tirsdag 1. mai 2007

1.MAI

Det eneste opprøret jeg gjorde i natt, var å "sparke" til meg plass i min egen seng. Den var full av gutter som hadde voknet av forskjellige grunner. Jeg er langt i fra et natt til første mai opprør i livet mitt for tiden. Akk, 1. Mai har blitt en fridag i mitt liv også. Det er lite flagg å se på Moholts Perle og ingen som sier Gratulerer med dagen lenger. Men jeg kjenner en stolthet over å være i besittelse av en "duskegutt":

Korps gjør meg glad, jeg vet ikke hvorfor, men jeg liker korps, så vi fikk marsjert en god tur i dag, innom to sykehjem og Brøset. På Moholt sykehjem er det som før, ingen som kommer ut, tror det huset er dårlig planmessig. Det er ingen tumleplass utenfor.

Korpset gikk forbi her vi bor og vi skrudde ut på Jonsvannsveien. Jeg synes Ruben har en flott marsj-stil. Han tar duskejobben alvorlig.



Jeg så hva jeg skrev i fjor rundt disse tider, og følgende planer hadde jeg for 1. Mai:

Natt til 1. Mai og jeg skal samle krefter. Jeg skal defroste fryser i morgen og spa litt i jorden, og ikke minst, gå i pysj så lenge som mulig.

Har kommer meg tidligere ut av pysjen i år da.

Ha en god 1.Mai og gratulerer med dagen!

Betty

Ingen kommentarer: