torsdag 26. juli 2007

10 000 bloggtreff per dag

Det skulle holde det. Sun er et amerikansk dataselskap hvor det fins 35 000 ansatte, mange skriver blogg. Det normale blant dem som har veldig høye seer tall, er 10 000 per døgn. Jonathan
har per nu: 6011. Max er hans konkurrent i den verdenen, han ligger på: 6165 per nu. De nullstiller engang i døgnet. Jonathan skriver stort sett om Sun og teknologi, Max skriver om alt mulig, ofte om Iran.

Tom Egeland viser til at verdens mest leste blogger bor i Kina, hun er en 33 år gammel kinesisk skuespiller og regissør som heter Xu Jinglei. Nettstedet hennes har de siste 600 dagene tiltrukket seg ikke mindre enn 100 millioner treff. Du kan lese bloggen hennes her - enten på mandarin eller engelsk. NÅ skal det sies at det bor over 1 milliard mennesker i kina og er dermed verdens mest talte språk, men imponerende likevel.

Jeg er stolt nok over mine hundre i snitt per dag, og pga språket mitt, så vil jeg aldri nå over 5 millioner iallefall. Skulle greie seg det og, gitt!

Formen er okei nok den, fikk sove til kl.12 i dag. Gutta pakker til bretur. Jeg skanner blogger.

God kveld,
Betty

7 kommentarer:

Tonita sa...

Du har veldig mange lesere - land og språk tatt i betraktning.
Puppeleserene er en gruppe for seg. Grattis med fine nye "emblemer". BRA!
Nyt nå roen mens de andre er på bretur. La deg få tid til å hvile, til hente deg inn, - gi tid til kroppen å leges etter siste invasjon.
En dum infeksjon som ikke har noe som helst med kreft å gjøre i det hele tatt, - bare så du vet det!!

Minneapolise sa...

Jeg er veldig fornøyd med mine få, men åh så koslige og oppegående, lesere :D

Betty Boom sa...

Tonita: Jeg har deg og du har meg og vi har hverandre og alle de andre og det er vi fornøyde med ja.

Jeg er god på ro. Jeg har "bare" skannet i dag, plukket litt bringebær, fint ja.

Minneapolise: Det er mine lesere og, tror jeg. Jeg hørte om noen som leste for å baksnakke meg, men jeg tror jeg har greid å riste de av meg.

God kveld,

Betty

Mustaparta von Skaugum sa...

Ja, det var enorme treff må jeg si.Jeg for min del er ikke så opptatt av hvor mange som besøker bloggen min egentlig. Jeg har ikke delt bloggadressen med så mange, litt med vilje og den har ikke eksistert så lenge heller.
Det som er litt spennende er hva folk egentlig vil lese om. Og hva som gjør at flere er innom bloggen.Jeg har oppdaget at hyppig oppdatering øker besøkene. Hvis jeg legger til at innlegget er med bilder, kommer det flere.
Ellers er jeg veldig fornøyd med mine få med gode lesere..De tar bloggen min og meg akkurat som jeg er.
Det er jo virkelig trist at noen leser bloggen din for å baksnakke deg. Trodde ikke voksne folk drev på med slikt med de gjør tydeligvis det. Det er vel sjalusi inne i bildet tenker jeg, sjalusi på hva du har greid og kan

Betty Boom sa...

MUSTAPARTA:Etter snart to år med blogging, synes jeg det er gøy med lesertall. Men jeg holder hardt på at dette er fristedet mitt, og jeg skal kunne velge fritt tema, uten å bli styrt av lesertall. Men jeg ser hva som gir større lesertall, feks skrive om blogging og sex. Kreft-tema tror jeg det er en liten gruppe som synes om å lese. Jeg er ofte innom de andre bloggene med hyppig oppdatering, der skjer det noe liksom, og jeg kan følge med hva de er opptatt av.

Synes det er herlig med blogger som ikke er så "seriøs" eller hverdagslig som min, nå lenker jeg til deg forresten.

Have it,

Betty

Heidi Fleiss sa...

God bedring søta!

Betty Boom sa...

Heidi: Hjertelig takk, Damen!

Betty