onsdag 21. november 2007

På an igjen!

I går fikk jeg brev fra sykehuset, og operasjonsdato i neste uke. Jeg ble kjempetrøtt med det samme, 4. narkosen min på under året, men det er også greit å få det gjort. Det som må bort, skal bort! Kjente en sorg med det samme, det er tross alt en del av kroppen min. Men det viktigste er at jeg kan leve helt fint uten livmor og eggstokker, så til dere kjære lesere på Betty42, nå blir det sykehusprat igjen.

Før var det pupper det gikk i, nå blir det konsentrert om etasjen lenger ned, underlivet, min livmor har bært frem 3 barn, skal jeg ha flere barn nå, så må jeg adoptere. Skal få tantebarn på besøk neste helg, rett etter operasjonen, lovet ut for lengst, og jeg har tatt et valg på at det blir supert.

Hverdagen har sine gjøremål og jeg er opptatt av at vi skal spille konsert på fredag. Øver på de nye låtene for å få ting til å sitte som det skal. Kjempeglad for at jeg får med meg denne konserten og ikke måtte avlyse. Plutselig er jeg tilbake til her og nå-følelsen, glad for alt jeg rekker og får til i dette livet. Blir veldig levende inni meg, lyster vekkes opp, fordi jeg får liv-død perspektivet inn igjen. Lyst til å synge, lese, trene, være, se, oppleve.

Har selvfølgelig vært innom tanken på om jeg i det hele tatt blir en gammel dame, men det er vel akkurat derfor jeg tar denne operasjonen, for å ha en mulighet til å leve lenge. Men som sagt før, det er ingen av oss som har papir på morgendagen og vi får leve mens vi gjør det.

God kveld til dere,

Betty

14 kommentarer:

Anonym sa...

Godt å få det unnagjort så kan du gå videre etterpå.
Vi skal bli gamle damer vettu :_)

Skal dra å besøke Laila til ondag å være hos henne noen dager. Ho hadde siste cellegift kur forrige uke å skal på radiumen å ta CT på tirsdag.

Masse lykke til.

Eva

Betty Boom sa...

Eva: Ja, jeg ser det sånn jeg og. Gruer meg til alle blodprøvene, for årene er som strenger etter cellegiften. Du må hilse Laila, snart på toppen av Month Everest hun da.

merete sa...

Bra å få en dato å forholde seg til, - og så er det kun operasjonen denne gangen og ikke masse ekstra etterpå? Bortsett fra å komme seg, da...
Vi må i hvert fall velge å bli gamle, framfor å kaste inn håndkleet allerede nå, siden vi ikke kan spå om morgendagen: Lykke til med konserten!

Betty Boom sa...

Merete: Håper det er fritt for hvite og grønne frakker etter uke 48. I dag skal jeg ihvertfall synge og på Lasarex og skyte med laserpistol og og .. :)

S10ne sa...

Det er heldigvis ingen av oss som kjenner morgendagen - vi får bare nyte ALT mens vi er her :)
Blir nok godt og få det unnagjort kan jeg tenke meg - kvitt deg med det og fortsett og leve - LENGE!!!!

Kos deg med synging og skyting - alt kommer til å gå KJEMPEBRA Betty! Garantert! Og jeg er sikker på at med det pågangmotet og viljen din så blir du 100 år!

Ha en fin fin torsdag!

Betty Boom sa...

s10ne:

Er glad for at jeg har noe kult å fokusere på i helgen, det blir mindre grubling av det.

100 er for mye - men takk for god spådom :)

Heidi Fleiss sa...

Lykke til Betty, du klarer nok dette også... Og det er vel ingen krise å ikke kunne bli gravid, når man allerede har flere flotte unger og har rundet 43?

Anonym sa...

Gudd løkk.

Marte sa...

Masse lykke til PowerBetty! Det kommer til å gå bra - det er jeg sikker på :)

Betty Boom sa...

Heidi: 44! , 3 flotte unger. Neida, ikke noe problem det.

Hege: Thanx, babe!

Marte: Løv tu ya!

Tonita sa...

Hadde skrevet, - men det forsvant gitt.

Bra med dato. Greit å komme videre, og godt å få det unna slik at det ikke kommer rett oppi jula også.

Masse varme tanker, og et par myke elektroniske klemmer.

Betty Boom sa...

Tonita: motatt :)

Elisabeth Augusta sa...

Lykke til!

Betty Boom sa...

Elisabeth: mottatt :)