fredag 10. oktober 2008

Helgens Planlagte Høydepunkt = Tilbakelagt



--------------- Marit, Jan Morten, Ingeborg og Siri. Jeg synes at isbadergjengen byr raust på seg selv for tiden. Alle skjønner at vi må følge opp med bilder på bloggen. Som dere ser er vi begynt å svømme i ring. -----------------



---------------- Jan Morten stuper uti med hodet først ennå (der er ikke jeg altså), men så ser det ut som om han har det travelt på alle bildene, vil inn til land igjen. ---------------



------------- I am alive. -----------------------



----------------------- .... not dead. -----------------



------------- Ut i igjen, the hard ladies. En fantastisk dag, vindstille. ------------------



---------------- Sjekk det blikket på Jan Morten. Siri har blitt en harding også. -------



--------------- Så kom Jostein, seint og vi måtte sympatibade. Dette blir bare bedre og bedre og vi har hele sesongen foran oss. Er det ikke fantastisk? ----------------



------------------- Vel, Jan Morten ser vel like gal ut på land også, hvis han vil det. -----



------------------ Sje det champagnegliset på Siri, var ikke samme energien da vi ankom og like før badet. ---------------



------------------------- Og jeg har det bare som plommen i egget :) -----------



----------------------- Dette er damegarderoben, ihvertfall tak over hode (og nå har vi lys der også). Om vinteren har vi brukt å stå der i mørke. Når snøfokken står inn, så er det ihvertfall fint å se hvor du legger klærene. Vi har isoporplater under beina. -------------------

Vel, man skaper hele tiden sine egne øyeblikk og jeg må kanskje ordne meg noen flere planlagte kicks på en helg. Forrige helg fikk jeg bade i vannet på fjellet. Det er noe eget med det. Jeg har jo sykkeltreningen i morgen tidlig, men det gir ikke det samme. I går hadde jeg lyst til å spontant gå på en konsert, men jeg er helt ute av trening og lot det være. Så jeg er i et skift fortiden. Ungene er større, mere tid som jeg kan disponere.

Jeg traff en god bekjent fra musikkverden, på butikken etter badingen, som har blitt syk. Jeg vet at du er innom bloggen av og til, og det gikk rett inn i hjerte mitt dette møte. Jeg er lei meg på dine vegne og du har gjort en fantastisk jobb for meg, og jeg vet at du alltid har vært glad i meg og jeg kan ikke annet enn å si: Bit livet i låret. Et møte med deg, ble et møte med meg. Jeg vet at jobben din nå er å finne livskvalitet med sykdommen, mestre på nytt - med og i nye sider av livet. Jeg vet at det er noen tap og sorgen må bare få lov til å komme. Det blir vakkert hvis du velger å ta det. Let Go and Let God! Lykke til, vakre deg!

Jeg kom til å tenke igjennom mine egne prioriteringer i livet etterpå og jeg er så sinnsykt glad for at jeg har vært i studio nå nettopp, at jeg prioriterte det som er viktig for meg, at jeg sier det som det er, at jeg lever for dagen og skjønner at fremtiden foregår nå.

Jeg har hatt en gitartime i dag og er igjen inspirert. Nå skal jeg bruke helgen til å skape. Det er det flotteste jeg vet.

God helg til dere,

Betty

12 kommentarer:

Unknown sa...

God helg til deg også...og angående badingen: jeg bøyer meg i støvet...og synes fremdeles dokk e steike tuillat...klem fra smøla.

Betty Boom sa...

Kari: Vi lever ut galskapen ihvertfall, så det går ikke ut over andre enn oss selv. Og believe me - det har en egen dimensjon. Sekunder av livet, du rett og slett husker :)

GundaM sa...

Wow, sier ejg igjen og igjen! At dere hæler....Men at det gjør godt det er jeg sikker på!

Vet du, jeg lo så jeg hiksta over kommentaren din igår. Og at det er norges beste interiørblogg....!Wow, pass deg! Og egentlig er det jo en hageblogg! Har jo rast en debatt inne hos nib(norske interiør blogger) i det siste,men krangling og faenskap det holder ejg meg unna!Liker ikke det jeg da, men har noen der inne sett dette hadde det skpt rabalder hos no`n;)

Men takk for gode kommentarer og at du er du herlige jente! Og jeg er meg, helt Gunda;)

Klemz

Britt Åse sa...

Hehehe! iskald synkronsvømming i ring :-D

Betty Boom sa...

gundam: Jeg merker at det er litt støy uti der. Jeg har lært meg å ligge litt lavt når slike bloggekriger pågår, trenger ikke mene noe alltid.

Jada, hageblogger`n, men du skårer høyest på interiør også, fordi du har en varm og personlig tilnærming. Det er bare min mening.

Takk, du er bra du også :)

Hagenpåhytta: ztiligere kan det ikke gjøres i Oktober :-D

Kathrine sa...

Brrr...Jeg hadde ikke vært i live etter den badinga! Lungene kollapser på meg. Husker jeg og søsteren min badet i tjern i skogen. Vi bandt tau rundt hverandre for og i det hele tatt å komme opp igjen. Og det var på sommeren...
Kom inn til deg via Gunda jeg da. Knærs dame med rustne ideer! Synd hun flytta fra meg...Ha en flott helg:-))

Betty Boom sa...

Kathrine: Vet du at lungene kollapser eller er det en tanke du har? Jeg møtte en som ikke hadde badet på 6 år og da snakket vi sommer. Jeg sier bare: HALLO. Det går bare 6 dager mellom hver gang jeg bader i sjøen.

Rart med sånne minner, de dukker opp igjennom andre sine opplevelser.

Kathrine sa...

Tja, med astma er det kanskje tilvenning som gjør susen. Ikke veit jeg, men trening hjelper kjempebra på astmaen. Jeg holder meg på landjorda enn så lenge:-) Men hvem veit, kanskje jeg hiver meg uti engang? Ha en fin lørdag:-)

Runa sa...

Farsken at jeg ikke bor i Trøndelag...jeg hadde villet snike meg med på bading...bare for at det ser SÅ kuuult ut!!!!! ;-)God helg!Tror det også er en helt spesiell opplevelse..!Før var jeg kjempevarm...nå har jeg kjøpt verdens største dun jakke....!BRRRRR ;-)

Torilpia sa...

Tøft gjort - som vanlig :o)
Er litt rart når ungene begynner å bli store .. og man får så mye "egentid" igjen .. Men du ser ut som om du er flink til å fylle tiden din med meningsfylte gjøremål. Både for deg selv og dine. Ha ei fortsatt flott helg!!

Klem fra meg :o)

=Anja sa...

God helg ifra slottsbalkongen:0)

Betty Boom sa...

Kathrine: Vel, jeg har levd med en fyr i 18 år som har astma og han har ikke kollapset ennå av de svømmeturene jeg har "tvunget" han med på. Alt av fysisk aktivitet som kan utfordre lungene ER BRA, tror jeg. Astma sitter også i psyken, du vet dette. Noen ganger når astmatikere må presse kroppen, blir de veldig opptatt av å være astmatikere, i stedet for å LET GO :) God lørdag til deg også.

Runa: Før var du svær, nå er du mindre, dunen må varme deg nå. Hvis du kommer til Ut Å Flyyy, kan vi bade fredagen før. Du vil garantert ha noe igjen for det :)

Torilpia: Vel, jeg er litt på leit etter hva jeg skal fylle tiden med. Energien er konstant, men oppgavene er mindre. Jeg finner nok ut av det. Var innom tattoo gutta i dag, de vet å råde :) Jeg tror gutta mine får så det holder av aktivitet fra meg.

Anja: Jeg formelig ser deg for meg :)