen om 2 uker. Hos henne prater vi om kropp, og om vekt, om å te seg og kle seg og greier. Ganske så mange prosesser når livsstil skal endres.

Her i heimen er tirsdag en pannekake dag og jeg elsker jo selvfølgelig slike feite greier. Jeg tok kesam i stedet for rømme, og en grønnsakssuppe i stedet for ertersuppe. Det fungerte bra. Bare 2 pannekaker og litt flesk. Neste uke må jeg lage en enda strammere plan. Nå skal kiloene få nedgangstider.

Turen er gått, men puppen er ennå ikke funnet. De silikonpuppene koster 1850,- kroner. De får jeg dekket av trygdekontor, men jeg prøver å ikke sluke for mye av den kassen. Når damer vokser fra eller taper vekt, sendes brukte pupper til Romania. Hvorfor akkurat Romania, vet jeg ikke, for det er jo tusen steder i verden de ikke har samme muligheter som oss. Men de går i hvert fall til damer som ikke får slikt dekt av statskassen.
Jeg har selvsagt bakt brød. Jeg solgte et i går og de eldste gutta skal selge 2 i dag. De må ha noen oppgaver her i heimen, som bidrar til familien. Ellers blir det mye ’game kube’ og data, men pytt det får gå. De har vært ute hele sommeren.

Nå har jeg en bok på do, en bok oppe med sengen og en på stuen. Så skal jeg øvesynge litt etterpå og legge meg grasalt tidlig.

Til dere som følger med, må dere leve og blomstre.

God kveld,
Betty

1 kommentar:

=Anja sa...

røyksignal mottatt-