onsdag 11. juli 2007

Seksuell Spenning!

Det finnes mange slags forbudte tema, eller ting vi bare ikke snakker om, og mye er greit å ikke snakke om, men mye av det er bare gamle fordommer og regler, som kan brytes. Hvorfor er det feks ingen i generasjonen over som snakker om at 60% av alle menn som blir prostatakreftoperert eller strålebehandlet blir helt impotent etterpå? Prostatakreft er like vanlig som brystkreft, men har en høyere snittalder heldigvis.

I bloggebyen fant jeg Syv For Lykke og ble inspirert til en post. Utdrag fra posten:

Noen påsto hardnakket at det ikke er mulig, at det alltid - på et eller annet tidspunkt - vil oppstå en form for seksuell spenning. Og at de som påstår det motsatte enten mangler en god venn av motsatt kjønn, eller de juger.

Joda, det går an å ha nære vennskap, uten spenning av seksuell art, heldigvis, ellers ville det blitt slitsomt. Men jeg blir glad hvis jeg kjenner vibber som har seksuell karakter, da smiler jeg og gleder meg over det. Det er ikke nødvendig å gjøre det til et problem. Jeg tror at folk får det vanskelig med sånt, fordi de tror det er forbudte følelser, også gjør det hele vondt i stedet. Vi er da bare folk, og vi har alle en ryggmarksrefleks og alt skal ikke realsiseres.

Seksuell spenning er et stilig ord, seksuelle undertoner høres "spuki" ut, som om det er noe muffens på gang. Seksuelle overtoner, funker bedre da.

Fra Syv For Lykke: Eller som en kompis sa, gutter lurer på hvordan det er å ha sex med absolutt alle damer de treffer.

Er dette egentlig bare noen gutta gjør? Jeg tror at vi alle har denne ryggmarksrefleksen, hvis vi er på nett med oss selv. Det finnes vel knapt en mann over 30 år, jeg ikke har avkledd i bevisstheten min og det er ikke noe jeg bestemmer over. Det er bare sånn, og de jeg ikke synes noe om, bruker jeg å si høyt eller stille for meg selv: "Tenk å ha sex med noe sånt?" Og da har jeg jo likevel tenkt det, om den også da. Men heldigvis det er ikke hele tiden sånn, det ville vært uhyggelig slitsomt. Å treffer du uvenner, så tunes ikke akkurat disse tankene inn, det skal sies.

Fra Syv For Lykke: Han mente faktisk at det var så greit for jenter, vi hadde ikke de samme behovene som gutta, ja - vi onanerte vel knapt, tenkte han.


Her har vi damer en jobb å gjøre. Er allmenn oppfatning at det er bare gutta som kan være kåtingene? Jeg tror bare at vi damene har det mere usnakket, tema som ikke får se dagens lys. Er det slik i 2007 at vi stenger av, pga skyld og skam, og tør knapt nok ta ordet i vår munn: onanere. Jeg synes forresten at det er et usexy ord, gutta kan si ronking, det passer ikke så bra til oss damene, men masturbering eller "gjør det med oss selv" går an. Men også dette som alt mulig ant, kan gjøres lite eller gjøres for mye, som en slags flukt. Dn evige jakten på en balansegang.

Å kjenne en sexspenning er å kjenne seg i live. Tenk hvis aldri noen andre noen gang, hadde syntes at du var noe å trakt etter, se etter, sett deg som sexy, en utålelig tanke i grunn.

Hva mener du? Eller er det så forbudt at det ikke en gang går an å kommentere?

Avlutter med noen linjer fra Syv For Lykke sin post (har snart overtatt hele posten hennes:) :

No man can be friends with a woman he finds attractive. He always wants to have sex with her. So you are saying that a man can be friends with a woman he finds unattractive? No, you pretty much want to nail them too. (When Harry Met Sally)

Kan du ikke være venner med en som du synes er seksuelt attraktiv? Jeg kan! Jeg har mange vennlige forhold til menn som jeg aldri skal pule. Å kjenne en seksuelle spenningen er heller en gave enn en trussel. Og jeg tror vi alle har dette genet!

Betty

9 kommentarer:

trine40 sa...

Amen!

Betty Boom sa...

he he

Betty43

Anonym sa...

Jeg synes ikke det er problematisk om en venn har lyst til å ha sex med meg. Jeg kan fortsatt se han etter han har prøvd seg, det er ikke vanskelig å drikke øl med han og bare ha det gøy. Jeg synes heller ikke det er vanskelig når jeg finner noen jeg kjenner seksuelt attraktive, vi kan fint være venner for det. Jeg synes det er forunderlig at slike ting skal bli problematisert.
Vi er jo som du sa bare mennesker.

Lilly Craft sa...

Takk for posten, Betty! Jeg skal spinne videre på den! :o)

Betty Boom sa...

Androida: dyriske mennesker :)

Lady: Be my guest!

Anonym sa...

Den dagen jeg ikke tenner på fyrer mer eller at fantasien ikke fungerer heller, den dagen er det bare over!

Betty Boom sa...

Amen . . igjen.

Skippern sa...

Jeg har merket med meg selv at holdningen også endrer seg. Da jeg var singel tenkte jeg mye "hun er sikkert deilig å pule" og slikt, da jeg hadde kjereste var tankene mere som "fått dama med på trekant med hu der" eller "min neste kjereste". Nå som jeg har funnet kvinnen i mitt liv har tanken dreid over på "hu der hadde sikkert hvert digg for [insert friend here]".

Sexuell tenning/gnist fra venner og personer man treffer kan da brukes i parforholdet også. Blir du kåt etter å hvert på besøk hos venner kan du jo pule ektefellen eller kjeresten.

Det med masturbering tror jeg at samfunnet er skyldig i at dette er et tabu-tema. Jeg ser at i Brasil er folk mer åpen om dette (selv om det sikkert ikke hadde skadet om de var enda mer åpen), og det blir sett på som en selvfølge at også single kvinner har rett på et sex-liv og sexuell utløsning. Tror menn helst ser at kvinnene bruker dem til dette, og det finnes mange kvinner som gjør det, men noen velger å gjøre det med seg selv når de ikke har fast partner.

Hvorfor må sex være tabu-tema? Kanskje fordi det er så deilig.

Betty Boom sa...

Et tredje: Amen!