lørdag 20. september 2008

Mat?



---------------------- Vi to an er god til å lage mat. Vi elsker det. Og når vi spiser blir vi fornøyd på under et sekund. ----------------



---------------- Fremgangsmåten er å følge hjerte, hvor mye vi tror passer. Bruker sjelden, eller aldri oppskrifter og bare tror at det passer. Vi kan jo bare i værste fall, ta feil. En sann fornøyelse å jobbe på kjøkkenet med denne unge mannen. -----------------



------------ Så er det SKÅLEN. Vi har vårt eget rituale her. Veldig mye energi her :) ----------


Min bror, som kommer i morgen har lært meg at Mat? på sms, betyr oppsig. Noe positivt. Noe kult, rett og slett og det har jo mat alltid vært til alle tider :)

Skal legge meg tidlig, skal gå til Geitfjellet med gutta og må opp "alt for tidlig". I morges ble jeg vekket av eldste mann, som sa vi skal på trening. Jeg lyer! Det er en sånn draiv her, at det tar sikkert pusten av de fleste, men det gjør ikke noe for vi er oss, og ikke de fleste.

God kveld,

Betty

8 kommentarer:

GundaM sa...

Ja mat er herlig bare man ikke tenker for mye på det;)))

Masse herlige energier her ja det er lett å se;)

Klem fra litt lengre nord;0)

GundaM sa...

Pssst, må legge til at hodet er iplast;0) hadde ikke greid et enkte et jeg da...

og nå driver jeg legger til bloggliste inne hos meg, du for en jobb da gitt!

kos deg videre i lørdagskvelden;0)

Betty Boom sa...

Gundam: Tror jaggu jeg har møtt en som er driftigere enn meg, og det skal litt til. For en kapasitet du har og ikke minst ufattelig kreativ. Håper du også tar deg pauser, men det tror jeg du gjør, for det er en fin ro i det du skaper.

Mat er nødvendig og da kan den like gjerne være kul. Jeg tror at det er lurt å tenke på mat ofte, på den gode måten :)

Anonym sa...

Nettopp spist dessert FØR maten her! :D Hermetiske mandariner med vaniljesaus, sukker, frisk peppermynthe fra balkonkassen!

Det er energibombe for en tappet taxibeib! :D Humøret bare steg 56 og et halvt poeng og nå er jeg klar for hva som helst!

:o)

trine40 sa...

Jeg har også ei sånn lampe som du har over stuebordet ditt, bare at min har tre kupler.
...

Torilpia sa...

Høy stemning er helt toppers det - ikke noe er som å lage god mat sammen og spise den sammen etterpå. Unger elsker å gjøre sånt sammen de voksne :o)
Har ei på tolv som elsker å lage mat - hun lager både klubb og duppe og steiker vafler hun .. slekter vel på farmora si .. :o)
Hvordan var Geitfjellet i dag da?
Har hatt en helt utrolig nydelig dag - jeg fikk en utfordring ang glede fra Lykkebo - sender den videre til deg jeg (se bloggen min). Ha ei flott ny uke :o)

Runa sa...

Energi!I massevis!Herlig!Og det funker sikkert bra om man ikke tar ut 200% hver gang!Mat er viktig og veldig koselig å lage sammen!
Men havregrøten din blei litt i overkant for meg;-)!Godt at smaken er som baken...delt!
Jeg heier veldig på havregryn på min måte ;-)!
Ha ei flott uke ,Betty!
Jeg er rå imponert over bading......brrr!

Betty Boom sa...

Lillycraft: Ja, vi rike har det godt.

Flott at du nyter deg selv på veien! :)

Trine: Du gjør som meg, sier at du har, ikke vi har :) snedig. God lampe, lyser godt, trenger det, nå som alderen gjør seg gjeldene på øyne :)

torilpia: denne uken har jeg kjørrt hardt på ansvarssiden her og i dag hadde de ikke reint gymtøy, pussig du, så vi stormtromla før de gikk på skolen, det gikk bra. Hvis de slipper til på oppgavene og ser at de er nødvendige, så funker det bra.

Vi gikk barskogbeltetveien til Månen, i stedet for Geitfjellet. En fantastisk dag i går, må sies.

Skal se på dette med glede :)

Runa: Jeg er mitt inni et prosjekt som kunne tippet over til betty-ordner-alt-og-drar-aleine-prosjekt, men nå kjenner jeg at det skal jeg ikke gjøre. Så det blir ikke høyt turtall og 200%, men må finne ut hvordan jeg kan motivere andre til å ta mere.

God uke fra Moholts Perle.