søndag 24. desember 2006

Julekveld!

God kveld i stua. For 365 dager siden skrev jeg. dette. I dag skriver jeg "disse" ordene og med bilder. Må først nevne at jeg badet i sjøen kl 0930 lillejulaften i lag med 4 andre sprekinger. Det frisket opp en forskrudd skrott, men likevel en som tok vare på seg selv, med å legge seg i stedet for å drikke seg full 221206. Og i ettertid, så ser jeg det, at det er faen ikke min skam jeg kjente.

Jul er vanskelig ennå, men dagen i dag har vært bra. Den beste julekvelden hittil. Guttene vokser opp i trygge kår, og jeg forstår at det er bare jeg som innhentes av fortiden. Jeg har hatt noen julekvelder du knapt nok kunne tenke deg var mulig, og det er ikke tid og sted for å rippe opp i det. Men disse opplevelsene har brent seg inn i mitt minne og jeg kjenner sorgen i det hver forbanna jul. Sånn er det å være menneske, ihvertfall sånn er det for meg.

I kveld ble vi hentet av Ann Lill og skjønne Maria.














Min svigermor ble med til kirken. Da vi stod utenfor Vår frue Kirke stod det en gjeng og røykte og alle kirkeklokkene i byen kimte. Jeg har kanskje aldri hørt noe vakrere. Da vi kom inn var kirken stinn av folk, masse unge folk og vi ble presentert til applaus og jubel."Det er fint at dere stiller opp", sier folk. Jeg vet ikke hvem som stiller opp for hvem, for dette er virkelig en god time. Vi var samlet der tidligere på dagen også og kjørte igjennom låtene. Det er bare en vidunderlig følelse å få æren av å være med. Håper jeg alltid vil synes det. Vi blir ihvertfall godt møtt og likt.




































Vi var ikke direkete heldige på bildene, men det var sånn det ble og vi var heldige som var der. Vi fikk masse fin respons og mye hjerte varme da vi gikk der i fra. Det er noe magisk med dette her. Da vi gikk ut, sier Thomas:" Hør hvor stille byen er". Blikkstille. Deilig. Så kjørte vi hjem og var lykkelige. Jeg har vært julenisse. Gutta elsker det. Jeg løp rundt i hele gaten og var klemmejulenisse. Det funket bra. Nå er det bare kveld og ferdig. Jeg fikk noen kule gaver. 5 stykker jeg var skikkelig fornøyd med. En bok om Jokke, hansker, veske, paraply, pysj og fyrstikker dekorert.

Håper du fikk en ting som traff deg.

God julekveld og vi bærer over de neste dagene,Betty






Ingen kommentarer: