mandag 20. august 2007

Yepp, da er vi i gang her!



--------- Her er Gunnar, som skal følge meg noen uker i min formøkning og treningsprogresjon. Vi får se hvor lenge, men det er liten tvil om at en motivator behøves. Jeg er for gammel og på et vis for lat, til å greie dette aleine. Gir meg alltid, når det svir litt. Som Teresa skriver, sommerens fest, fyll og fanteri er over, og for min del er også snikingen et tilbakelagt stadium. Nå er det "only the hard way" som gjelder, for det koster!------------------------------------------------------------------



--------------Jeg startet med 110 kilo i beinpress. Har vært oppe i 180 kilo før. Egentlig den enkleste øvelsen av de alle.------------------------------------



----------------- Det er greit nok å glise på bilde, men jeg gjorde ikke det etter en runde. Men fy faen det er godt å røre seg og få kroppen i gang igjen. Gunnar hadde lagt opp masse bra øvelser til overkroppen, hvor jeg har mere vekter på høyre arm, enn på venstre. For selv med en venstre lymfeødem arm, så kan en trene seg sterk i den høyre.----------------------------------------------------------------



------------------- Avsluttet med et kondisjonsprogram, med intervaller. Blir vel mest av det, siden jeg har fokus på å gå ned i vekt, eller fettprosenten da, som var over 40 %. Målte den ut i fra vekt og høyde. Skal måle den skikkeligere, seinere. Timen gikk fort. Det var godt å komme igang. Har fått beskjed om å ikke trene mere enn 3 ganger i uken. Sikkert fornuftig det. Jeg er ihvertfall klar for å ha fokus på dette. Nå er kropp og sjel klar for å yte og bli sterkere. Bedre helse.-------------------------

Snedig å trekke paralleller til dette fra min Barenevernsfaglige kunnskap. Alle som har barn, som har prøvd å få ungene til å slutte med bleie, før ungene er klar for det, eller lære de å gå, før de har reist seg selv, har gått på noen smeller og sett at det ikke har gitt de ønskete resultater. Det har ført med seg sengevæting, triste barn, to steg tilbake. Det nytter ikke å være "flink" på andres vegne, den autentiske energien må være tilstede for at mestring skal oppleves og resultater skal oppnåes. De gangene jeg har vært "flink", trodd at jeg har gjort det rette, komt igang med trening, før kroppen har vært ferdigrestaurert og klar for det, har jeg gått på tryne. Rart at det skal være så vanskelig å skjønne. Men vi vil jo så gjerne. Men nå kjennes dette ihvertfall veldig rett ut.

Skolen er i gang, gutta er inn i nye trinn og nye utfordringer. Så håper jeg at sommeren har vært bra for de alle der, og at mobberne, har vokst seg ut av gamle mønstre. Så det siste skoleåret til mellomsten blir bra.

God mandag,

Betty

12 kommentarer:

vibeke sa...

Jeg ønsker deg veldig lykke til! Jeg ønsker meg han treneren din. Ellers skal jeg si deg at du er ikke for gammel til å trene. Mulig du er for lat til å greie det alene, men altså - med DEN treneren! Hadde ikke skofta en time, jeg.

Betty Boom sa...

Jeg skal si i fra til han om dine ønsker. Han svarer vel: Det blir ikke billig!... med mindre det er andre greier du har i tankene, da.

Neida, jeg er ikke for gammel til å trene, men for gammel til å greie dette uten veiledning, kjenner ikke kroppen min på formen lenger, aner ikke hva jeg tåler lenger :)

Jeg skal ikke skofte en time, jeg. Fyren er fin, men det rare er, (og det er sikkert rett utvikling), at fyrer under 40 blir ikke "sånn" interesang, her er det treningskunnskapene som gjelder :)

Hur gammel er du Vibeke?

Betty

vibeke sa...

sånn på din alder sånn nesten omtrent og rundt der om kring med litt minus

Betty Boom sa...

Vibeke: Da er du en kvinne mellom 30 og 40 da? Jeg har ikke spurt han, men hvor gammel tror du PT treneren er?

Betty

Unknown sa...

Stolt av deg! Men ligg unna han treneren....

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med grensesetting:)

Betty Boom sa...

Egoisten:
Takk for det! Han treneren skal jeg treffe en gang i uken. Jeg betaler til og med for det.

Djizzez :)

Betty

vibeke sa...

Alder ingen hindring (-:
Men vi får vel høre på åtgaumsforvaltaren: holde oss unna )-:

Betty Boom sa...

Vibeke:

Jeg spurte han selvsagt om å få legge ut bilde. Kanskje han angrer seg, når han ser at han blir diskutert :) her. Men jeg tror nok han er typen til å tåle det ja.

E du singel Vibeke?

Betty (gift)

vibeke sa...

Veldig gift med snill, bråkete og breikjefta bergenser (-: Dessuten så er han treneren min og skal ha meg opp Stoltzen om en måneds tid.

Betty Boom sa...

Vibeke:

Da forstår jeg ut av dette, at du har det bra. Bergensere kan være krevende, men bedre det, enn de kjedelige :)

God tur opp Stoltzen!

Betty

Anonym sa...

Så bra du er i gang! Stå på og kom med oppdateringer.
Goood trening! :)

Betty Boom sa...

Teresa: Jeg lover. Det var godt å komme i gang og bli vanlig trøtt pga trening. Stand By Me!

Betty