onsdag 19. juli 2006

CREATOR

I dag blir det en kvikk en, uten sidestykke og med røtter. Jeg har vært pompøs inni meg i hele dag, skrevet bryllupstale med ord fra Profeten og Mandela, sett etter engler i Moldes gater og gått meg tur til gravstedet til min svigerfar. Da blir det svulstige tanker.

Det går i kjærlighetens uransakelige vei, hvordan den kan svi og gjøre oss sterke. Den som elsker for å bli sett vil ikke kjenne, den som elsker for å forsones vil nå dit den vil.

Barn vil forsones og de er ekte. Noen ganger er det greit å ha et barn inni seg som kan være direkte og ærlig. Det er godt å leve det ut i blant, tror mange lar det være for å ikke virke teit, men da har du mye å tape.

Jeg har begynt å henge meg i trærne igjen, joda jeg friskner til. Jeg kan løpe med drage og le av meg sjøl og eg kan leke med mine egne unger. Leik på alvor er undervurdert.

Moldes gater var full av folk. Vi satt oss på en båt, drakk øl og spiste reker. Det hadde min svigerfar likt. Lukten av sjø og en gyngende grunn gir spirit til ferie dager. Forøvrig kaller jeg ikke en slik Norgesturne som dette for ferie. Ferie det er i syden, hvor vi bader tidlig om morgenen og drikker champagne før lunsj tider. Ferie er der jeg kan slappe av og det er ikke jeg så god på når vi rusjer rundt å opplever. men det blir mange fine opplevelser. Det er sikkert.

Jeg har ikke kommentert kommentarer i det siste, men takk til dere som skriver. Jeg sender noen varme tanker hver gang, så bare fortsett med det om dere lyster. Jeg klikker meg inn av og til på andre sine sider. Jeg har noen favoritter og noen jeg aldeles ikke gidder. Som sagt, livet er for kort til å ikke ha det bra og da må det prioriteres. Og med det følger uendelig med tid, fordi du gjør de tingene du har lyst til. Alt for mang bruker alt for mye tid, på ting de ikke har lyst til. Det sluker energi og stjeler det beste i deg.

Jeg skal kjøre sykkel til Florø i morgen, så
god natt, sov trygt og godt, livet venter til du vokner,
Betty

Ingen kommentarer: