fredag 4. april 2008

Tøre å Lykkes Del 6

love
Eg har så vondt i magen, eg har så vondt i magen, eg har så vondt i magen, at det stemmer å skrive det. Det er de gamle spøkelsene, finner alltid frem, når de ikke er velkommen. Jeg har bare bloggen, terapauter og han jeg lever med, og jeg sliter det ut, tærer på mitt eget system. Jeg dør av forstoppelse en dag, og det er ikke lenge til, hvis jeg ikke hyler ut snart.

Noen mennesker gjør meg syk, og jeg tillater dem å gjøre det (de onde indre objekter). Durer frem, men jeg skal knuse de en dag! For der sitter angsten min! Spikret inn! De forventer at jeg holder meg "der", men jeg vil videre. De tror at de eier mennesker, jeg lar de tro det, fordi jeg er håpløst opptatt av kjærlighet, det snille, gode, vennlige, fred på jord og alt det der. Har ikke verdi for dem, de liker det krasse, det mektige, de med makt, de med lyst langt hår, de slanke, de veltrente, de rene, de stille, forsakte, de som ikke er til bry, de som ikke gråter, de som ikke ber på sine kner, de har ikke noe å si, eier ikke sitt eget. Gud, jeg er lei av å kaste bort tiden min, skjønner at det er det jeg gjør. Sitter fast i noe jeg aldri blir, får aldri aksept på den jeg er. De liker meg ikke, simpelthen. Kan ikke noen bare lære meg å GI OPP?

Æ glær mæ sånn til å slippe fri. Det skjer i Mai en gang. Har bestemt meg for det. Da skal du faen meg få lese. For de styrer det jeg skriver og, de er inni tastaturet, dirigerer meg unna å nevne dem, fordi de har sagt at jeg bare vil hevne dem, men jeg vil bare ha fred, leve i kjærlighet. De liker meg ikke. Jeg har higet etter å bli elsket av de som ikke liker meg en gang. Sykt.

Er inne i en spesiell tid. Det blir heftig fremover. Har prøvd å dele det med noen og får beskjed:"Konfirmasjonen handler ikke om deg!" Akkurat som om jeg ikke vet det. Jeg er et menneske med følelser og en fortid, uansett. Og oppbyggingen inn mot dagen maner det frem. Jeg har så vondt i magen. Jeg er helt utslitt av det.

Hvis det fortsetter slik at jeg blir ignorert og avvist til og med den dagen, skal jeg blåse hodet av det hele: GI opp! Lover meg sjøl det. Dette er siste sjanse til å forsone seg, med meg. Jeg synes jeg hører de: TRUSLER, vil de si. Ja, men dette er bare for jævli, må kvitte meg med vondtene og gå videre! De har aldri passet på meg likevel. De elsker meg ikke, de liker ikke seg selv, de er hjelpesløse i å formidle noe som helst og her sitter jeg og taster som om jeg hadde noen som kunne reparert det hele.

God kveld,

Betty

9 kommentarer:

Laila sa...

Hmmm... gruer du deg til en konfirmasjon, du og? Jeg og!!

=Anja sa...

Lest
I morgen er en ny og bedre dag-Betty

Slutt

Betty Boom sa...

Laila: Ikke akkurat. jeg gleder meg til den dagen, jeg bare gruer meg til alle følelsene som er gamle og som kommer.

Anja: Helt sikkert.

Marte sa...

Jeg har på følelsen at det vil bli en flott dag Betty. En kul dag - fordi du er en kul mor! Jeg tror du kommer til å klare å drite i folka som ikke bryr seg. Du kommer til å skape en fin dag for John Arvid. Jeg bare veit det :)

trine40 sa...

Kjenner meg igjen. Igjen. Familieselskapene med mennesker en helst skulle ha sluppet. Hold maska, gi faen...så tungt og illojalt mot en sjøl...

Konfirmasjonsforberedelser for ungene har vekket minner fra egen fortid, og det er ikke godt å sloss med gamle spøkelser nok en gang. Jeg har heldigvis bare en igjen :)

Hang in there, betty! Dette skal gå bra!

Betty Boom sa...

Marte: ååå - takk! Fint at du hektet deg på nå - vi har jo en god plan. skal kjøpe dress sammen med John Arvid i morgen, så er vi klare for deg, anytime.

Trine: ...så tungt og illojalt mot en sjøl... kunne ikke sagt det bedre sjøl. Trine, fint at du er der. Dette blir et følelseshelvete, kjenner det på meg, og jeg kan ikke noe for det...

Anonym sa...

Du skriver aldri så bra som når du er personlig. Det er fint - og vondt, å lese. Du kjenner deg selv så godt, og er så god på å dele det med oss. Takk for det. Konfirmasjonen blir en nydelig dag - et minne for livet for dere alle. Det er jeg helt sikker på!Fin lørdag og helg til deg.

Betty Boom sa...

Randi: Ja, de sier det. Tror det henger sammen med at jeg lar det strømme ut og ikke har så mye filter på når jeg er personlig.

Vi skal sørge for at det blir en minnerik og kul dag for John Arvid og oss.

Nå er det Satsglilding og dress-kjøp.
Fin lørdag til deg og.

S10ne sa...

Du skriver utrolig godt, jeg kan ta og føle på smertene dine selv om jeg ikke kan sette meg inn i situasjonen din.
Vondt og lese at du er trist og ikke har det bra - vondt og se at du ikke tror du "når opp".
Skulle ønske du såg deg sånn vi ser deg: RETT OG SLETT FANTASTISK - både inni og utenpå! Mener hver ett ord og du fortjener så mange fler!
Klem