mandag 28. mai 2007

VALHALL


Vi har kjøpt oss et telt og nå bygger vi oss et hjem. Jomfruturen prøveturen, justeringsturen er tilbakelagt. Vi lager liste over ting vi har glemt.Vårens første uteovernatting, herlig å vokne til bølgesus og fuglekvitring og vinden som river i teltduken. Jeg elsker å våkne sånn.

Bade i havet, gå tur på en strand. Bare sitte å være. Dette er et ledd i mitt finne “kraften min” program og stole så mye på egen energi at bensinstasjonen for evig blir borte. Det er godt å gjøre seg fri fra det klamme grepet “ikke bra nok”. Fri fra skyldsfølelsen som har pult rundt i kroppen.
Friheten og fraværet av “ikke bra nok” gir uvant ro og indre styrke. Det er noe gudommelig som kommer fram og jeg skal ikke la meg skremme. Selv om jeg eldes, så føler jeg meg ny i livet. Det er en deilig kraft.


Helgen har vært mektig på alle plan. Fest med Trøndertun gjengen, 20 år etter. Vi var de første som gikk på rockelinjen der, og vi tok an helt ut og drakk drinker i dyre dommer, til langt ut i de små timer. Så da jeg ankom Hosnasandenfikk jeg en Ferdinan Bianca, eller noe sånt, en urtelikør, som gjorde umiddelbar medisinsk virkning. Jeg lot sykkelen stå igjen hjemme jeg, lurt tenkt. Tror ikke jeg er kjørbar før på tirsdag, for det ble pilsing på verdens ende restaurant i går, her ute i nydelige Hosnasanden.



I dag skal vi dit og spise blåskjell og nyte den fine dagen.

Livet er rikt,

Betty

5 kommentarer:

Tonita sa...

Høres ut som en pinsehelg som har gitt pluss-poeng til deg. De norske guttebarnebarna mine var på årets første telttur i helgen også, - med fisking, bål og masser av naturopplevelser.
Jeg telter ikke lengre, - men fikk gleden av full beskrevelse da gutta kom til overnatting fra søndag til mandag slik at de unge kunne ha en kjærestekveld på byen.
Jeg er forsatt meg, selv om jeg har tulla og har en ny identitet.

=Anja sa...

Kuult!

=Anja sa...

PS. Kan Lap-top`en brukes som gapahuk??? Er det noe du vil anbefale???

Lilly Craft sa...

Du e så fiiiin!

Betty Boom sa...

Tonita:

Lykke til med det nye!

Anja:

Ja, ikke sant!

Ja, det kan det. Pass deg for sand i tastaturet :-)

LadY..

Takk. Du og!

Må dere leve og blomstre!

Betty