torsdag 6. juli 2006

THE END "04"

Jeg falt for denne barnerompen, som egentlig er ganske lik min, da jeg var liten, og ganske lik en elefantrompe. Og hva er så galt med det? Jeg bare spør, hva er problemet?


Elefant rompe, elefanthjerne,what ever....




My Next Tattoo


Jeg har lovet meg selv at en solsikke blir min neste tattoo`vering, hvis alle planene jeg har går i orden.

Her på Montebello, har jeg fortalt til folket underveis at jeg blogger. Fordommene kommer som perler på en snor, om at folk burde blitt beskytta mot seg sjøl og verre. Folk som sier noe hele tida, er de som veit best og mest om dette. De samme har fordommer mot rikdom og mot folk som går egne veier. Om du pynter deg, og de har bestemt seg for at det er noe galt, da kan du kjenne ka de mener. De holder deg under pisken, men eg er ikke til å holde fast. Eg innordner meg aldri mer slike ”usagte trykk systemer”.

De er her på Montebello og. De er overalt. Det er mange dyr i arken. Utfordringen min blir å ikke ha fordommer mot de som har fordommer. Der jeg kommer fra var det fordommer mot det aller meste. De som tjente over 200 000,- var noen rævholder, særlig leger. Beskjeden var: ”Du skal ikke tro, at det bare er å komme her og komme her eller tro at en var noe, for en var egentlig bare en kvise på samfunnets rompe.

Nå vil jeg hjem, jeg vil hjem, hjem vil jeg, hjem!, eller jeg vil til mine venner i Årdal. Nå er det nok. Det er nok. Godt nok. Flott nok. Greit nok. Ferdig. Finito. Fint ferdig. Finished.

Jeg har skrevet dette diktet i dag:

BALANSEN

I kjærlighet til det vakre
Ser mer enn jeg kan makte
Skulle lagt meg
Men har ikke råd

I strid med det sunne
Jeg vil ikke blunde
Jeg tar en ny runde
Jeg bare MÅ

I takt med det faste
Det er ingen å laste
Det er eget ansvar
Det er mye å forstå

I tråd med det lure
Det er mye å ture
Det er den evige dansen
For den delikate balansen

Avlsutningsfest på Montebello



Betty, Juli 2006

Ingen kommentarer: