tirsdag 31. juli 2007

Morning Has Broken

Morning has broken, like the first morning
Blackbird has spoken, like the first bird
Praise for the singing, praise for the morning
Praise for the springing fresh from the word

Sweet the rain's new fall, sunlit from heaven
Like the first dewfall, on the first grass
Praise for the sweetness of the wet garden
Sprung in completeness where his feet pass

Mine is the sunlight, mine is the morning
Born of the one light, Eden saw play
Praise with elation, praise every morning
God's recreation of the new day

Jeg tåler godt denne sangen her, den har alltid fulgt meg og hver dag er den en test på om stemmen funker. Jeg har noen rare ritualer om morgenen og nå har jeg fått med cd med stemmeøvelser fra Sadolin som jeg har lyst til å legge inn. Enkelte øvelser høres ut som stønning, og jeg vet ikke om det passer seg på Moholts Perle. Først er det en på cd`en som lager lyden og annen hver gang er det en mann. Så jeg klarer ikke la være å tenke på at dette høres ut som et jævli bra knull. Og da klarer jeg ikke å la være å tenke på hva naboen tror, jeg vet! Jeg må lære meg å gi faen, ellers brenner jeg inne med øvelsene :)


Det er Cat Stevens som har fått kred for denne melodien, men tonene er egentlig en skotsk tradisjonell melodi, brukt som julehymne. Eleanor Farjeon skrev teksten i 1931. Du finner mere info om den Morning Has Broken her.


Annie Lennox og David Bowie ! To av mine!

I dag har jeg det litt travelt. To radiointervju og så sitter jeg her og blogger. Hei då.

Skaff dere en deilig dag,

Betty

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Betty.
Nå er Laila på besøk her å i dag skal vi til gamlebyen i Fredrikstad å bare gå og kose oss så tror vi får en deilig dag :-)

Eva :-)

Betty Boom sa...

Kyss og klem og masssssse varme tanker. Be Laila om å : Kicke cancers ass!

Betty

Unknown sa...

Hehe.. Jeg synger Morning has broken hver dag på vei til jobb. Alt går liksom så mye letter da.

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med dusjstemme

Tonita sa...

Tøffe cure posters! Alt som bidrar til å hjelpe til å bekjempe brystkreft, - og underlivs (siden det er min greie) er jeg for, for, for!
Og når det gjelder Morning has broken, - så holder den bra, uansett alder. Men min stemme klarer den ikke helt, - så det blir innenfor bilens beskyttende vegger, eller i dusjen.

Mustaparta von Skaugum sa...

Hallo. Det er en fin sang den du har skrevet opp. Sangen er nydelig. Jeg har sunget den både alene og som korarr. Artig.
Hørte en gang en erfaren sanger sa at greier man nationalsangen har man et riemlig bra spenn i stemmen. Jeg bruker den som test...Har gjort det i 20 år nå. Høres så lenge ut, men jeg var jo bare 6 år da jeg startet med sangen. Uhuuu. Det er en stund siden det.

=Anja sa...

Takler ikke sanger lenger som j assosierer med Yusuf Islami-
Klems
Slutt

Betty Boom sa...

Egoisten:
Da har vi noen like vaner, du og eg.

Tonita:
Morning er tidløs og aldersløs. Om 100 år synger folk den, helt sikkert! Synge i dusjen er undervurdert, flott det!

Mustaparta:
Ja, vi elsker er ikke laget melodimessig, for folk flest, men er man modig nok, så er det bare å trøkke te. Så du driver og synger du og?

ANja: Du om det. Eg kan finne en annen fin sang til deg, en annen dag.

Betty