torsdag 10. april 2008

FUCK THE SYSTEM, nummer 9

Dere trodde kanskje at vi satt og dopet oss bort i vårt nye okkuperte hus, men nei, så enkel er vi ikke. Riktig nok har vi vært litt stille av oss, men nå tok Virrvarr ansvar. Hun er innlagt på Galehus og oppdaget på en permisjon at huset hennes i Bloggeby var okkupert, og hun er selv en gammel okkupant og anarkist, så dette passet supert. Hun gav oss goodwill på å gå bananas.


------------- Jeg feiret dette i dag med en øl, en Guiness (Herre gud det er godt øl), etter en kunstutstilling i byen, våren er kommet, folk titter frem og får behov for å smile til hverandre. Lite smil å hente inn fra bloggeliten, men ellers så er klimaet ganske bra i bloggebyen for tiden. ------------------



------------ Sjekk det kule mønsteret på skummet da. -------------------

Mine medokkupanter, Anja, Sexy Sadie, Trine, Buster og Ann-Lill, konser på forskjellige gjøremål i livet, men jeg håper de nå våkner opp og slår et slag for å lage litt liv, kanskje en konsert. Lin som tilbydde seg huset sitt, føler seg litt aleine, tror jeg. Vi kan rocke opp plassen hennes. Nytter ikke å grave seg ned, ut å sloss, ut å leve! Ut å bite livet i låret!!!!

Kent gjorde et helhjertet forsøk med FUCK THE SYSTEM, nummer 8, han glimter til i blandt, men som regel er han for rund, mener uten å mene, jeg blir bare usikker av sånt, når folk ikke er tydelig, åpne og ærlige, men det er greit. Han plager ikke meg og jeg plager ikke han, så det er greit. Jeg har blogget i 3 år nå og fått 1 (les:1) kommentar av han, så han synes nok ikke at jeg har noe å tilføre livet hans og det er jo helt greit. Den berømte Esquild, som mange higer etter å få kommentar fra, har også lagt fra seg 1 kommentar på 3 år her. Hjorten også, 1 gang. Jeg frekventerer ikke så mye hos dem heller, mister lysten når folk ikke gir tilbake. Det blir som å sende ut en sms, og ikke få en tilbake, du tar hintet, liksom.

Men det som er pyton for oss som er litt relasjonsskadet og som ikke får noe svar, er at det vekker opp gamle avvisninger, det gjør rett og slett vondt. Så blir du litt på tuppa og sender en kommentar til/ en melding og så er det null respons. Jeg har blitt flinkere til å gi opp, blitt bedre, altså. Gir litt mere faen. Tenker: Deres tap! For selv om de gjerne vil ha meg bort, så kan de vel si det helt klart og tydelig til meg, men nei, der er de aller fleste for feig. Psykologen min lærte meg noe lurt her i uken som gikk. Hvis en person ikke svarer på oppringing eller meldingen din, så er det fordi personen sliter med et eller annet, greier ikke å stå for avvisningen sin, ellers ville han/hun svart og vært tydelig. Satt en klar grense for seg selv, de som unnlater det, prøver å riste seg av folk, uten å stå for det, og da ligger det som regel et problem bak. Han har jobbet i faget i 30 år, så en skulle tro han har peiling.

Det er godt vi har et langt liv å lære på, men som sagt det er utrolig hvor de suger de som avviser og ignorer, folk som ikke har vært underdanig en slik kraft, har ikke peiling på hva dette dreier seg om. Men som pjuskologen sa, skal vi la oss styre av sånt, av folk som ikke har ryggrad til å være åpen, ærlig, ekte og tydelige. Nei, og vi trenger ikke folk rundt oss, som vi må hige for å bli likt av heller. Verden er full av ålreite folk. Med andre ord: Drittsekkene er jevnt fordelt, men livet er for kort til å sitte fast i relasjoner som suger.

Utfordrer herved Virrvarr til å skrive FUCK THE SYSTEM nummer 10. Gjør det fritt, vi trenger ikke å like hverandres meninger fordi om vi skriver i samme avis (jeg så kommentaren din til Sexy Sadie). Vi trenger å sloss for friheten vår. Skulle gjerne ha vært med å slukket den olympiske ild. Kineserne driver klassisk undertrykking av folket i Tibet, mens vi driver og koser i kommentarfelt. Men jeg kan ikke slippe det jeg har i hendene for tiden, trenger å være på plass i livet mitt. Men når jeg er i vater skal jeg reise meg igjen for mange viktige saker, med hanekam. Punktiden gikk ikke over.

Fuck The System,

Betty

33 kommentarer:

Lilly Craft sa...

Lady er i støtet. Dagen i dag var fullstenndig på trynet ræva. Men så dukket pappa`n min plutselig opp der jeg satt å badet i tårer.

Vi pratet litt og han spurte meg om ting. Jeg fortalte ting og plutselig fikk jeg et snev av trygghet som jeg husket fra da jeg var liten. Det var deilig og nå er jeg ganske bra.

Betty Boom sa...

Lady: Supert! Etter down, så er det UP, UP, UP!!!!

=Anja sa...

Ahh
Godt å bli vekket:o)

Anonym sa...

Først til Betty, og egentlig litt alle sammen:

Det er et par argumenter som går igjen, i gateavisa og i anti-elite postene, som jeg ikke helt skjønner meg på.

For det første det du sier i denne posten om at å kommentere i andres blogg uten at de kommenterer hos deg er som å sende tekstmelding og ikke få svar.

Når man sender tekstmelding så er det som regel til noen man kjenner, personlig. Ikke til noen man tilfeldig finner nummeret til, og ikke til kjendiser man vet mye om gjennom ukeblader men ikke kjenner privat. Da er det naturlig å få svar fordi det er en form for kommunikasjon mellom venner.

En blogg derimot er ikke et sted man kan forvente det samme. Når jeg skriver blogg så skriver jeg til hvem som helst som vil lese. Det er hyggelig med lesere, veldig hyggelig med kommentarer, men jeg skriver ikke for å skulle bli venner med alle som stikker innom. Det har aldri vært mitt mål.

Jeg ser for meg at det hadde blitt utrolig travelt for bloggere med mye lesere og mye kommentarer. Og det må være lov å skrive for skrivingens del, uten at det kommer med en hel haug plikter med på kjøpet.

Jeg leser mange blogger som sjelden eller aldri har kommentert hos meg. Det gjør meg absolutt ingenting, jeg leser dem fordi de gir meg noe. Det setter jeg pris på. Svarer de på kommentar i sitt eget kommentarfelt synes jeg det er veldig hyggelig, men jeg har aldri tenkt tanken at det er slemt å ikke komme innom min blogg bare fordi jeg leser deres. Det er heller en ære de gangene bloggere jeg ser opp til dukker opp, om det er aldri så sjelden.

Jeg har sagt det før, men akkurat som når man leser bøker for underholdning eller hva som helst annet man får ut av det, så kan man lese blogger og være fornøyd med bare det. Man må ikke være venner med forfatteren, det er ikke sånn litteratur funker, og det er ikke sånn blogging funker for de fleste.

Om man ønsker å få venner ut av bloggingen så finnes det andre som ønsker det samme. Dere er jo en hel gjeng som har funnet hverandre allerede. Men ikke forvent at alle skal ha akkurat samme mål som dere selv.

Jeg har aldri ønsket bort noen av kommentatorene min forresten. Om jeg ikke er innom deres blogger, eller ikke "ofte nok" så er det aldri et hint fra min side om at jeg ikke ønsker dem i min egen blogg. Å ha en leser, og å lese hos andre, er to vidt forskjellige ting.

Anonym sa...

Det andre jeg har hørt flere ganger nå er at alle har forhåndsdømt dere. Jeg kan ikke snakke for alle, men for min del stemmer det absolutt ikke.

Din blogg (Bettys) hadde jeg for eksempel et veldig positivt inntrykk av lenge. Jeg synes du er utrolig tøff, og at du har en misunnelsesverdig utstråling. Det synes jeg fortsatt, men samtidig har poster som denne, anti-elite og gateavis og alt det negative dratt ned inntrykket litt etterhvert.

Anja derimot fikk jeg litt i vrangstrupen helt med det samme da jeg møtte henne først og fremst som kommentator hos Eskil. Den siste tiden derimot har hun imponert meg. Først ved dikt. som goretex (og dikt er egentlig ikke min ting, så der er jeg kresen), og så ved å skrive en av de tøffeste bak tastaturet postene jeg har lest i bloggosfæren (jeg prøvde å kommentere hos deg, men det var ikke åpent for andre enn blogger-bloggere da). Jeg har i alle fall en helt ny respekt for deg, det var en modig og veldig fin post.

Så man får forskjellige meninger her inne, det er ikke til å unngå, og noen ganger forandrer dem seg underveis. Men forhåndsdømming synes jeg det er mindre av her enn ellers i samfunnet.

Anonym sa...

Beklager at det ble innmari langt, sånn går det når man prøver å svare på 9 poster (avisutgaver?) i en ;)

Flopsy sa...

For min egen del kan jeg bare si at jeg ikke hverken har tid eller overskudd til å skulle holde oversikten over alle bloggene som finnes, og at jeg nok ikke klarer å fordele kommentarene mine likt.

Det eneste jeg prøver på, er å svare alle som kommenterer på min blogg. Og da får de svar i mitt eget kommentarfelt (det hender det glipper der også, men de aller fleste får svar).

Det hender også at jeg kikker innom bloggene til folk som er nye som kommentatorer på min blogg. Kan hende legger jeg igjen en kommentar også, og kan hende ikke. Det kommer an på om jeg føler at jeg har noe å si til det siste de har skrevet.

Uansett, jeg er enig med Minneapolise. Å legge igjen en kommentar i en blogg er ikke det samme som å sende en tekstmelding.

Og det at du ikke får en kommentar tilbake på din egen blogg hos den du selv har kommentert hos, betyr selvfølgelig ikke at vedkommende ønsker deg vekk!

trine40 sa...

Hæpp - er ikke helt sikker på hva du mener jeg bør gjøre her...

Jeg lager en del leven IRL for øyeblikket, det krever mye energi. Da virker bloggeverden litt fjern akkurat nå, og jeg henger ikke helt med, må jeg innrømme.

Akkurat nå gir jeg litt faen i superbloggene, og besøker bare de jeg er glad i:)

Anonym sa...

Jeg skjønner hva du mener. Når man kommenterer et sted og ikke får noe tilbake. Har merket at det er ganske stor forskjell på dette, men de samme kommenterer ikke så mye på sin egen blogg heller, virker det som. Så man har vel kanskje bare ulikt syn på dette? Dessuten vet jeg jo med meg selv hvor mye tid det tar å lese blogger og å skrive kommentarer. Det blir vel til at man velger seg ut noen og så hopper man over de andre uten at det er vondt ment.

Betty Boom sa...

Minneapolis:

Jeg skriver: ....mister lysten når folk ikke gir tilbake. Det blir som å sende ut en sms, og ikke få en tilbake, du tar hintet, liksom..

Jeg skulle ikke ha brukt denne sammenligningen, ser jeg. For da blir jeg oppfattet som om jeg ikke forstår forskjellen på kommentarfelt og sms. Også blir jeg oppdratt og forklart. Men siden jeg først har tatt sammenligningen så får jeg tåle det.

Men for å si det på en annen måte: Man utvikler jo "noe" på nett. Det er veldig mange mennesker jeg ikke har plass til i livet mitt, som jeg kan gi plass til på nett, og det er veldig fint med bloggen. Jeg forventer heller ikke at folk skal skanne min blogg fordi at jeg legger igjen kommentar hos dem, men det er veldig hyggelig hvis de gjør det.

Utgangspunktet for FUCK THE SYSTEM var ignorering, at kommentarer til oss i avisen, ble oversett på bortebane, mens eliteklikken svarer alltid hverandre. Vi er ikke dum, vi har da øyne og vi kan lese. Å ha åpent for kommentarer oppfatter jeg som en invitasjon til dialog, og når eieren av bloggen ikke deltar i den dialogen, oppfatter jeg som arrogant. Sjøl skriver jeg en blogg: Betty43, som ikke er åpent for kommentarer.

Jeg trenger ikke at du er venn med meg, for guds skyld. Dette ble to much, og vel i overkant oppdragende. Men likevel interessant.

Svar 2:

Der ser du, det oppfattes som negativt, når noen rocker i systemet, men det har anarkisme alltid blitt oppfattet som, fordi det rocker ved det etablerte og stabile, og skaper usikkerhet hos dem som er avhengig av at ting er forutsigbare.

Anja får jeg i vrangstrupen rett som det er :), men jeg bare elsker det mennesket. Hun har alltid skrevet knalldikt.

IT BETTER TO BE HATED FOR WHO YOU ARE
THAN TO BE LOVED FOR WHAT YOU ARE NOT

Etter min oppfatning foregår forhåndsdømming akkurat like mye i bloggverden som ellers i samfunnet, dessverre!

Takk for ditt engasjement.

Flopsy: Der er vi to!

Og jeg glipper jeg og!

Og jeg legger bare igjen kommentar hvis tema opptar meg, eller hvis vi har frekventert i hverandres kommentarfelt en stund, så sier jeg gjerne god helg og sånn!

Der er jeg enig med dere begge to, det er forskjell på kommentarfelt og sms, da har vi fått sagt det :)

neida, neida, skjønner det :)

Trine: Du gjør hva du vil.

Hva er en IRL for noe?
Gjør det du skal. Jeg skal til fjells i helgen og da blir bloggverden fjern for meg og, men nå får jeg stå an av at jeg trøkket til, en gang til hehe.-

Jeg skal snart gi faen jeg og :o) Bare litt til.....

Lothiane: Her er et godt eksempel, du har kommentert oftere hos meg enn jeg hos deg, og hadde jeg ikke kommentert hos deg noen gang, så hadde du kanskje ikke giddet å kike innom meg heller, litt give and take er bra. Synes at vi utvikler en kontakt, selv om det ikke er på vennebasis. Men ikke sant, når Delirium ble syk, så ble jeg med på innsamling av penger til en helg på spa for henne, man har da lyst til å bry seg, på nett også. Men holder fast ved at jeg har skjønt forskjellen på blogg og reallife. Men ikke for det, blogg er en del av livet mitt og folk får betydning.

Men igjen, har man et åpent kommentarfelt, så skal man ha respekt for de som skriver der og i det minste svare.

Jeg tror ikke mye i verden er vondt ment, men mye fungerer på et ubevisst plan.

trine40 sa...

Irl= in real life
egentlig en ganske teit forkortelse, som jeg bare ville prøve ut:)

Jeg kan skrive settliste til rebellkonsert i huset, det er litt lengre ut på dagen, og jeg kjenner inspirasjonen gro, hahahaaaa

smaskens

Anonym sa...

jævli bra tiltak :) En blogg-zine!

Anathema sa...

Enig med Minneapolise og Flopsy.

Dessuten mener jeg at det er feil av deg og Anja å si at dere blir avvist av de bloggerne som ikke legger igjen kommentarer hos dere. Jeg sier som Minneapolise: Jeg kommenterer hos mange som ikke kommenterer hos meg, og det gjør meg ingenting. Det er ikke noen menneskerett å få kommentarer på bloggen sin, og det er svært få som greier å dra inn mange kommentarer på hver post.

Det blir ganske slitsomt å blogge hvis man skal ha møte masse krav og forpliktelser. Som Iskwew sier: Blogging skal være lystbetont.

Dessuten synes jeg dere skal tenke på at de bloggerne dere klager over, faktisk har følelser og kan bli såret av det dere skriver.

Blant annet la jeg merke til at Sexy Sadie stengte kommentarfeltet sitt etter at hun fikk kritikk fra Virrvarr, så det virker ikke som om det var så kult når kritikken kom i retur.

Anja sier ofte at hun bare ville skape litt liv. Jeg sier: Det har vært nok liv i det siste. Kan vi ikke ha fred en stund?

Betty Boom sa...

trine: Glær mæ æ å. Eg vil ha med en låt som skal hete: FREE SPEECH FOR THE DUMB, det er en coverlåt, DISCHARGE :)

Glær mæ!!!

Smaskens tilbake :)

VILJAR: COOL. You are in! Skriv i avisen hvis du vil, husk å nummerere avisen i headingen og lenke til tidligere innlegg :)

Anathema: HALLO. Vi snakker om å ikke få respons på kommentarer på bortebane. Det kaller vi for å bli ignorert og at det er arrogant og vi føler oss avvist. HALLO.

At jeg nevnte kommentarer til min blogg handler om det hyggelige og ikke i forhold til krav.

Det er sannelig ikke sikkert at jeg legger igjen kommentar hos andre som kommenterer hos meg heller!!!!

Hva Sexy gjør må hun stå for selv, slik vi andre gjør!!!!

Vedrørende liv: Det må litt liv til. Du trenger ikke delta, hvis ikke du vil :)

Men takk for forsøket på oppdragelse :)

Anathema sa...

HALLO ja, Betty;-) Beklager hvis dette blir oppfattet som forsøk på oppdragelse, men du tåler vel noen direkte tilbakemeldinger når du går ut med så høy sigarføring som nå.

Du sa: "Vi snakker om å ikke få respons på kommentarer på bortebane. Det kaller vi for å bli ignorert og at det er arrogant og vi føler oss avvist."

Jeg bare nevner sånn i forbifarten at i slutten av mars skrev du en veldig fin post som het "Tørre å Lykkes del 5". Jeg både la inn en hyggelig kommentar her (som altså er min bortebane) og linket til posten på min blogg under "Anathema anbefaler". Du svarte aldri på kommentaren min her på din blogg.

Da tenkte jeg selvfølgelig: Betty er en sånn arrogant eliteblogger, og nå føler jeg meg skikkelig avvist!

Nei, det tenkte jeg ikke:-) Jeg tenkte: Betty har sikkert ikke epost-varsel når hun får nye kommentarer, og siden hun har laget en ny post i mellomtiden, så sjekker hun sikkert ikke etter kommentarer på denne lenger.

Ellers synes jeg stort sett du er en kul dame, og du skriver veldig fint og ekte om vonde følelser. De postene liker jeg. Men jeg synes ikke det er så veldig ålreit at du kritiserer andre mennesker som sannsynligvis har like mye følelser som deg selv. Det er vel den parallellen der jeg ikke skjønner helt, for jeg tror helt ærlig ikke at du mener noe vondt med det.

Ellers er jeg enig i at Sexy får svare for seg selv.

Avil sa...

Virrvarr får skrive nummer 10. ;-)

Avil sa...

11. Ho får skrive nummer 11. Haha, eg kan verkeleg ikkje telle.

Betty Boom sa...

Anathema: Jada, jeg tåler det veldig godt! Kjør på!

Jeg har ikke fått med meg kommentaren din på Tøre å Lykkes del 5. Sorry, det er en glipp!!!!! Det burde jeg gjort og jeg liker ikke at jeg ikke har fått det med meg. En glipp rett og slett, jeg forstår, hvis det kan oppfattes arrogant. Slik liker ikke jeg å være, så nå skal jeg rett inn og rydde opp i det! For jeg liker å svare alle (hender jeg tar en massekommentar takk, når det er gratulasjoner da).

Og historien vår er ikke sånn, at det har forekommet en gang også lager vi en kjempesak av det. Det er gjentagende greier vi snakker om, til vi ble lei.

Takk for fin tilbakemelding på meg, Minneapolis kom med noe fint også. Takkogtakk.

Kritikk er bra, å bli berørt er bra, å stenge av er ikke okei. Ignorering er noe dritt, går ikke an å forholde seg til. Avvæpning kalles det vel.

Vondt nei. Jeg har fått en oppgave i livet og det er å være et godt menneske, men jeg finner meg ikke i hva som helst for det. Dessuten liker jeg å rocke i det bestående.

Betty Boom sa...

Avil: Hva har jeg gått glipp av nå? Hun må vel skrive nummer 10. Dette er nummer 9. Har noen skrevet nummer 10? Kaos allerede?

Avil sa...

Sjølvsagt er det kaos. Er det ikkje anarki då?

Avil sa...

Gratulerer med Johan, forresten. Blodferske babyar er det mest magiske i verda.

Betty Boom sa...

Avil: Joa, det stemmer :o)))
Takk så mye. Magisk er ordet. God helg til deg :)

Betty Boom sa...

FUCK THE SYSTEM nummer 10 er ute her

Anonym sa...

Jeg tenker at dette med kommentarer, og måten man blir møtt på, handler litt om hva man skriver. Når du eksempelvis møter meg (og andre) med "takk for oppdragelsen" når du mottar "kritiske" kommentarer, så er det ganske effektivt med tanke på å skyve vekk folk. Eller enda verre som Sexy Sadie velger å gjøre; nemlig le av hva folk sier (det har jeg ikke sett deg gjøre, Betty).

Som du selv har påpekt tidligere, så kan det handle like mye om hvordan kommentaren blir lest, som hvordan den er skrevet. Derfor tenker jeg videre at både avsender og mottaker har et ansvar når det gjelder denne vanskelige skriftlige kommunikasjonen. Og for å toppe det hele, så kjenner vi ikke hverandre, og har dermed ikke forutsetninger for å se hva som evt. ligger mellom linjene.

Jeg kunne valgt å kommentere denne posten med "dette er det dummeste jeg har lest!" (det er ikke det, men som et eksempel), og jeg tror jeg ville fått en ganske kjølig respons. Når jeg heller velger å skrive en hel avhandling(!) så er det jo nettopp for å prøve å forklare hva jeg mener om saken (og ikke nødvendigvis for å oppdra noen). ;) Noen velger det første, og vil dermed få respons der etter. Du, med flere, er jo etter hvert kjent for å gå hardt ut. Det er ikke alle som syns det rocker at noen kommer inn i stua dems og roper: "FY FAAN SÅ JÆVLIG STYGT DET VAR HER!". -Billedlig og generelt sagt.

Selvsagt kan det glippe med tanke på å få svart alle kommentarer i egen blogg, så vi er vel alle enige om at det ikke er det dette handler om. At dere føler dere ignorert av andre bloggere, er selvsagt leit. Men la oss kalle en spade for en spade. Er det snakk om tre(!) blogger av tusenvis? Og hvor mye betyr akkurat de bloggene egentlig? Det er ingen grunn til å tilegne bloggere mer makt enn det de har.

Siden jeg nylig er kåret til den fjerde kjedeligste elitebloggeren (med dertilhørende eksepsjonelle smiskeegenskaper) burde jeg kanskje ikke uttale meg i det hele tatt, men jeg skjønner ikke helt problemet. Det er vel bare å la være å kommentere hos de bloggerne da, hvis man ikke får noe tilbake?

Bloggerby har plass til alle, selv om det er sånn at ikke alle liker hverandre. -Mener jeg. De fleste av oss opplever vel å få lite eller ingen respons, enten det er i egen eller andres blogg.

En ting til. Det er vanskelig som leser å forholde seg til en gateavis der flere bloggere står sammen som en gruppe, men som allikevel ikke har samme agenda. Etter hvert har jeg skjønt at dere ikke har samme mål og mening med avisa, så jeg beklager hvis jeg har brukt "du" og "dere" om hverandre. Det er lett å tro at dere er enige om det meste når dere står fram som en gruppe på denne måten.

=Anja sa...

Jøss
Detta var bra:::000)))

Skumleser bare nå- skal hente barnan i Svorkmo

Fikk med meg positiv respons fra Minneapolise da- og det gjorde godt!

Betty Boom sa...

Røverdatter: Jeg synes kommentarer som dette er gull verd. Den dagen folk slutter å gi deg kritikk, så bryr de seg ikkje.

Jeg skriver i FUCK THE SYSTEM for å få folk til å reagere og jeg lykkes tydeligvis, og da må jeg tåle det som kommer.

Ja, jeg opplever at folk skal oppdra meg når de forklarer meg forskjellen på selvfølgeligheter og da må de tåle og høre at jeg opplever at jeg blir oppdratt, når de velger å skrive det.

Skriftlig kommunikasjon er kjempespennende og vi leser forskjellig. Synes det er tfordrende å bryne meg på dette. Bra det du skrev der :)

Om noen gikk inn i stua mi og sa: FY FAAN SÅ JÆVLIG STYGT DET VAR HER!" Så hadde jeg ledd av oppriktigheten, ærligheten og åpenheten.

At dere føler dere ignorert av andre bloggere, er selvsagt leit. Men la oss kalle en spade for en spade. Er det snakk om tre(!) blogger av tusenvis?

Der har du FAEN meg super rett. Men eliten har voldsom makt over veldig mange, ringer i sjøen og alt det der.... men du også vet hvem det er, som er bloggeelitekjernen, lager konkurranser, uttaler seg friskt om betydningen av personlige blogger og jeg tenker at jo høyere opp i hierakiet man er, jo mere ansvar har en der, ansvar for at feks i konkurranser, at det finnes en del objektive kriterier, men nå kjeder jeg til og med meg selv her....

Jeg har ikke kåret deg :)

OG en kan la være å kommentere hos DEM,JA, men så er jeg født rebell og liker å rocke i dårlige rangeringer av mennesker, alle er like mye verd!!!!

Jeg opplever å få masse respons, vaffal i dag og ellers og :) det er ikke det jeg snakker om.

Vi er en glad gjeng, en gruppe, som har aksept for forskjellighetene, det er vår styrke.

Takk for knall respons.

Anja: Du er en så enkel sjel, så lett å gjøre glad og smigre. At de ikke får med seg det, er superrart.

Anonym sa...

Jeg skal ikke dvele ved dette, men jeg har bare lyst til å svare på en ting.

Nei, jeg er ikke sikker på hvem denne såkalte eliten er. På meg virker det som at alle som snakker om denne eliten har ulike meninger om hvem de er. Noen navn dukker opp hist og pist, og i min forrige kommentar forholdt jeg meg til de tre navnene du nevner i akkurat denne posten.

Jeg ser ikke helt denne maktposisjonen som "elitebloggerne" angivelig skal ha, men for noen så er vel jeg definert som eliten og da spiller det ingen rolle hva jeg sier eller mener om saken. Uansett, min moral er: drit i eliten og blogg som du vil. Noen leser, noen kommenterer og noen går videre. Sånn er det for alle i større eller mindre grad. Jeg leser og (noen ganger) kommenterer de bloggene jeg liker, og sånn sett tror jeg ikke vi er så forskjellige noen av oss. -Elite eller ikke. :)

God helg, Betty! Kos deg på fjellet. :)

Betty Boom sa...

Røverdatter: Eliten oppfattes forskjellig fra person til person, det er den som bruker makt feil, spør du meg.

Du definerer deg selv og bestemmer selv om du har noe du skulle sagt i denne saken.

Jada, jeg driter i det med å FUCKE I SYSTEMET, min måte å løse drite i det på, hele livet. Skal se om jeg kan få til en annen strategi etterhvert, I mellom tiden: FUCK THE SYSTEM!

God helg til deg også og pass på bloggebyen, men jeg er på fjellet :)

vibeke sa...

Hm.... Lurer på om jeg har gått glipp av masse som ikke har fulgt med på det her? Bør jeg følge med, eller har jeg love til å stå utenfor å registrere?

Anonym sa...

Jeg har litt mangel på energi for tida jeg, så selv om jeg leser og tenker på det, så får jeg ikke alltid ut ordene.

Men jeg sier god helg til alle uansett!!

Sexy Sadie sa...

Nå stengte jeg ikke for kommentatorfeltet for fuck the system-posten min fordi jeg ble såret over virrvarss harske kommentar, men fordi jeg var ferdig med saken. Og naturligvis står jeg for det. ;)

Betty Boom sa...

Vibeke: Fritt varlg. Du er myndig kan velge selv ja. Sikkert artig å stå utenfor å se på :) At andre legger hodet for hugg kan være god underholdning det. :)

Ilder: Du e modig!

Betty Boom sa...

CAT: GOD UKE TIL DEG. ORDENE KOMMER. Trenger ikke alltid å være i støtet.