onsdag 16. april 2008

IRL - In Real Life

Jeg har vært in real life, uten blogg i noen dager. Tema til å skrive om hoper seg opp, så dette blir blanda drops folkens. Nå er riktig nok blogg en liten time av livet mitt hver dag, og jeg må vedkjenne at den timen er like viktig som de andre 23 timene jeg har til rådighet i livet. Betty42 er i min comfortsone, slappe av med skriving, men samtidig få kontakt med folk som vekker nye tanker. Vi tenker ca 50 000 tanker hver dag og 49 000 av de tankene tenkte vi i går, så da er det kult å bli positivt påvirket til å tenke nye tanker, ikke minst lære av andres erfaringer.

Levd liv, er ofte den beste måten å lære noe om livet på, ihvertfall for meg. Har vært uten tilgang til bloggverden og da leser jeg flere aviser og det kan irritere vettet av meg, fordi jeg ikke har anledning til å kommentere når noe engasjerer meg, det kan jeg her på nettet.

Det er det flere enn meg som har funnet ut ja. Nettlivet har frihetens tilgang, til å diskutere tema vi sjelden deler, f.eks sex.

I byavisa i Trondhjæm er overskriften denne uken, at 40 selger sex på nettet. Ja, selvsagt gjør de det. Hvor ellers skal de gjøre det? Når stortinget skal vedta (sommeren 2008) at kjøp av seksuelle tjenester skal bli forbudt, og kriminaliserer den som kjøper sex, så finner damene seg andre medium en gata eller horehusene, selvsagt, de er ikke dumme. De opererer med utenlandske nettadresser, de unngår hallikparagrafen, de kan altså ikke bli tatt på det.

I en pressemelding fra Justis- og politidepartementet står det:

Kriminalisering gjelder bare den som kjøper sex, og skal ikke ramme den som selger. Etter forslaget, er det tilstrekkelig for straffansvar at vederlagets form er likegyldig.

Men det rammer de kvinnene som har valgt å selge kroppen sin. De vil ha kundene. Jeg blir engasjert fordi jeg mener at dette er helt feil måte å løse et prostitusjonsproblem (der det er et problem). Hvordan kan vi ta oss retten til å si at det er feil for alle å selge kroppen sin? Jeg har ingen rett til å dømme andres valg og kalle de stakkarser. Er vi sikre på at 3 vaskejobber i stedet, gir økt livskvalitet?

WE ARE ALL PROSTITUTES!

Årsaken til valg av å selge kroppen sin, kan hende startet med forlite sett, ikke elsket som barn og f.eks blitt utsatt for overgrep. Det er helt riktig. Men nå har jeg snakket med, vært i kontakt med og en egenerfaring på dette området. Noen damer gjør det simpelthen fordi de ønsker det. At det kan medføre varige sår, som aldri gror, kan også hende, men det er mye annet i livet som også kan føre til det. De som er ufrie i valget, velger prostitusjon fordi de er nødt til å ha pengene, f.eks pga et rusproblem, har også en fortid som forårsaket rusbehovet, det er her arbeidet må foregå. Det er her det må tiltak inn. Målet med forbudet til myndighetene er å redusere salg av kropp. Dette blir for enkelt. Da må man redusere salg av kropp hos de som ikke ønsker å selge kroppen sin, med å gi de mulgiheten til atferdsendring og et tilbud inn i samfunnet. De andre må få være i fred. Men å innføre straffetiltak på 6 måneder for å kjøpe sex, greier ikke å avskaffe verdens eldste yrke. Det vil bare gjøre alt mye værre. Jeg vil alltid ha respekt for de kvinnene som velger det, særlig for alle damene som står i vinduene på Red Light District i Amsterdam, jeg hadde aldri hatt gøts til det.

Behandlerverden og feministene vil aldri møte mine meninger, fordi de vet så mye bedre enn både meg og de prostituerte, men igjen:

WE ARE ALL PROSTITUTES, og vi har ingen rett til å si at det vi holder på med er et bedre liv enn det de har. Hvis alt er "vanlig" i livet, så trenger en ikke å selge kroppen sin, har ikke behov for å kjøpe sex, men så er ikke akkurat ting sånn IN REAL LIFE!!!!!!!!!!

For å ikke gjenta det hele, så kan du klikke på
her, på RED LIGHT DISTRICT posten min
, skrev den Mai, 2007:

En verden uten prostitusjon vil aldri forekomme. Det finnes kvinner som er villig til å selge kroppen sin, og menn som er villig til å kjøpe. Spørsmålet er under hva slags forhold og med hvilken verdighet. Jeg tror på åpenhet. Har du først tatt et valg på å selge kroppen din, er åpenhet mindre belastende, enn å skjule det.

I Sverige var det landesorg, og jeg skjønner det, en 42 åring har tilstått å ha voldtatt og drept to jenter. Tragedie. Uten sammenligning forøvrig, så er det så mye følelsesmessige forstoppelser i folk, at de er villige til å voldta og drepe. Fyren som gjorde det, ser ikke ut til å ha det noe bra, på bilde. Folk brenner inne, alle er så jævla private og alt som gjør vondt i livet skal ikke opp til overflaten og folk blir ensomme. De blir gal av det.

Så leste jeg i Dagbladet eller hva det var, at kvinner kan ta en pille for å øke sexlysten. Hva med å være i kontakt med egne følelser, være i vekst, ikke være avstengt. Ha tydelige og ålreite grenser for seg sjøl. Stå for egne behov og være ekspressiv på vegne av seg selv? Være fornøyd med seg selv, la være å klandre, slippe kontrollen, så ordner sexlysten seg selv, garantert. Piller er en for billig måte å slippe livet og sexlysten til på. Men samtidig skal jeg ikke være fordømmende her heller, hvis det funker for folk og de blir gladere av det, så for all del, kjør på! Det finnes jo en kur for alt. Men jeg sier bare hva jeg tror er en bedre og mere varig måte å være fornøyd på, i balanse på.

Å ha kontakt med egne følelser og behov er undervurdert! Og all sex trenger ikke være de store høydene, bare det er bedre enn en kopp kaffe, så er det bra :o)))) og det er det alltid.

FUCK THE SYSTEM,

Betty


------------ Mange milepeler som er tilbakelagt. -------------



-------------- Mitt fabelaktige turfølge. ----------------------

9 kommentarer:

Tonita sa...

Mye bra her Betty.
Og ja, alltid bedre enn en kopp kaffe. *smiler fornøyd*

Runa sa...

Jeg beundrer ditt sterke engasjement!
Vi trenger sånne som deg!
Takk for at du blogger!

trine40 sa...

Enig med forrige leser, du vekker meg stadig.
klem!

Betty Boom sa...

Tonita: Til og med bedre enn CORTADO

Runa: Den er grei, har faktisk begynt å gå litt lei. Merket det i fjellet at skrivetreningstiden er over :) Vi får se. Kan blogge sjeldnere, det er jo en løsning.

Trine: Så kommer sånne damer som deg og forteller betydningen av blogging, takk som sier det.
Nettklem tilbake.

GundaM sa...

Du er en engasjert kvinne, det er sikkert! Og angående kommentaren inne på bloggen min om jeg har alt dette i hodet;)
-ja,men som du skjønner må det jo ut og dette er vel en måte å gjøre det på...Jo mere jeg har å gjøre jo mere energi får jeg, og klare å sitte iro gjør jeg kunn når jeg sitter her;)

Ute synger fuglene, herlig!Det er VÅR!

Betty Boom sa...

Gundam: Endelig, etter 914 innlegg har jeg blitt lei, shitlei av å blogge. Jeg håper det varer leeeenge.

Skulle kanskje ha kjørt til 1000, men det er ikke et must det heller :)

Endelig fri!

~ Underveis ~ sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Betty Boom sa...

Jorunn: I det legger jeg at vi hver dag gjør noe som vi ikke gjør helt av oss selv og med hjerte, men feks av dårlig samvittighet. Oppgaver som vi synes at vi må, fordi noen forventer det.

Den eneste vi kan være utro mot i livet, er oss selv!

Sexy Sadie sa...

Jeg fatter ikke at det ikke kan forbli en privatsak å velge å selge ræva si, hvis man vil det.