søndag 30. mars 2008

GATEAVISA FRA UNDERGRUNNSVERDEN I BLOGGPOLIS: FUCK THE SYSTEM, nummer 2

Anja skrev det første nummeret. Noe nervøst og litt preget av "er dette på ordentlig". Det er det! Ingen vei tilbake, kjære Anja. Vi må holde skuta under bloggebyen på rett kjøl. Dette er andre nummeret av gateavisen fra undergrunnsverden i Bloggebyen, og om det ikke tar av, så er det ikke så farlig. Det regnet vi med, å bli ignorert av Bloggeliten er noe vi er vant med. Men de aner ikke hvilke krefter vi har, de er uante.

For dere som ønsker å skrive i avisa er det bare å poste din egen post, men lenke til oss som allerede har skrevet, og ha overskriften på avisen i orden, nemlig: FUCK THE SYSTEM, og hvilket nummer vi leser. Dette er anarki, folkemakt og FREE SPEECH, kjør på!

Personlig så har jeg ikke giddet å lese hele Bloggeby-historien (gjesp), men jeg har selvsagt lagt merke til at vi ikke er nevnt, som alltid, og det tyder bare på hvor lite de synes om oss. Tror de er redde folk som er sprutærlige, og det er jo en ærlig sak det (men det er pakket inn med total ignoranse, jævla dårlig innpakka, spør du meg). Det funker akkurat likendan der ute, i den "vanlige" verden, kloakkbarna i Romania og de fattige i Trondhjæm settes ikke på kartet, ikke en gang i statestikken (made by People), de bare finnes ikke!!!!

Og sånn går no dagene. Ta ansvar, skriv den neste posten til avisen. Jeg utfordrer Sexy Sadie og Trine (mine første bloggevenner), til å krangle om hvem som skal skrive først!!!! OG hBUSTER, du tar deg av parolen. Vi går gaten snart (Elite Avuenue, med murstein!!!!

Shoot it down shoot it down, fordommer, shoot it down GO GO GO!

Betty Paroletti








18 kommentarer:

=Anja sa...

Dett var bedre ja
Shoot the moon:0)
Og besøkene raser i været:::ooo
Det blir HELT SIKKERT BRÅK av det her (etter hvert) -men da blir jo alle bloggerne litt bedre kjent med hverandre- på godt og på vondt- og det er jo litt av meningen:::000)))
Fuck it down!!!
Slutt

=Anja sa...

Heyy
Kuul video- og så på engelsk:0)

Betty Boom sa...

Buster har en fin støtteerklærling til Fuck The System i dag.

Jeg tror ikke det blir mye bråk av dette. Vi har ikke stort nok opplag. Det blir litt sånn blad som Sorgenfri er, en de passerer.

Ellers så blir det kanskje du og eg som frekventerer i hverandres kommentarfelt, og en haug med folk utenfor, som ikke skjønner vitsen, eller ikke vil inn i og så har du de uttapå der igjen, "de med roret" som synes at vi er helt idioter, men det er ikke noe nytt under solen det. Mest spent på om gamle bloggerne "våre folk" våkner og er med.

Den som lever får se :)

Videoen ble laget i 1986. Det er gutta bak Veiviseren som har laget den. Gamle bandet mitt, med Prepple (Dum Dum) på bass og Øystein (kineserne) på trekkspill. Ellers er folka. Nille, Eivind og Jørn. En kul tid.

Anonym sa...

Hm. Dette får muligens bli et leserbrev, dette da. (Kanskje et refusert et også, siden jeg er uenig i mye av virkelighetsoppfatningen som tydeligvis råder i redaksjonen. Men uenig er forhåpentligvis lov.)

Siden jeg ikke vet om jeg er elite eller ikke, så formulerer jeg for sikkerhets skyld brevet i to varianter.

Alternativ 1)
Kjære Betty, Ærede Redaksjon

Da jeg er oppmerksom på at jeg med min store familie (muligens) ved en feil har fått tildelt hele to residenser i Bloggerbyen, ønsker jeg med dette å høytidelig tilby den selvoppnevnte(!) berme den ene residensen til Deres disposisjon.

Vi har i vores familie god erfaring med trang plass og vil således ikke ha nevneverdig problem med å begrense oss til ett hus. Podene og prinsessesusseklumpen har lært seg å foretrekke de edle verdier som dyrkes ved deling av plass og fasiliteter. Vår utsøkt blandede bastardhund ser heller ikke ut til å ta etter sin amorøse far, Vorstheren, hva høyde angår så han trenger heller ikke residensen som eventuelt hundehus med flere bad og soverom men passer godt inn på sin faste plass under kjøkkenbenken.

Jei vil derfor overrekke Gateavisens representanter, her representert av Betty von Berme, nøkkelen til en av husene og ber samtidig om noget tålmodighet i tilfelle den ADHD-rammede prinsen i familien kommer tilbake noen ganger på epleslang. Jei forsikrer om at hans påfunn i Deres grøntarealer kun vil øke verdien på eiendommen, sett i lys av hans høyverdige herkomst. Det samme gjelder eventuelle etterlatenskaper fra hunden vår, som Prins ADHD synes det er riktig festlig å ha med seg på sine utflukter.

Med vennlig hilsen
Hertuginne Lin von Fullt Hus


Alternativ 2)
Øy! Slutt å klag'a! Det er jo plass hos vårs!

Hilsen
Kjerringa med ungeflokken

Betty Boom sa...

Hertuginne Linn Von Fullt Hus:

Flottings med leserbrev og gratulerer som den første. Nå er det en gang slik, at det er helt supert her i Undergrunnsverden. Vi vil gjerne ha det sånn. Trenger ikke å flytte noen sted, vi trenger bare aksept på at vi finnes og så liker vi å bli sett :)

Når det er sagt, så klarer jeg ikke helt å avslå ditt tilbud, fordi vi trenger et konserthus og kunne gjerne brukt den ene av dine to residenser til dette. Vi lover full trøkk og rock`n`roll fra morgen til kveld, hver eneste dag - forever.

Jeg kan ta på meg å holde champagnen kjølig og at det da alltid vil stå en flaske fremme til deg, spesielt.

Prins ADHD er velkommen til BACK ON TRACK HALLEN, og epletrærne står frie for alle, også han.

Til alternativ 2: Nei, nå har vi akkurat startet. Vi går for en slagferdig avis, opprør og husokkupasjoner. Fred er ei det beste, men at man noget vil.

Betty Boom sa...

Hertuginne Lin:...når det er sagt, så tror jeg neppe at de som har makta, vil godkjenne dette konserthuset, på langt nær legge det inn på kartet (vi finnes nemlig ikke :) men en skal aldri si aldri, kanskje de ikke tør noe anna, snart.

Anonym sa...

Faen så bra initativ!

Je suis une anarchiste!

Fuck'em all!

:)

Betty Boom sa...

Goredom: Thanx! Ja, nok blir nok! Nå gjør vi opprør!

trine40 sa...

søren, betty - jeg har nettopp forfatta en knallpost, og så fant explorern ut at den ville legge seg. Jeg får starte på nytt igjen, men orker ikke akkurat no - fuck my datasystem! I'll be back!

Betty Boom sa...

trine: okey, da vet jeg at du er i siget. Jævli irriterende når systemet ikke funker. Gleder meg til nummer 3 av avisa- Tre på et døgn. Jævli bra!

Sexy Sadie sa...

Hva skjer?
Er vi i krig igjen?

Betty Boom sa...

Ilder: Yepp. Blodig alvor :)

Sexy Sadie sa...

Jeg er på den på strak arm.

Betty Boom sa...

Ilder: Knallbra! Jeg går ikke og legger meg før du har posten plass.

Snx,

Betty

Lilly Craft sa...

Får jeg også være med i opprørsstyrkene til Bloggopolis?

Betty Boom sa...

Lady: Sæffen! Alltid plass til deg!

Anonym sa...

... og den som tror at anarki handler om fuck'em all, har i bunn og grunn misforstått hele greia..
takk for meg

med myk hilsen
tb
anarkist

Betty Boom sa...

tb: Enig med deg i det: Dem om det!

Betty
Syndikalist