torsdag 16. august 2007

Dryle Te

I dag har jeg pratet med en personlig trener, tenkte at jeg skulle skippe å skrive det, men nå er det bare å dryle te. Han skal faktisk hjelpe meg å ikke overeksponere og trene rett for å komme i form, og nå skal det snakkes om fettprosent og ikke kilo. Gleder meg.

En del av meg, vil gjerne tilbake til gamleformen og det er et mål som ikke er lurt å ha, og heller ikke være aleine om. Jeg glemmer av og til at jeg har hatt kreft, det har bare vært 2 år av livet mitt og derfor så går jeg for fort frem. Sannheten er at jeg har ikke kontroll på hvor mye jeg tåler, og det skal bli fint med støtte.

Må ta meg sammen, så jeg ikke går i treningstøy hele tiden, men skifter tvert etter trening. Har vært på to Pilatis timer denne uken og det er hva jeg makter, i grunnen. Maten behersker jeg veldig bra, overspiser ingenting og det er langt mellom drammene. Nå liker ikke jeg sprit da, men det er langt mellom vinglassene da, og fint er det, at jeg er like glad i å være edru, som å ruse meg. Edruelighet er faktisk bedre.

Om kun få dager er alt pang i gang igjen her i huset, så det er stille før stormen. To av gutta skal bytte rom og prosessen er så smått begynt, så vi ikke står på hode opp i det, mens lekser og aktiviterer er på trappene.

Jeg har høstoppgaver som krever utholdenhet, men mere om det når jeg står opp i det. Nå skal jeg lage ferdig et foredrag, som jeg skal teste ut i morgen.

God kveld der du e,

Betty43

hansker

4 kommentarer:

Skribenten sa...

Ja, trening er godt. Og det er jo kjempelurt at du har en trener. Det er så lett av man kaser seg i noe med liv og lyst, og trener helt feil og blir fort ferdig og stopper treninga. Jeg tegnet med et medlemskap på et helsestudio i området og har litt dilla på Corepuls og Step for tiden. Har også tenkt å prøve ut pilates for å få strukket ut litt. Jeg har endret bloggen min by the way. Men det har du jo egentlig sett. Så jo en koselig kommentar fra deg når jeg tenker meg om.

Betty Boom sa...

Tufsa:
Jeg har vært på Flyt/Pilatis i dag. Ganske krevende greier.

Corepuls er tøft da, litt power trening og balanse. Step blir for mye å passe på, men sikkert gøy for de som får det til. Pilates er mest kontroll på pust-greier. Basic og herlig.
Skal begynne med PT på mandag. Ja, jeg vet om flere som trener et par måneder og så er de off igjen. Full guffe eller ingenting. Jeg har nå endelig tenkt å lære, og må lytte til erfarne treningsfolk og slutte og tro at jeg vet alt best selv. Det er når jeg er eplekjekk, jeg egentlig ikke har kontroll :). Kan mykji teori om dette, men i praksis....... hmmmm

Har lagt deg inn i link-rekken min, god helg!

Betty

Tonita sa...

Vet ikke hvorfor jeg ikke kommer igang med trening.
Lurer på om det er fordi jeg er gjerrig, - og redd.
Har muligheter for å trene på universitetet, - og der er det ikke så vanvittig dyrt. Men der er alle så unge og spreke. Og det er faktisk et problem i hverdagen.
Da jeg var på Montebello var det ikke noe problem å gå til treningstimene, der var vi alle i samme båt, selv om form, alder, fasong og innstilling var utrolig forskjellig. Og ingen var superlekre.
Liker ikke superlekre.
Trenger kanskje noen som kan hjelpe meg med det som er mellom ørene.

Betty Boom sa...

Tonita:

Redd for å lykkes du også?

Orker ikke hva det koster?

"Superlekre" er ingen trussel, bare villige til å ofre mere enn det er verd i livet!!