torsdag 30. august 2007

To skritt frem og ett tilbake.

En klargjørende blogg i stedet for å trene. Skuffet over at kroppen er trøtt. Det brenner i alle musklene, til og med i hodet, og hva gjør en som har hatt kreft? Jo, tenker, herregud, er jeg syk igjen? Umulig å ikke tenke det. Det gar rasende fort opp i hodet, dø ung, begravelse. Jeg tar meg sammen og velger bort treningsøkten, sikkert bare sliten. I går sov jeg 2 1/2 time etter besøket på sykehuset og sov 8 timer om natten. Like pompet. Skal til Oslo i morgen, så jeg trenger å være sterkere enn dette.

"Gamlebetty" har alltid løst ting med aktivitet, og jeg kjenner draget etter å være i knuseform, men det går ikke, jeg må hvile. Skjønner at det er en del av treningsplanen, men vil så gjerne være i bevegelse.

Jeg har hatt stille aktivitet, skrevet på Betty 43 og bakt brød, men nå skal jeg prøve å ikke gjøre noe.

God dag til dere,

Betty

9 kommentarer:

Anonym sa...

Håper du får hvilt deg og kreftene kommer tilbake. Klem Kari

Anonym sa...

Sett på musikken din! Den gir krefter i seg selv.

Hilsen
en som nettopp har fått pakke i posten

Anonym sa...

Hei Betty.
Jeg har vært en tur på golfbanen men måtte gi meg etter noen hull.
Hvert steg var et ork. Noen dager er det bare å innse at ikke formen er på topp men heldigvis så snur det fort.
Traff forresten han nordlendingen vi var sammen med på montebello som hadde magekreft ute på banen.Han bor jo i Sarpsborg.

Sees i morra :-)

Eva

Betty Boom sa...

Kari:
Nå har jeg ikke gjort noe i en hel time :), det hjelper litt.

Halve jobben er gjort, nå jeg innrømmer at jeg ikke kan gå så fort fram.

En som nettopp har fått pakke i posten:

Jeg gjorde som du sa, og gikk gjennom ep`en. begynte å synge så klart og det ligger noe energi der:)

Eva:
Skal bli greit når krefthistorien er lengre unna, og vi har fått mere erfaringer i at sliten ikke betyr worst case.
Var det han nordlendingen med vitsan?

Jeg rååååågleder meg til i morgen,

Betty

Anonym sa...

Ja han som hadde den stol leken å han hadde vel noen vitser også. Høy, tynn å skallet.

Gleder meg også.
Når ankommer dere byen da ?

Anonym sa...

Du må bare hvile, har egentlig ikke noe annet råd. Lytt til kroppen. Hvile er en stor del av fremgangen den også. Det er jo da musklene henter seg inn.
Det er uansett ikke så mye vits å trene hvis man er slapp form, bedre å gå seg en tur eller en annen lettere aktivitet.

Betty Boom sa...

Eva:

Husker han, bidro en del han ja. Hilse masse. Sees i morra, snuppa!

Teresa: Tror det er som du skrev på din side, kroppen er ikke vant til å bli kjørt max, og har gått i hvilemodus. På en eller annen måte merker jeg at kroppen reagerer og lever et nytt liv. Jeg vet! Hvile er alfa omega. Har sovet 2 timer på dagen, spist middag med folk som er glad i meg og lånt en flaske vin av naboen, hjelper det og.

jeg er ikke i slapp form, bare ute av trening, fikk nok sjokk.

Tonita sa...

Livet er to skritt fram og ett tilbake, - det er aldri 10 steg fram, og tyve deretter i all uendelighet.
Vi må smake på framgangen, hvile litt innimellom, - og tillate oss å tenke på de redde tankene.

hilsen tonita som for første gang på vanvittig lenge har stiv nakke og vondt i korsryggen ... bare jeg ikke ... *pling i bollen blir jeg av og til*

Betty Boom sa...

Tonita: Vi biter livet i låret.