tirsdag 12. juni 2007

Å kjenne det autentisk



Jeg stod og lurte på om jeg skulle kjøre sykkel eller ta bilen, brukte minst et kvarter på det. Da skjønner jeg at noe trigger, når jeg ikke greier så enkle valg. Jeg satt meg ned. Å dra til Stolav og ta de prøvene er ingen sak, men resultatet av prøvene kan vippe meg av, og da er bilen tryggest.

I bilen kan jeg være både sint og trist, det passer ikke like godt på sykkel, for hver liten stein i veien kan ødelegge alt. Bilen drar ikke i motbakker, mens sykkelen drar hvor faen som helst, ett lite rykk på gassen og jeg er langt foran et sted. Det kalles for kjøreegenskaper.

Sykkelen krever hele meg, og at jeg finner roen i min egen kraft. Sykkelen krever en tydelighet, mere enn noe annet. Sykkelen krever at jeg er i balanse med meg sjøl, alle mine egenskaper på et og samme sted.

Og jeg liker det, måten sykkelen påtvinger min egen tilstedeværelse på. Den utvikler min egen iboende autensitet og slipper fram vitaliteten. Jeg får bruke kraften min, må kjøre på motet mitt, i en handling.

På sykkelen sitter jeg og opplever, hvert eneste sekund, sterkere enn noe annet. Så livet fortoner seg ganske rart, når jeg føler at jeg lever mere på sykkel og når jeg skriver. Trenger jeg et tastatur for å oppleve tid, skrive om tid, og trenger jeg sykkelen for å være tilstede?

Det er bare så jævla spennende når det autentiske får slippe fram. Jeg skal finne ut hvordan dette henger sammen:)

Legen kom ut, smilte og sa:"Johnsen, du er ferdig". Jeg slo ut armene, og lo mens jeg sa:"Ka du mener, ferdig i livet, eller ferdig for i dag, aha, bildene var bra. Jeg er frisk. Da går jeg for et år til jeg".

Alle på venteværelse ble glad og vi ønsket hverandre god sommer. Jeg sprang ut, lett som en fjær, kroppsvekten var ikke mulig å kjenne. Like bra at jeg valgte bilen i dag.

Ha en god dag alle sammen,

Betty

12 kommentarer:

Marianne sa...

Gratulere Betty med de gode nyhetene!! Jeg tror ikke du kommer til å få noe tilbakefall du som er så til stedet i ditt eget liv - for det tror jeg gjør kroppen frisk.

Klæm Marianne :-)

Unknown sa...

Herlig. :)
Gratulerer så mye!

Anonym sa...

Bra! :spinner vildt:

Anonym sa...

Tjo og hei;)
SÅ HÆRLIG!!!! Da e det bare å gå på det nye året med full styrke! Lykke te me justeringa å - det bli så jæ.....BRA - GLÆ DÆ! Inn å sjekke ny kul neste fredag æ da:( og kjenne hodet e i full gang me forberedelsene allerede - men det går sikkert greit - æ går for arrvev, etter justeringen i gammelpuppen.... Sneikzzzz Snuppa!

Pussogkramdagenlang fra PuppeKristin

Betty Boom sa...

Marianne: I dag har jeg skjønt hvorfor englene flyr, de tar ikke ting så tungt.

Takk for komplimentet!!!

Eirin: Hjertelig

Sexy: spinning er bra

Puppekristin: Jeg opereres på fredag. Jeg gleder meg egentlig ganske villt, ihvertfall til dagene etter. Lenge siden jeg har hatt ståpupper. Regner med at jeg skal hilse til Tyge.

Æ går for arrvev æ å.
Kristin - det er meningen at vi to skal leve!

Betty

Anonym sa...

Så bra! Gratulerer med gode nyheter.
Godt du valgte sykkelen ja, passet perfekt.

Betty Boom sa...

Teresa: Vel, jeg valgte vel strengt tatt bilen da, men pytt, detaljer :)

Betty

Lothiane sa...

Åh, for en herlig beskjed å få!!!

Gratulerer! :D

Betty Boom sa...

Lothiane: Takk, Betty

Tonita sa...

Bra - det er slik det skal være.
Sier ikke mer, men sender gode elektroniske - men helt autentiske klemmer.

Anonym sa...

Jeg synes det stod at det var godt du ikke valgte bilen.. hehe.. litt fort i svingene i blant. ;)
God helg til deg og dine!

Betty Boom sa...

Det er akkurat det det gjør i livet, Teresa.

Takk lik ens