søndag 21. desember 2008

Betty42 er 3 år i Dag.



Så her er det en liten feiring på gang, det vil si noen ord til ettertanke. Skulle gjerne ha plukket ut de postene jeg selv syntes har vært best, men det er alt for mye arbeid. Særlig når det skal gjøres "for free". Men de som har følgt meg hele veien, og som liker meg, tror jeg vil si at: Tøre Å Lykkes postene har fått en egen dreis.

Per NU har det vært 119 576 klick inn hit.
118 klick i snitt per dag
Besøkslengde i snitt er 1:47

I dag har det vært 66 klicks inn her til nå og denne uken 826 totalt. De fleste som visiterer kommer fra Dovre og nedover. Lite folk fra vakre nord.

Tror aldri jeg kommer til å slutte med blogging. Blogging er bra. Viktigst at jeg har truffet folk som jeg har delt motbakker med, og jeg har lært noe sinnsykt av andre bloggeres ve og vel.

Jeg har vokst på bloggingen. Skrivemanien har ikke gitt seg, har blitt flinkere med ord, sånn generelt og skriver lettere og bedre tekster til sangene mine.

Men det som topper alt, er at offentliggjøring av egen sårbarhet, har skapt mindre avstand til andre mennesker. Det å være ekspressiv på det som rører seg i selve livet, har gitt meg enormt mye. Så kan de som aldri tør å dele en drit av seg selv, sitte der og kritisere oss som gjør det (Let The Dead Bury The Dead). For vi viser vei for hverandre. De bare blokkerer, lager hindringer. Jeg har lært meg i større grad å gå rundt panikkbarrierene, i stedet for å gyve på med øks. Jeg pulveriserer motstanden og går Betty42 veien. Livet er fantastisk fremover.

Fortiden, er der livet ender, ingen grunn til å ha fokus bakover. Dessverre lever 95 % av oss baklengs og dyrker det som var, i stedet for å være til NU. Det er et akseptert rituale å kun ha fokus på det som var og legge byrder på andre, med å ikke være fornøyd, eller at alt var så mye bedre da, enn å være i seg selv og skape de øyeblikkene som foregår, just now.

Bloggen har lært meg at mange bruker sin våkne tid, til å være negativ til det meste, eller tviholde på negative historier som skjedde en gang da. I stedet for å slippe det som en tung potetsekk, så reindyrkes feilene i stedet for å "let slip through their fingers".

Belæring og "jeg har rett" greien er heller ikke bra og det siste støtet inn mot bloggen min kom fra fr Martinsen som ikke gjør meg oppmerksom på sitt vrede, men lager en egen post om det i stedet (been there, done that myself). Baksnakk foregår overalt, ingen tvil om det. Egentlig skulle jeg sluppet det som en tung potetsekk også, men drar det likevel frem som eksempel, på hvordan stå på andre for å få flere klicks selv. Bloggverden på sitt værste/beste.

Men iallefall er jeg blitt bedre på å unngå negative vibrasjoner, for det eneste den type tenking produserer er avsky og skyldsfølelse - begge dødelige følelsesmessige sinnstilstander. Noen tar samme bilde hele tiden, fotograferer/skriver det samme om og om igjen og gjør egentlig ikke noe annet, i følge meg, å reprodusere de samme resultatene i livet, om og om igjen. Hvor sexy er det?

Men vil vi forandre på dette og oppdage de enorme ressursene som bor i oss, må vi se modig inn i fremtiden, som er her, og se oss selv gjøre nye flotte ting, som gir vekst. Vi må tåle og skjelve, stå i oss selv, stå i det veldige vakre livet.

Da har jeg delt dette av meg selv, det er jo tross alt søndag og jeg deler gladelig av min kvalitetstid med deg.

Møtes på Betty42,

Betty

20 kommentarer:

Anette {foreldremanualen} sa...

Gratulerer så mye! :-D

Når det gjelder det med å tørre å gi av seg selv, så tror jeg det er en økende trend i bloggeverden. I følge en eller annen avis har 2008 vært året da flere bloggere har oppgitt sin anonymitet. Så lenge man står for det man skriver, skjønner jeg ikke hva som skal være så farlig med at folk vet hvem man er.

Men du gir en god del mer enn de fleste da! Håper du fortsetter med det... ;-)

Betty Boom sa...

Takk. Litt stolt av at jeg har holdt fast i meg selv. Og ja, jeg vil fortsette å være meg.

Jeg har aldri likt anonymitet, det suger!

Hanne sa...

Gratulerer med blogg-bursdagen Betty !

Mye har skjedd i bloggland i løpet av de snart 3 årene jeg også har blogget - anonymiteten tones ned og flotte folk viser hvem de er og mange flotte vennskap har blitt knyttet.

Hvis jeg igjen blir syk, så vil jeg gjerne ha nissekor - bare så det er sagt :-)
Intet kommer i en lukket hånd - og alt går forbi en lukket dør - i direkte eller indirekte betydning.

Fremtiden begynner litt hver dag - og vi kan fylle den med noe godt - fordi vi tør :-)

Betty Boom sa...

Takk Hanne. Du har bidratt stort i kommentarfeltet og jeg setter pris på dine kloke og inspirerende ord, som gavner veien jeg går på.

Jeg vil ha nissekor jeg også,...og det fine er at vi kan velge.

Intet kommer i en lukket hånd - og alt går forbi en lukket dør - i direkte eller indirekte betydning.

Fremtiden begynner litt hver dag - og vi kan fylle den med noe godt - fordi vi tør :-)


Steinbra sagt.

Skjønner ikke hvorfor ikke alle skjønner dette, men igjen...her var det noe med å ikke stå og rope foran de stengte stasjonene.

Lev livet rikt.

trine40 sa...

Gratulerer med dagen!!!

Betty Boom sa...

Takk Trinemor. Hyggelig at du kom innom før kl 24, vi er jo gamle travere tross alt NU. Love love love

=Anja sa...

Grattis med dagen igjen,Betty

GundaM sa...

Gratulerer med 3 års dagen, og du for en herlig puppekake da!!!

Må jo inn for å gratulere deg, tenkte egentlig ikke logge meg på ikveld da men...

Kos deg videre med livet og blogginga ;0)

Nattaklem fra leser nord for dovre ;0)

Anonym sa...

Gratulerer med treårsdagen! :-)

Anonym sa...

Grattis grattis!
-og takk! for både tårer, smil og latter!
Klem fra Karin:)

Lilly Craft sa...

Grattis med tattis og jubileum!

S10ne sa...

Gratulerer med 3 års dagen Betty! Gleder meg til MANGE flere!

Anonym sa...

Gratulerer med tre årsdagen som var i går, Betty!

merete sa...

Gratulerer! Du tar opp mye som får tankene i sving, og det er "stort" å lese bloggen din hver gang. Jeg er glad for at du unngår de negative vibrasjonene og tar bloggingen på din måte. Et unikt verktøy, denne bloggen.
Masse tanker og ønsker med positivt fortegn til den denne jula også.

-Mitt lille rede- sa...

Gratulere med 3 års dagen, igår! Du skal ha skryt for at du tørr å være helt deg selv, det er det ikke alle som gjør, heller ikke undertegnede ;-) Men jeg jobber med saken. Kanskje jeg også tørr det en dag! Du er ihvertfall en stor inspirator i så måte.
Gleder meg til mange flere år :-)

Klem

Betty Boom sa...

Anja, Gundam, Lothiane, Karin, Taxibeib, s10ne, Sexy Sadie,Mreteveian og Mitt Lille Rede: Tusen takk Damer. Vi snakkes på eteren, det er bra sikkert det. Så glad for at dere er der ute.

Runa sa...

Grattis med dagen!
Og TAKK for at bloggen din finnes!!!

Betty Boom sa...

Runa sweetheart: Thanx!

Anonym sa...

Vakkert, vakkert, vakkert! Keep on the good work!

Tusen takk!

Betty Boom sa...

Pegasus: Takk. Artig å oppdage nye folk. Jeg lenker til deg.