onsdag 15. oktober 2008

Bygge Broer!



--------------- Vi er syngedamene i BLFO og i dag hadde vi kledd oss ganske make, men helt forskjellig og helt tilfeldig. Vi hadde vel kledd oss utvendig, slik som vi følte oss innvendig.--------------------



----------------- Noen mennesker blir bare vakrere med årene, noen blir bare gamle. Det er noe med det som foregår inni, som gir energi ut, og på gode dager synes vi godt om oss selv, og det finnes ikke noe som er bedre enn å være fornøyd med seg selv. Ann-Lill synger som en kule og skinner som solen, når hun er som i kveld. ---------

Jeg har fått meg jobb og det tøffe er at nå skal jeg få lønn på jorden og ikke bare kanskje i himmelen. Jeg skal arbeide for kreftforeningen, jeg skal bygge en bro, på Møteplassen, der livskvalitet skal stå som nummer en, uansett hvilken situasjon en er i livet. Jeg skal være med å "make a bridge over trouble water". Det er veldig spennende.

Jeg har lagt fra meg et par briller på jobben og glemt et par i øvingslokale, så jeg blir ikke sittende her noe lenge. Jeg er for gammel til det :)

Riktig god kveld,

Betty

8 kommentarer:

Unknown sa...

Gratulerer med jobben!
Alder er bare et tall, er det ikke??

Kari Aspenes sa...

Heia BBB!
Betty Bygger Broer!

Av og til føler jeg at hele apanasjen går ut igjen til gode tiltak, saker jeg brenner for.
Syke barn, fattige barn, grendahus, MR-maskin osv osv.

Å få litt igjen i form av klingende mynt i blant ville vært OK.
Men det er en mening med alt. Jeg har vel nok, da :-)

merete sa...

Gratulerere med jobb, - og flere par briller, kanskje? Et par jobbebriller????

Betty Boom sa...

kari: Takk for det. Begynner å få oversikt over hvordan jeg skal bruke tiden. Artig e det og fagspråket mitt våkner til livet.

Alder er en fin ting. Alder er en av livets gaver. Og alder har et tall, så lenge det varer :)

Kari: Jepp. Du har skjønt det! Bygge en, bro, en grunnmur, en hjørnestein som skal representere kreftforeningen.

Å disponere sine penger er alltid en utfordring. Veldedighet er vel og bra, men noen ganger er det bra med investeringer der du får noe igjen. Penger skal sirkuleres. Penger skal brukes. Love people, use money. Jeg er blitt flinkere til å ikke gi der jeg skjønner at det ikke er den rette hjelpen.

Mreteveian: Takk. Det er 10 uker i første omgang vi snakker om, så får vi se. Briller er jo også et plagg, men to par skulle strengt tatt holde. :)

trine40 sa...

hei-gratulerer med jobb!

Og dere damene ser helt strålende ut!

Sølvis blog sa...

Gratulerer! Så flott at du fikk jobben!

Betty Boom sa...

Trine og Sølvi: Tusen takk.

Torilpia sa...

Grattis med jobben i Kreftforeningen - blir bygging i stor skala nå da :o) Flotte greier!

Alder er et relativt begrep. Noen ganger føler jeg meg som en "fjortis" - andre ganger som en gammel dame .. enda godt man kjapt blir yngre ved å slappe av litt - eller spille god musikk :o)

Ha en fortsatt fin uke - klem!!