onsdag 10. desember 2008

LØNN på jorden.



I dag fikk jeg en lønning og jeg tenkte å spandere buss på meg selv. Der stod jeg med sykkelen ved siden av meg og ventet. Greide jeg å vente tiden ut, nei - jeg peisa opp bakkene, og i tillegg vært på trening, så det står ikke på intensiteten i aktivitetene, vaffal.

Jeg kjenner suget i nakken, at julehandel shiten vil smyge meg inn i snobberiet, men jeg holder meg hard, så lenge jeg greier. Nå greide jeg meg igjennom novemberen, uten å skrive at måneden sugde (tror jeg) og nå skal vi se at jeg greier meg igjennom desember, uten alt for mange nedsig fra fortiden.

For livet er formidabelt og det er bare LET GO som gjelder, slippe taket, lissom. Jeg begynner å bli god på det, litt nifst, men mest interessant.

Julesangen min går visst på radioen hver dag. Spennende dette. Jeg skrev den for å komme julen i forkjøpet, for å ta bukt med klumpen i magen, som får meg til å tvile på meg selv. Kroppen min klarer ikke å glemme de gamle svikene, savnene, men kanskje denne gangen at jeg har greid å ta rotta på skammen og tvilen.

I morgen skal jeg synge for kreftsyke barn, det er det mening i.

Ha en fantastisk kveld,

Betty = snusfri, hardt, men det funker som faen.
(bloggen min er snart 3 år gammel).

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, å synge for kreftsyke barn må gi mening, ja. Det er vakkert. Og da var det deg jeg så på sykkelen i dag, da - som jeg tenkte. Dattera og jeg var på vei over lyskrysset på toppen av Dybdahlsveien. Sprek er du - det er slitsomt å sykle om vinteren, og annen trening i tillegg - har god grunn til å være fornøyd med egen innsats. Flink som kutter snusen også. Har du noen gang vært vanerøyker? Lurer på om å kutte snusen er like ille som å slutte og røyke? Ha en fin kveld der borte på Moholts Perle. Klemmer**

Betty Boom sa...

Randi:

Blir vant til føret på sykkelen. Frisk luft gjør susen det.

Jada, røyka som bare det. Snusen er værst å slutte med. Ingen tvil.

Ha en fin kveld sjøl, Randi.

trine40 sa...

I dag visste i alle fall hele Skatval at Julesangen var på P1 i morges. Alle er så stolte her, og vi framførte julesangen nok en gang på julekaféen i kveld. Blir ikke helt det samme uten deg, men vi synger den med glede, og med deg i tankene:)

Ha en god kveld!

Betty Boom sa...

Trine: Fantastisk, og tusen takk. Det var VI som fikk til Julesangen i 2008. Er glad for vårt samarbeid. Hils gjengen. Love.

Runa sa...

Spreking!!At du har TRØKK er det ingen tvil om !Lykke til med snuse slutt ;-)!

Betty Boom sa...

Runa: Du vet, jo sikrere og tryggere du blir på deg selv, jo mindre tåler folk av deg. The price you have to pay. Det henger igjen i kroppen, hardt å slutte. God uke.

Elisabeth Augusta sa...

Hører en snutt av julesangen din hver dag ja! Nå gjelder det bare å være våken og huske i morra klokka 10.

Betty Boom sa...

Elisabeth: Artig dette :-)