onsdag 16. juli 2008

Rule Britania



------------ Min soenns droem. Maa du aldri slutte aa droemme og maa du arbeide hardt for det du vil:) -------------------



--------- Denne tronen ble laget til Johnny English sine innspillinger. ------



------------- Mye man kan bruke kjente tall til :) ---------------



-------------- Hands up ----------------



------------- Ikke hver dag du moeter et gjenferd :) ----------------



--------------- Nye sandaler og fransk pedykyr. Har alltid vaert fornoeyd med foettene mine, maa jeg fortsette aa vaere det! :) ------------------

Jeg er fremdeles i London. Kunne kommet oss til Trondheim i dag for 14 000 kroner, eller til Brussel for 150 pund per person, et kjapt regnestykke gjoer at vi fremdeles er her, og det er ikke noe minus det, selv om vi maatte svelge baade seinvirkningene av Tatchers idiotstyring av landet (oppdeling av alle system) og kostnadene. England er virkelig ikke interrailvennlig!

Men vi har hatt en turistifisert dag, med British Museum, Moviemuseum, London Eye og Big Ben. Jeg er mest fornoeyd med at jeg har sittet paa en Engelsk pub og drukket Guiness og spist Fish and Chips (kiloene - oh my God, snart over dette her). Vi ble forresten kastet ut (paa en vennlig maate riktig nok), for minstemann hadde kjoept "feil" Doctor Who-leke og soerget voldsomt, akkurat da vi var der, selvsagt. Gikk i en bakgate og fant en kul rockescene og tattoobutikk, ville gjerne vaere der, men vi fikk ikke lov til aa ha ungene der,saa vi maate gaa (fikk ihvertfall laane wc). Det stod et band paa scenen og det brant i hele kroppen min, saaaaa lyst til aa vaere der, men hva gjoer man ikke for sine barn osv.

Startet dagen i dag med 4 x 4 og styrketrening, samt litt plasking i bassenget, og det funker som faen...stoel etter i gaar og det foeles perfekt, kroppen funker. Har sikkert gaatt 2 mil i dag og, men det regnes ikke, det er bare saann det maa vaere. Tok pedykyr i kveld paa hotellet her, 450 kroner. En opplevelse og en god samtale der. Spurte forresten en dame i resepsjonen om det var en tattoo, hun hadde paa oeret, hun sa HYSJ, for de har ikke lov til aa ha det her. Jeg trodde disse gamle fordommene var sagablott, men hun paastod at det var lettere aa vaere lesbisk enn aa ha tattoo naar du soekte arbeid. Der fikk jeg en god samtale ogsaa, saa jeg er fornoeyd med dagen.

Har faat noen kule meldinger fra folk i BBBB i dag ogsaa, saa naa gleder jeg meg virkelig til aa komme hjem og fortsette prosessen som er i gang og det lyder doedsbra om jeg maa si det selv :)

I dag har jeg moett foelelsen av aa bli stolt paa, ingenting er som det. At andre stoler paa at du er der, at du er aerlig, at du holder ord og at du merker respekten. Det er vakkert. I dag har jeg tenkt paa mennesker, dessverre som agerer stoerre enn de er, ubevisst, klager paa andre og lager masse lover om hvordan det er lov aa vaere. I dag har jeg opplevd respekt for den jeg er, fra fremmede og det er en fin, fin opplevelse.

Maa vaere aerlig, har hjemlengsel naa. Saa naa rykker vi nordover, vet ikke om det er bloggtilgang da, men artig at det gikk an aa holde koken disse ukene paa nett. Takker for foelget, saa langt.


------------ Kysset under den vidunderlige bro, vi har tonen igjen, etter all this years. ----------------



----------- Hilsen oss paa farten. -----------------


So long and take care,

Betty

5 kommentarer:

GundaM sa...

Er da innom og kikker da vet du ;0)

Som dere opplever og koser dere, flott. Velkommen hjem, skal ikke si hvor "varmt" det er og hvor mye det regner sjø.....

Skal kikke etter alle fly over her i nermeste framtid;0)

Anonym sa...

Hei Betty.
Vært veldig flott å følge dere på turen.
For en opplevelse for ungene.
Hadde ønsket jeg var så tøff å kunne reist sånn.

Klem Eva:-)

Anonym sa...

Fantastisk å følge dere på turen. Har virkelig kost meg og blitt inspirert:-) Drar derfor til Tromsø i helga på impulstur til venninne som fyller 40! Tur snart? Klem Kari

Betty Boom sa...

Gundam: Supert! Vi ankommer med tog da, sjöööööö. Herlig med en maskin som har noe som ligner paa öööööö

Jeg gleder meg til aa komme hjem uansett vaer.

Eva: Takk, skjönne kvinne. Ja, vi har alle hatt store opplevelser paa turen her, og reisen har vaert maalet lenge. Vi har laert masse.

Kari: Herlig, fint at du er der, og fint aa inspirere. Takk som deler det. God tur til Tromsö. Gjerne tur i neste uke, jeg har jo gaatt og gaatt og kan gaa litt paa tröndersk jord ogsaa.

Betty Boom sa...

Gundam: Supert! Vi ankommer med tog da, sjöööööö. Herlig med en maskin som har noe som ligner paa öööööö

Jeg gleder meg til aa komme hjem uansett vaer.

Eva: Takk, skjönne kvinne. Ja, vi har alle hatt store opplevelser paa turen her, og reisen har vaert maalet lenge. Vi har laert masse.

Kari: Herlig, fint at du er der, og fint aa inspirere. Takk som deler det. God tur til Tromsö. Gjerne tur i neste uke, jeg har jo gaatt og gaatt og kan gaa litt paa tröndersk jord ogsaa.