lørdag 1. juli 2006

Første Juli, andre kvelden

Ut på tur, aldri sur, men med transit, kajakker og 3 unger

Vår ankomst i går ved Montebello



My name is Betty and I`m 42 years old
My life has been given back to me.
Who can say that they got their life back in my age.
I’m the luckiest woman in the world.
And I’m free from cancer.

Rebusløp og stafett, øl og vin i solen. Klokken er 21:00 og kvelden er ankommet Montebello. Jeg har fortalt litt om meg sjøl og et kalenderprosjekt til Bjørg Landmark som er lektor ved høgskolen i Buskerud. Hun er vår gruppeleder. Hun har også forsket på brystkreft og hun kunne fortelle meg som jeg første gang hører: Du må ikke etterstrebe formen du hadde før, det blir ikke det samme. Du kan trene og føle deg mislykket i det uendelige. Og det at du ikke går ned i vekt er pga hormonkuren.
Per Kristian satser alt for familiens plassering



I gruppen prater vi om oss sjøl og erfaringer. Det er lett å få praten i gang rundt boret, og så deler folk litt etter hvert og vi har ikke så mye å tape. Det er godt å få bekreftet at en ikke er rar fordi en føler at det går framover og så blir slått 10 steg tilbake. Rådet er at hvis du har råd til det, så ta den tiden det tar å vende tilbake.
Hvem har sagt at "en gammel mann" ikke kan gå på stylter?




Det er snedig å være sammen med noen som kjenner terrenget, men nå har jeg trekt meg inn til meg sjøl, det blir nok sosialt i alle fall. Men det er flott å få være i lag med andre voksne som har hatt kreft og som har innsikt i reaksjoner. Det er lettere å bære tankene når jeg ser at de er normale. Det er godt å ikke være aleine.

Jeg måtte ringe Tattoo World i dag og høre om jeg fikk ta badstu. Men svaret visste jeg jo egentlig sjøl, men det er liksom lov å prøve seg. Rastløsheten min og mitt nytelses behov er det ingen som har tatt knekken på.

Det går fint an å bruke tid på å trene her, men jeg er ikke motivert til det.
I can feel that I`m close to Miki-Norge. I`ve been meditation TM for 18 years now, twice a day. And I have meditated twice today, with transidation in both. I have been in Mesnali 4 times befor and taken something called Pancha Karma. That’s a Royal treetment for life. Two people that gives you massage synchronously for a week, and a lot of healthy food and hearbs and silence. One time I was there, after we had John Arvid at hospital one year, I was so tired that I was sleeping for 4 days. They just wake me up for the treatments.

Guttene har hatt en super aktiv dag. Med bading og prating i samtalegrupper. Det er tydelig at de har stor utbytte av det hele og de som arbeider her greier å fange opp alle aldre. Det er godt gjort det.

God kveld,

Betty

PS My love is like a red, red rose
That newly sprang in June
My love is like a melody
That sweetly played in tune DS

Ingen kommentarer: