søndag 1. juli 2007

Forsakelsens Ekstase!

Søndag er en bra bloggetid for oss som liker å legge ut privatlivet på nett. Da hagler det inn med lesere, som har vært på tur. Jeg liker denne bloggosfæren jeg. Vi driter oss ut hver vår gang (Hei Anja :), skriver oss helt bort og henter oss inn igjen. Men vi bestemmer ihvertfall sjøl her, i hver vår bloggeboble.

Men tenker jo mang en gang at det er mye som er gjort, som skulle vært ugjort, men det er egentlig ikke noen vits i det, det er bare å gå videre. For hver og en etterstreber så godt vi kan å være spiselige folk, og forbedre oss hele tiden, den største og viktigste oppgaven i livet.

Jeg har hatt en panser finhelg, med fest på fredag, hengekøye hele lørdagen og tur til foss om søndagen. Og så har jeg bestemt meg for at jeg skal tjene penger, mye penger! Jeg har dyre vaner, liker dyre kvalitetsting, hater å kjøpe billig. "Jeg skal bare" finne ut hva jeg skal tjene de på og så skal jeg gå for det. Jeg har funnet en 6. og 7. og 8. ting, i tillegg til de 5 (motorsykkel, pc, lykkestein, musikk og bilder) som jeg gjerne vil eie. En panserbil, kysthytte og mobil. Sistnevnte koster jo ingenting, men det må være med i tingrekken jeg vil eie.

Jeg har egentlig ganske stor tro på kunnskapen jeg har tilegnet meg, også har jeg vært veileder for ansatte i rusfeltet. Avhengigheter kan jeg mye om, egenerfart og faglig. Det finnes jo folk som er avhengig av å forsake seg goder også. De får et kick av å ikke unne seg sjøl noe. I går så min sønn og jeg et program om sexavhengighet, og der som med all annen avhengighet, det handler om å tåle sin egen historie. Avhengigheten er bare kammuflasjen på problemet, som oftest handler det om å ikke tåle sin egen smerte, egne følelser, så må vi ruse det bort. Rus er greit det, men ikke når det døyver livet. Noen løper det bort, får vekk følelser med å jogge. Noen blogger seg bort (hallo), noen arbeider seg ihjel og andre prøver å pule det bort, men vi blir hentet inn igjen alle sammen. Rus er kult, så lenge det brukes og ikke misbrukes.

Det er godt å beslutte seg. Ta valg. Og jeg tror man får til det man vil, man må bare bestem seg. Jeg er så lei av folk som kritiserer folk som får til noe. Men man må no bare venne seg til at folk er småelige og bruker livet sitt på å henge ut de som skaper ett og annet. Ta feks visevertshuset, der Smiley har fått til at folk kjem og kjem. Så ryktes det at fyren tror at han er noe, såklart tror han det, hvis ikke så hadde han ikke fått til noe. Det ryktes at Anne B. Ragde har skrevet sin siste bok for penger, og om så og "so fucking what", har det noe å si, så lenge hun får det til og folk vil lese. Sick of you babe. Sick of den slags utrangering av mennesker.

Jeg sliter litt med å ta det med ro, men det hjalp med innkjøp av en hengekøye. Hvis jeg hadde fått diagnose, så hadde det blitt hyperaktiv eller ADHD, garantert. Men jeg begynner å få det til, så til alle de som har tenkt å fortsette å si at Betty er propell, bare glem det. Jeg er et menneske i stadig endring. Bevisste mennesker bryter ut og bestemmer sjøl hvem vi vil være. Det koster, men det får det bare gjøre. Alternativet er at alle verdens sosiolger får rett, at vi alle går etter et manuskript. Selv om sosiolgi er en beskrivende vitenskap, så har de utelatt oss som ikke lar seg definere, men jeg vet! Hvis 10 personer sier at du er en hest, da begynner du å spise havre. Jeg også!

Gutta trenger ikke lenger barnevakt, en ny epoke i livet! Vi på tur til fest, de kunne ikke få oss fort nok ut av huset.

Mennesker som er bra for meg, Sylvi og Tor Erik!

En hengekøye fordelt på 5, ye right!

Fossen under, jeg over!

Sydlige bilder i Trøndelag!

På tur med mine favoritter!


God søndagskveld,

Betty

5 kommentarer:

Tonita sa...

Stilig søndagstur!
Herlig når ungene kan og vil klare seg selv.
Flott med en helg med så mye fint, - sånn skal sommeren fortsette.

- Og ja, det må da virkelig være lov å skrive for å tjene penger også.
Hadde en bekjent som i fullt alvor sa til meg: Forskjellen på deg og meg er at du vil ha betalt for å gjøre jobben din, - mens jeg gjerne hadde betalt for å få lov til å gjøre den.
OK - jeg forstår at han likte jobben sin, - det gjorde faktisk jeg også, kjempegodt. Men jeg lurer jo på hvor lenge han skulle ha kunnet betale for å få jobbe, - sulten måtte vel etterhvert merkes ...

Tonita sa...

... betalt for å få lov til å gjøre min

- skulle det ha stått.

Han ville jo ikke gjøre min, men sin.

Søndagen har vært strålende med bading og sol, og alt tilbehør!

Betty Boom sa...

Tonita:

På an igjen :)

Blir ikke rik på penger av blogging ihvertfall :)

Betty

=Anja sa...

Hærrrrlig post- Betty!

Betty Boom sa...

Takk Snuppa!

Betty