fredag 19. september 2008

Havregrøt Tid.

Jeg er engasjert, jeg er i gang, jeg er giret og jeg synes at verden er full av fantastiske mennesker. Jeg er i bra form, jeg er energisk, jeg er generøs og jeg har det best når jeg får gi (har lært meg å slutte å øse ut til de som bommer penger). Jeg er intens, jeg er åpen, jeg elsker å arbeide (må bare lære meg å gi 100% og ikke 200%), jeg er sterk og jeg har empati med meg selv på det som var, og opererer ikke som om det skjer i dag. Jeg kan reise meg for en hvilken sak og det er sikkert fordi jeg spiser havregrøt hver morgen.


---------- En grøt med ny vri, en ny ingrediens her i dag, og det var peppersalami, ellers finner du her brunost, blåbær, kanel og sukker. -----------------



---------- Dette er røregrøten og sier mye om den som inntar den, liker at ting er rørt rundt. Brunosten får ligge litt, men ikke lenge, før den smelter inn i massen og formelig fortæres på få sekunder. ----------------



------------ Her er standarden, blåbær, brunost, kanel og sukker med melk rundt kanten. Gir en fuktigere grøt og glir raskere ned, fordi den blir temperert. -------------



---------Her med jordbærsyltetøy og de andre nevnte ingredienser. Hvem blir ikke gladere og sterkere av sånt? -------------------



Her er dagens damer! Marianne og Betty! God energi! Det er fredag og vi bader i sjøen, selvfølgelig. Skulle gjerne lagt ut bilder av flere, men glemte å spørre om lov, så jeg lar det ligge til en annen gang. Jeg spurte Marianne om å få legge ut dette bildet og hun svarte: "Helt klart! Du bidrar til å redusere selvhøytidlighet og øke egenverd, Betty!" For meg var det dagens svar på allting.

Ikke rart at jeg spiser havregrøt, hva?

God kveld,

Betty

6 kommentarer:

Torilpia sa...

Bade dokker virkelig i sjøen no?? Hver fredag?? Blir skikkelig imponert no .. :o)
Tøffe damer!!
Havregrøt er godt - innimellom - blir alt for sjelden - min favoritt til grøten er bananskiver og rosiner .. :o)
Lurer på om jeg også tåler utebading om høsten hvis jeg spiser mer havregrøt .. :o)
God helg!!

Betty Boom sa...

tolrilpia: hepp. vi gjør nok det ja. Bare vent til du får se 1. juledagsbildene (ligger forsåvidt på 2007 - lenken). Det er den beste champagne å bade i kaldt vann, blodet pumper rundt og kroppen gjør alt den kan, hele systemet våkner :)

Skal saktens prøve med banaskiver, aldri gjort. Havregrøt behøver jaggu ikke være kjedelig. Lett å ordne, sunt og rimelig.

Det tror jeg garantert du gjør, havregrøt og utebading er tingen.

God helg tilbake.

Betty

Helle Kjersti sa...

Herlig! Må finne fram havregrynene igjen skjønner jeg. Vår favoritt er grøt med smør, brunt sukker, rosiner og kanel. -Men jeg skjønner det er mange andre muligheter.......

Betty Boom sa...

Helle Kjersti: Her er det bare å kjøre på. Havregryn er skikkelig undervurdert som frokost, metter og sitter i kroppen lenge :) Og det er kult at det smaker med påleggsgreier opp på, fresher opp det gråe, enormt.

trine40 sa...

Havregrøt er frokost-overraskelsen når jeg er først oppe om morran. Standard med sukker og kanel.
Gutta har også fått sansen for god, gammeldags vassgraut kokt på byggmel fra Skjåk, med mørk sirup.

Har ikke prøvd brunostvarianten, men det høres jo fortreffelig ut - mange takk for tipset!

Betty Boom sa...

You are my favorite guest, Trine!