mandag 24. juli 2006

Flom i Myrkdal



Da er jeg på plass igjen bak en pc. Det skjer så mye i disse dager. I går skulle vi til Årdal. Bare se på meg på bildet. Jeg har bestemt meg. Går av sykkelen og leier den gjennom en stri strøm. Bilene foran meg begynner å snu og da fikk jeg problemer. Jeg rygget sykkelen og måtte snu den i vannet som rente nedover. Jeg ropte til Bernt at han måtte hjelpe meg. Han hørte meg ikke. Men det gikk, jeg fikk snudd. Nå har jeg fått prøve naturens krefter. Det var sterkt. Artig opplevelse ettrpå. Det gikk ingen liv. Vi ble stående i to timer, så ble veien åpnet igjen.

Les i BT

Nå er vi blant gode venner. Bryllupet i Bergen var helt utrolig. Presten var typen som refererte til Woddy Allen:"Sex er det morsomste jeg gjør, uten å le" og følgte opp med "You may kiss the bride" og alle gjestene applauderte. Under en konirmasjon hadde han sagt at kirken var plaget med flaggermus i tårnet. Klokkeren og mange andre hadde prøvd å bli kvitt de, men ingenting hjalp. Da hadde han som prest gått opp og døpt og konfirmert de, og siden hadde ingen sett de.



Det var mange gode møter og fine dager i Bergen, og vertskapet vårt var helt utrolig. Vi badet like nedenfor verftet hver morgen.



Jeg fikk rett og slett litt feriefeeling. Turene i tunnelene var morsom. Verdens lengste tunnel: Lærdalstunnelen hadde lys og fargetonene var blåe.



Til temaet som jeg ofte tar opp: Livet og all dets betydning. "Der fanden sjøl har mistet sin rett er det ingenting å hente".

Nå er det dags for en dag i Årdal.

Livet er rikt!

Håper du har det bra der du er.

Betty

1 kommentar:

=Anja sa...

Ingen kommentar-