onsdag 20. desember 2006

Ventetiden!

Jeg kjenner ungenes venting. De er bessat av hvor mange dager det er igjen. Jeg er besatt av hvor mange timer det er igjen. Sigurd (trombone) er på vei nordover i bil med PLATA vår. Jeg har ordnet meg så mange julekvelder. SÅ livet er sterkt og inderlig.

Jeg var på fysio for armen i dag. Nå begynner jeg å bli vant. For bevegelsene er så forsiktige og de er over alt. Dette er på kroppens lymfesystem for å åpne opp og få de til å jobbe, for dem jeg mangler. I begynnelsen var det veldig rart å bli strøket på som en katt, det ligner ikke massasje engang, men det er satt i system. Over hele kroppen. Hun er nesten ikke borti min arm. Det virket rart i starten, men nå er det rutine. Dette også.

OPPKOMMET sin diktbok er sendt til Adressa. Og jeg har vært i Tattoo World og fullført engelen min. Den er fin, dødsvakker, jeg skal ta bilde når plastikken er av og den har roet seg ned. Tro om jeg drar tilbake dit engang. Den som lever får se! Elton lager låter og de er lagt ut på urørt. Det er noen fine linjer der, melodiøse innslag i låtene. Litt mye Bringsten på enkelte, men moro er det.

Det finnes mye brukbart undergrunnsmaterial. Og bra er det. Vi har det gøy og det er det viktigste. SÅ kan de kommersielle drivkreftene holde på å selge Kyrkjebø og Eidsvåg. Det er folkemakt i urørt og you tube, wikipedia og blogg. Og skal man en gang ta av, så gjelder det å holde fast i egne verdier og egne låter og egne folk.

4 dager til jul og jeg er helt nedpå. Utrolig rart. Ordnet med alle gavene og vi har julepynt over alt. Gutta sluttet skolen i dag og de er lykkelig. Spennende dager, det må jeg si.

Jeg er dritalei av å være feit, men det er ikke uken for å prate om det. Jeg har et vanvittig nyttårsønske og en plan. Jeg skal trene meg opp og komme i form. Jeg slipper ikke løs, for det betyr kilo opp i julen. Det er helt uaktuelt. Det hjelper på med to konserter i jula, det vet jeg.

Kanksje kommer Sigurd snart!

God kveld,

Betty

Ingen kommentarer: