fredag 10. november 2006

NORDLYS

Joda, da er kondissen bedre og det ryr inn hyggelige kommentarer og fine stemninger er på vei tilbake inni meg.

Dere som leser jevnt, må jo føle at dere kjenner meg en del, når dere svinger med på alle opp- og nedturer. Jeg synes i hvert fall at jeg blir litt kjent med de som legger igjen en kommentar i ny og ne.

Jeg startet hardt kl. 05:00 i dag, sendte noen mail og la meg igjen. Da sov jeg videre. Når jeg er total restituert, kommer jeg til å bli livsfarlig i arbeidslivet. I hvert fall krevende. Men sum summarium, så er det bare hardt arbeid og klare T Y D E L I G E linjer, det blir gode resultater av. Jeg må rett og slett ha ting inn med t-skje der det har vært mye høyttenking om kanskje ditt og kanskje datt kan skje. For vi kan alle sitte med hver vår opplevelse av det som er tenkt realisert, og der det er ”drodlet” for mye, tenkt for mye høyt og skrevet for lite ned.

Jeg har vært hos fysio-engelen på sykehuset. Hun er en magiker for lymfeødem. Hun arbeider stort sett med å åpne opp de lymfesystemene som virker for at de skal hjelpe armen med å drenere. Enn at jeg resten av livet skal bli strøket på som en katt også hjelper det armen å drenere. Fantastisk.

Like etter dro jeg til fysio-fyren på Leangen. Det var pang i gang og det kan jeg trives med, så jeg fikk tatt flere øvelser i dag enn jeg har gjort de siste 4 månedene. Det er godt å kjenne at jeg blir sterkere. Jeg hopper og flyr med mitt 14 dagers nyopererte kne. Mesteparten av redselen for at det skal gjøre vondt er borte. Det er bare litt stivhet igjen og så er det å lære seg å kjenn, hvor grensen går.

Det er bra at vi legger oss tidlig i ukene, for for eksempel denne helgen blir maraton, som den forrige. I dag kommer (1.1), eldste sønn til Bernt hit, samt Kenneth og Marianne. Det blir veldig bra. Det er konsert i kveld med Wannskrækk og Liliedugg, men det må jeg bare fortrenge. I morgen er det egentlig Tae Kwon Doe oppvisning, men det tror jeg vi kutter. For det blir Toamtis og Lego leag lørdag, jeg skal på et slags arbeidsmøte og konsert med korpset på søndag. Det ble ikke mindre prosjekt med større barn, bare helt annerledes.

Det er Nordlysfestivalen, som foregår den uken vi skal på turne nordover. Så hvis det finnes noen lesende tromsøværinger, så kommer vi og ”tar byen” 25. og 26. Januar. BBBB skal spille den 26. Januar. Dette glær æ mæ noe vanvittig til. Kreftforeningen som har banket datoer og det var deilig at ting blir konkret. Det skal bli så bra hele greien.

Da er det bare å gå inn i en November helg og sørge for at den blir best mulig.

God helg til dere,

Betty

Ingen kommentarer: