søndag 5. august 2007

Litt Dramatikk!



I dag har jeg vært en ganske bestemt Dame, kjørte fra Rondane høyfjellshotell og noen timer seinere kunne livet mitt endret seg betraktelig. Da måtte jeg bråbremse bak en bil som skulle svinge av til venstre og som IKKE blinket. Forhjulet låste seg og der lå jeg, i motsatt kjørefelt. Guds lykke at det ikke var motgående trafikk da. Sykkelen fikk bare noen skrammer og det gjorde også jeg. Det så nok dramatisk ut, og jeg lå i bakken en stund, etter noen rullinger (ære være kamp sport jeg har bedrevet i 10 år, så jeg falt rett, skulderen tok av for fallet). Jeg skal alltid, alltid ha fullt utstyr på meg, knærne fikk noen brannsår og skulderen er forslått. Jeg greide ikke å stå på beina med det samme, og da tenkte jeg: Nå er det gjort, men det var sjokket og redselen som gjorde meg fotløs, for 5 minutter etterpå smilte jeg. Det kom sykebil og politibil, og jeg ble kjørt til Lillehammer for full sjekk (ble anbefalt det). Men som sagt, bare litt dramatikk, og tanken om at det kunne vært værre. Jeg har i dag hatt FLAKS og englevakt. Dette er alvorlig sport. En taxi kjørte meg tilbake til sykkelen etter legekontroll. Sykkelen funka, måtte brekke giret litt ut, venstre blinklys har mistet skallet og en skramme på speadometeret. Jeg kjørte til Oslo...



-----Og her står sykkelen parkert utenfor hotellet, som jeg skal bo på i en uke. Jeg er rimelig sliten, og kjenner at jeg har en sterk psyke når det gjelder. Fikk testet det i dag.

God kveld,

Betty

ps livet er ikke for amatører ds


--

17 kommentarer:

=Anja sa...

Glad i deg, Betty!
Slutt

Mustaparta von Skaugum sa...

takk og pris for at det gikk bra. :O)Puh!

Betty Boom sa...

Anja: Æ e glad i dæ å!!!

Mustaparta: Takk som sier det, gjør godt i dag.

Betty

Elisabeth Augusta sa...

Herregud Betty! Livet har ørsmå marginer i alle retninger - takk og pris for at de var på din side denne gangen. Og ha/un som ikke blinka skulle hatt i ræva med øks.

Betty Boom sa...

Elisabeth Augusta: Ja, denne gangen også :) Litt stiv i dag (mandag), men usannsynlig glad for at det gikk så bra!

Øks i ræva, auuuu

Anonym sa...

Pleier å si at livet er for amatører.
Fordi:
"En amatør (av lat. amare, elske) betegner en person som gjør noe fordi en liker – eller elsker – å gjøre det. Dette til forskjell fra en profesjonell, eller en som ønsker å bli profesjonell, som gjør noe med det formålet å tjene på det."

Bra det gikk bra. E6 er et farlgi sted.

Anonym sa...

Gudskjelov ar det gikk bra, Betty!
Klarer nesten ikke å tenke på hvor dramatisk det må ha vært.

Håper du får roa ned noen dager nå.

Et typisk eksempel på hvor farlig det er å ikke bruke blinklys. Dette provoserer meg mer og mer. Hvem f... tror de at de er, som utsetter andre trafikanter for fare?

Stor klæm fra
Grrrrrrrrrrr
Pitbullhege

Unknown sa...

Vi har ikke en eneste å miste! Håper ikke skuldra er for vond.

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med skepis til trafikk

Anonym sa...

Oi da! Bra det gikk såpass bra!
Sånne ting jeg gruer meg til når jeg skal kjøre på egen hånd.
God bedring med skuldra.

Elisabeth Augusta sa...

stafettpinnen er din hvis du vil: http://regnbuesting-elisabeth.blogspot.com/2007/08/rockn-roll.html

Tonita sa...

Englevakt - jo, ja, det er klart. Vi tror på engler i en sådan stund!
Ellers pleier jeg å si at livet ikke er for pyser!
Og dermed er det klart at det måtte gå bra for deg. Du er ingen pyse !!!
Stell pent med skulderen.

Alice sa...

Hjelpe meg Betty, det var skummelt å høre om! Håper du har det bra nå, og at skulderen leger seg kjempefort!

Klem!

Minneapolise sa...

Ojda, mye dramatikk i verden for tiden! Glad det gikk bra med deg, men så skremmende det må ha vært!

Heidi Fleiss sa...

Bra du kom frem i én bit. Du får sende en tanke til papirflytteren i tårnet neste gang du hører rådhusklokkene.

Ha et fint opphold i Hovedstaden!

Betty Boom sa...

tb: Egentlig så bruker jeg og si det slik også. Herlig å være amatør! Men det passer liksom så godt til restene av ordene der.

Har skjedd menge ulykker på akkurat det strekket.

Pitbullhege: Bortkastet energi å være forbanna lenge etterpå, men takk for lykkeønskningene.

Egoisten: Den er enda stivere i dag, men en fysiofyr på kurset her, sier at det er slik kroppen reagerer. 2 dager i ettrkant. Det ordner seg. Paracet og powersang :)

Teresa: Du tar lappen lell ja. Jeg er ikke skremt etter dette. Jeg vet bare at jeg skal ha større avstand til bilene.

Elisabeth: prioriterer tid her nå

Tonita: Takk for det. Ihvertfall ikke pyse noe mer :)

ALICE ER TILBAKE :)

Minneapolise: gikk bra, takk for tanken

Heidi: Hjertelig. Det er varmt her!!!

Unknown sa...

Dæven. Godt å lese slutten på posten. :) Take care.

Betty Boom sa...

Eirin: back from holiday?