søndag 22. juli 2007

Come Back Dagen


Slik ser altså inngangsdøren ut nå. Jeg fikk god respons på den, så da så :)

Søndag er bloggernes come-back dag, da ruller det inn med lesere fra her og der. Avisene er bladd i flere ganger og mailboksene renskes og oppdateres. Søndag er en god alt mulig dag. Jeg synes ennå, etter snart to bloggende år, at bloggen er en genial lekeplass, for oss som ønsker å dele. Jo mere jeg tenker over det jo bedre blir blogg verdenen. FaceBook greia synes jeg fremdeles er en pinlig sak. Folk driter seg ut og vet ikke hvordan de skal oppføre seg. Hvis en 14 åring drakk seg drita for 100 år siden, ble det sladra om, i dag blir det lagt ut bilde av det på face book. Ingenting er egentlig endret, annet enn at konsekvensene for den det angår, blir mye kraftigere når det blir globalt. Det forsterker hverdagen til de det angår.

Hvis jeg skal legge ut et bilde på bloggen min spør jeg den det angår, virker ikke som det er den slags folkeskikk i facebook verdenen. Så må du være medlem for å få sagt noe der, i bloggverden, kan du kommentere fritt, anonymt eller med fullt navn, men alle data trengs ikke om deg.

Jeg er god på å lage mat, og i helgen laget jeg den beste pizzaen jeg har laget i mitt 43 årige liv. Jeg steikte store reker, sammen med biff og mye hvitløk, tok søt chilisaus i, vårløk, lime, ruccula, blåmuggost og mosarellaost. Det ble helt konge. Formen begynner å komme seg, så nå kan jeg igjen konse på form, nye pupper og vekt. Å bli satt tilbake med en infeksjon, er omtrent som å slutte å røyke. Kroppen har abstinenser og er ute å kjøre, men plutselig er noe frigitt, da er det bare å forsyne seg igjen av livets gjøremål. Livet gnur og svir for alle i perioder, det er bare å holde fast, for det kommer alltid noe bedre etterpå. NÅ er ETTERPÅ for meg, og jeg gleder meg over det.
Får ikke til noe bilde som viser de orange stripene i håret, men iallefall: This is Betty, Juli 2007

Ha en fin søndagskveld,

Betty

11 kommentarer:

=Anja sa...

Hei Betty!
Har "rota vekk" e-mail adressen din...

Anonym sa...

Hei Betty! Så fin døra di ble! Vågal farge, men den gjorde seg! Jeg ser du koser deg, fortsett med det. Ønsker deg også en riktig flott sommer!

Betty Boom sa...

Anja: Jeg sender deg en mail.

Mona: Hjertelig og i lige måde!

Tonita sa...

Blir sulten!
Vil ha Betty-pizza!
Regner i Oslo, - småregn - men regn.

Håper noen får tatt et fint bilde av deg så vi får se de nye stripene!

Betty Boom sa...

Det regner i Trøndelagen også, men nå skinner solen inni meg - og da gjør det ikke noe:)

Betty

Anonym sa...

Utrolig stilig dør!!

Betty Boom sa...

Takk C. Nå har jeg endelig lært meg å linke og linker deg også.

God sommer, spis is!

Betty

Unknown sa...

Hey du!
Sett meg gjerne i kontakt med Nullskattesnylterne. De "skylder" meg et par ørepropper:)

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med sterke minner fra en konsert for lenge siden..

Betty Boom sa...

Egoisten: Jeg gjør gjerne det, men vil ikke legge ut mobilnummer på bloggen min. Jeg ser på sia de om du har en mail jeg kan sende det til.

Betty

Anonym sa...

Hallo! Tenkte ikke ei lilla dør kunne bli så stilig - men det ble den altså. Det gjelder å bare gjøre det! Sikkert ingen andre sånne dører i mils omkrets - fin! Fortsatt god sommer til deg! Klem fra Randi

Betty Boom sa...

Hei Randi.

Tusen takk.

Happy summer right back atcha :)

Betty