onsdag 14. november 2007

Selvkritikk

Jeg tar offentlig selvkritikk (så fikk jeg prøvd det også :) Dere har rett. Jeg har jo alltid forsvart retten til at folk må få poste hva vi/de vil, som jeg/dere sier: Vi trenger ikke lese det! Nå er det ingen som har anklaget meg for noe da, men jeg har okkesom plutselig ment noe annet enn det jeg egentlig mener. Meninger kan man jo endre, trenger ikke å ha de samme alltid, men i denne saken tror jeg det handler om at jeg har oppsøkt poster som har irritert meg, for så å lage en sak av det. Og hva er det for noe? Kanksje jeg driver å leiter opp ting å bli irritert på for å komme unna tomrommet, etter domkumentaren. Har plutselig masse ledig hjernekapasitet, er i bedre form, har ikke fokus på Lykkekalenderen, ferdig med det og lurer på hva som er det neste. Mye å velge i mellom, så gjelder det å gjøre et godt valg, og greie å stå i "thenotknowing".

Må bare si tusen takk til dere som har kommentert denne gangen, som hjalp meg å se meg sjøl.

Svarer derfor forrige posts kommentarer her:
____________________________________________________________

>=Anja sa...Roll your` own-

>Mye hjernedød blogging, ja
>ti i stil og null i innhold
>Men blogging over tid gir tydeligvis slitasje -
>Men det fins nå positive unntak, da:o)
>God Natt Loooser:0)
>Slutt


Anja: Ingen tvil om det!
____________________________________________________________
mreteveian sa...
Jeg er enig at det kan finnes mange "tomme" bloggposter der ute.
Men er de det da, hvis vi vet at den som legger dem ut, har gjort seg opp tanker om dem? At de vil at det skal være "to speilegg" i de fleste postene?
Helt ærlig herfra: Jeg har funnet noen blogger som sier meg mer med "to speilegg" enn side opp og side ned med ord...

Jeg er nok opptatt at en blanding, en blogg der noen innlegg engasjerer og noen bare er med for å gi uttrykk av livets små øyeblikk. Blandingen gir meg hvile og engasjerer i rette doser.
Som din :-)

God onsdag herfra også :-)


Merete:

Her begynte jeg å tenke. Speileggposter er blant livets pjatt, men likevel mening i det. Eggene fikk en ny mening her; Merete. Takk for påminningen!

emelie sa...

Det finnes alltid unntak :)


Takk, tar den til meg. Det er mange dyr i arken og vi er heldige som kan velge.
__________________________________________________________________

~~Randi~~ sa...

Hello. Er ikke helt enig med deg her - i den store bloggeverden må det være plass til "pjatteblogger" også. Noen (bl.annet jeg) synes det er greit å bare se et bilde innimellom, eller lese "svada". Det er mangfoldet som er så fint, synes jeg - at vi fritt kan skrive om det vi vil, pjatt eller seriøst. Vi har jo et valg om vi vil lese bloggen eller ei. Fin dag til deg :)


Randi:

Sant nok.
___________________________________________________________________

Travelling Mom sa...

Jeg liker ganske godt å lese "hverdags pjatt" jeg. Synes mange bloggere er veldig overambisiøse og tar seg selv litt vel alvorlig til tider. Liker å la meg inspirere av andre mennesker, slik at kanskje mitt eget liv får litt mer innhold. Da spiller det ingen rolle om det er skrevet med "sylskarp penn" eller ei.

Jeg er vel i bunn og grunn en liten kikker.. ;-)

Du må forresten ikke finne på å slutte bloggingen. Skal se du får ny giv når du kommer i gang med et nytt prosjekt! :-)

Travelling Mom:

Jeg liker også å se hva andre får til.'

Ihvertfall så kan jeg ikke gå slik som dette noe særlig lenge.
___________________________________________________________________



------------- I dag jeg gjort to ting som har vært bra for meg sjøl. Bestilt meg en time til psykolog (fikk time i morgentidlig) og gått en skitur. For de som har hengt med lenge, så husker dere at jeg fikk ski i gebursdagsgave i fjor oktober, fikk ikke brukt de så mye forrige sesong, men nu... Kjøpte disse brillene, billige og jævli IRRITERENDE:) De dugget når jeg gikk, og det prøvde jeg å kjøpe meg ut av. Jeg er nøye på briller, så nå sparer jeg heller til de jeg vil ha som koster det tidobbelte. -------------------



--------------------- Da jeg kom ned til bilen hadde jeg gått fra den med døren åpen, skjønner du? Se den røde Ford Transiten på bildet der. Døren på vid vegg. Da lo jeg for første gang i dag. Skiløypene var bare IRRITERENDE, knallhardt, ikke oppkjørt, men det var deilig å være ute. Jeg hilste på alle (ganske mange) som gikk forbi meg (hyggelig å "leife"), for det meste dødsspreke 60 årige menn, seige og senete i kondomdresser, traff bare en dame. Ikke en knallstart, men jeg kom meg ut og fikk en god følelse av det. ---------

God kveld,

Betty

7 kommentarer:

merete sa...

Takk for gode ord, - jeg skjønner at tanker er på vandring: Hva blir det neste når en er "funksjonell" og ikke "oppbrukt"?
Stor stjerne til deg for samtalen du bestilet, og like stor stjerne for latteren etter døra på vidt gap: Vi kommer lengre når vi ikke tar oss sjøl så høytidlige :-)
Vi har ikke skiføre her, men bilen er vinterskodd før snøen kom i år, - hurra!

Betty Boom sa...

Merete:

Takk for stjernene.
Fikk en t-skjorte av psykologen min en gang med 5 stjerner på, bare for å minne meg sjøl på, som han sa.

Anonym sa...

Tror ikke du skal være så hard mot deg selv, det er virkelig mye pjatt for tiden. Jeg tror ikke det er bare årstiden som rammer oss, for å si det sånn.

Betty Boom sa...

Pointet er at jeg legger ut "pjatt" selv av og til.

Og satt og kastet stien i glasshus.

Saken er at jeg vil forsvare retten til at andre kan skrive hva de vil, og jeg behøver ikke å kritisere det, jeg behøver ikke å lese det.

Eneste gangen jeg virkelig har blitt forbannet på pjatt (ikke bare irritert) var når en viss blogger (you know who, sexy) oppfordret bloggere til å legge ut bilder av Muhammed og kjørte billedshow av Kåre Konradi mot hans vilje.
Det er ikke bare pjatt, det er håvmod.

Betty Boom sa...

---- stein i glasshus --- skulle det være :)

Alice sa...

Jeg synes det er tøfft å tørre å snu på femøringen også Betty, å innrømme at man ikke er enig med det man selv har sagt.

Noen ganger så står valget mellom å skrive pjatt og å ikke skrive i det heletatt. Jeg havner ofte i den andre gruppen, tror ikke det hjelper særlig på mangfoldet av gode poster heller...

Betty Boom sa...

Alice:

Jeg tror det er nødvendig med selvransakelse en gang i blant. Og å innrømme egne feil er grobunn for vekst for en selv.

Førørig lenge siden jeg har hatt en femøring i hånden eller hørt det uttrykket :)

Mangfoldet har sine uransakelige veier.