onsdag 29. oktober 2008

Store Sterke Damer!

En gang, for lenge siden, hadde The Aller Værste en låt som het Store Sterke Damer og som ble dedikert til meg. Til meg også. For det er nå engang slik at vi kjenner kraften vi har, og kan ikke, skal ikke, duppere kraften, for å være mindre enn oss selv, slik at andre igjen, må føler seg usikre i vårt nærvær. Vi har et ansvar for å fylle oss selv helt, være ekte og leve ut oss selv. Stole på egen kraft, ta timene og minuttene vi har inntil vårt eget bryst og bruke de, for det de er verd.

Jeg får det myyyyyeee bedre med meg selv, når jeg tør å være hele meg. For det hender at jeg bekker ut og gjør meg mindre, ofte i møte med andre sterke kvinner og da vet jeg at jeg svikter meg selv. Det eneste menneske du kan være utro mot, er egentlig deg selv.

For det er ikke mørke vi er redd for, men lyset, ansvaret for å stå der og skinne, fordi det gjør oss sårbare, vi blir ekspressive og synlige. Andre kan mene noe om oss, og gjett om de gjør, fordi 90 % av befolkningen vil ikke stå der og skinne, men gjemme seg, bak fag, bak andre, bak forsvar, bak stafasjen, bak alt som sier: Ikke fortell meg...

Men Store Sterke Damer sier: fortell meg mere om dette. Å bli sett og tatt på alvor er en mulighet til vekst, en enestående sjanse til kontakt, til å kjenne på livets mysterium, og heldigvis, sier jeg, er det noen som synes at Store Sterke Damer er sexy og noe for seg selv. Men aller aller viktigst er det, at vi aksepterer oss selv og den aleineheten det medfører å være ekte. For den aleineheten er fin, den er voksen, den er egentlig ganske enkelt fantastisk i seg selv.

God kveld,

Betty

11 kommentarer:

Torilpia sa...

Flotte ord fra ei flott dame .. og alt er så sant, så sant. Gir noe å tenke på dette :o)

Klem!

Betty Boom sa...

torilpia: Takk, du er ganske så flott selv. Og noe som er bra for tanken, gjør seg. Klem tilbake.

=Anja sa...

Føler meg truffet av det her,Betty- men føler også j er på rett veg nå
Veldig konstruktiv post
Slutt

Betty Boom sa...

You hell of a woman :) love

GundaM sa...

Herligheten, så sterkt og så sant.

Og du så enormt med masse flotte damer (og menn) det egentlig finnes der ute....

Og siden du sa det du sa inne hos meg,sier jeg herved; AMEN!

Kos dæ videre Betty!

Betty Boom sa...

gundam: will do! same to you. Herlig å høre fra deg igjen.

Anonym sa...

Gode ord å ta med meg..! Flott, Betty. Det gjorde godt å lese i kveld.

Gratulerer på etterskudd med dagen! :)

Marte sa...

Flott skrevet... som alltid!

Betty Boom sa...

Lothiane: Det er det som er fint med bloggverden, det er alltid en eller annen som smeller til med noe som treffer en sjøl. Takk for bursdagshilsen :)

Marte: Takk. Du løfter meg...som vanlig :)

Helle Kjersti sa...

Hei! Kjente du Lasse Myrvold? Han var god kamerat med mannen min i barndommen og ungdommen. De spilte sammen også en stund.
Ellers: Kjekt å lese det du skriver.Det er enklere å gjemme seg vekk enn å vise hvem du er!

Betty Boom sa...

Helle Kjersti: Ja, jeg kjente Lasse. Bodde i kollektivet på LAksevåg en del med dem og spilte i Brenn Hexen Med KIm (x til Sverre). Verden sine underfundige greier.

Til tema: alltid det :)