onsdag 4. juli 2007

Ett Øyeblikk, det er bare livet!

Da har jeg funnet sommerens sandaler, brune og nå går det i høye hæler. Det gjør noe kult med ganglaget. Ikke sant, at jeg også passer til å skrive "sånt", om enkle ting i livet! Men det blir ikke så mange linjene som flyter da.

I går var jeg innlagt på sykehus, i seng og med venflon i hånden. Klar for en 10 dagers knallhard antibiotika kur. Roseninfeksjon, etter operasjonen. Men jeg slapp altså ut igjen, med en knallhard kur på lommen. Jeg syntes et øyeblikk litt synd på meg selv, men snur meg snart og bruker energi på rette viset. Jeg ble så glad for at jeg fikk komme hjem til min egen seng, og at jeg slapp å lage masse uro i heimen.

Med lange netters søvn og hvile, så kan det hende kroppen knekker infeksjonen med denne hjemme kuren. Men altså, satt noen hakk tilbake igjen. Jeg er jo selvsagt litt skuffet, for NÅ skulle jeg jo komme i form, men sånn er livet!

Når du har trening i motbakker, så blir du bare så glad når "noe" går rette veien. Så i dag voknet jeg kanskje litt mindre trøtt, enn de dagene forut. Så priser jeg livet for at det ikke er kreft og det finnes en kur for alt. Hører på Are og Odin på radioen og fryder meg over alt rundt meg.

Jeg kan dette med mobilisering av krefter og restitusjon nå. Jeg begynner å bli utlært. Det er sikkert rart for de som er frisk å forstå at det finnes lyspunkt når en blir syk. Men gevinsten er altså at en blir så inderlig glad for livet. Det rører med roten av tilstedeværelse og gleden over alt det friske.

Denne bloggen blir kort, nå bærs det en tur til legen.

Back in fight,

Betty

5 kommentarer:

Anonym sa...

F....det ska no værra nokka heile tia!!!! Bra du greie å snu det og ikke bli hænganes i uffestemningen;)Kos dæ i hengekøya di og nyt å hvil dæ;)

Keep up the good work - snupsi!

Googlangsommerklæmfrapuppekristin!

Anonym sa...

Hei Betty. Bare en liten sommerhilsen fra meg og god bedring til deg :-)

Ingunn

Tonita sa...

Rosen er noe herk. Som regel kan det være en liten betennelse, - eller faktisk også skikkelig stress som kan igangsette det.
Kan være lurt å finne litt ut om "tegnene" - slik at du kan sette igang antibiotikakur umiddelbart. Du kan bla finne en orienteringsartikkel her: http://www.lymfoedem.no/PDF/02-1_Rosen_og_SAI.pdf

Tonita sa...

Jeg har alltid Apocillin med meg når jeg reiser, - mange går med det i vesken til daglig!

Ta vare på deg selv!! Klem fra Tone

Betty Boom sa...

puppekristin, ingunn og tonita: hjertelig. Antibiotikaen virker den. Var på kino med gutta mine i går, Transformers (bra) og fått besøk fra Sverige.

Formen er ihvertfall samlet igjen,

Betty