mandag 30. juli 2007

Mandagsplanen!



--------------------Våknet til en nydelig dag i Trøndelagen. Fikk Bibelen i posten i dag, med cd. Sitter på trammen på Moholts Perle og vurderer dagens gjøremål. Hagehanskene ligger der, nye og ubrukte. Jeg tror jeg vet hva jeg går for, gitt:)------------------------------------

Alt for mange mennesker setter ut det de har lyst til å gjøre i livet sitt, og det er mange grunner til det. Men det kan virke som en "tung" grunn er redselen for hva andre måtte mene (nå snakker jeg ikke om det som må gjøres for A LIVING). Jeg har hatt en dobbelredsel. 1) Redselen for å lykkes (forstå det den som kan) 2)Redselen for å ikke gjøre "det rikitige", altså hva andre måtte mene.

Nå har jeg fridd meg rimelig bra fra begge redslene, det er ingen vei tilbake. Jeg går for å lykkes og må gi en god faen i hva andre måtte mene om det. Hva andre mener er egentlig ikke min sak. Andres meninger, eller tanker om hva andre måtte mene av negativ karakter, begrenser livskvaliteten.

Livet er for kort til å ikke ha det bra!

God mandag,

Betty

6 kommentarer:

Elisabeth Augusta sa...

Jeg kjenner godt begge redslene og er ikke fri for noen av dem - enda. Her regner det tett og jeg valgt å plukke blåbær. Det ble to kilo, gitt.
Du kan jo leke litt med hagehanskene innimellom. Hvis du får lyst.

Unknown sa...

Hmm. Jeg tror jeg kan lære mye av din holdning til livet.
Ref. "bibel" så er den nok en bibel innenfor sitt felt *smile*

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med frykt for å ikke gjøre de rette valgene

Betty Boom sa...

Elisabeth: Jeg gikk i pysj til kl 16:00 og har sunget dagen inn, vært i et forintervju til et radioprogram, Tro og Tvil, om kommer i høst. Hanskene ligger der, urørt.

Egoisten: Takk, du er ikkje så værst sjøl verd. holdninger.
Ja, en bibel for spesielt interesserte.

Som sagt: Et hvert valg er bedre enn å ikke velge :)

Betty Boom sa...

Egoisten: Det skulle stå:

Du er ikke så værst sjøl vedrørende holdninger. Sånn er det å ha det travelt og i tillegg forkorte ordene, det blir dobbelt så mye arbeid....

trine40 sa...

Du har skaffa deg ei veldig bra bok, lykke til med sadolin-kurset.

Betty Boom sa...

Hjertelig, Trine!

Betty