fredag 28. desember 2007

Betty i 30 !

Sånn familiemessig har denne julen vært perfekt. Guttene er ennå i fyr og flamme, og jeg tror ikke at barn er så begrenset at det bare er lykkelig pga at de fikk en WII, men de var meget fornøyde med det. Forøvrig et aktivt spill, hvor du fysisk må bokse eller bowle mot skjermen. Ellers har vi spilt Kinasjakk, lest, sett filmer og gått tur. Julen er fin for det meste.
hjerte

I gata vi bor i har lysene sluknet, de drar til nybygde hytter alle mann. Jeg unner de dette, men det er ikke fritt for at en kjenner på at vi er de som blir igjen. Vi i "spesielle" situasjoner. Da Bernt og jeg traff hverandre, hadde vi hatt et liv før, som kostet noe i kroner og ører også, så vi fikk ikke en sånn "vanlig" start. Økonomisk, så kommer vi aldri dit at vi kan spenne opp en hytte fra bunn (vel, en skal vel aldri si aldri) og jeg kjenner litt avelsjuken. Hadde jeg bodd et annet sted, så hadde jeg ikke blitt påmint dette, men jeg får være i nærheten av nye biler og knallfeite lønninger, noen år til. For ryker bilen vår nå, vår kjære Ford Transit, da er vi billøs ihvertfall frem til sommeren. Men jeg har sagt det så fint, at vi er ikke hyttefolk, men jeg er ikke alltid enig med meg sjøl i dette.

Men vi lider ingen nød, vi har alt hva et hjerte begjærer, men det er greiest for meg når jeg ikke sammenligner og sånn, for da blir jeg tatt av vin(d)en. Har tusen ønsker for innomhus, sofa, badstue, bygge loft, ny bil, men stort sett, så er jeg ikke materialistisk anlagt og liker de faste gamle tingene, som funker.

For hvis jeg ser på alt jeg har, og kjærligheten jeg er omslynget med, så blir ny sofa helt uvesentlig. Ville dessuten valgt en sydentur, fremfor å sitte i pynt.

Jeg leser i boken til Trond Kirkvaag, som jeg alltid har forbundet med Brummund Dahl i Brødrene Dahl og KLM, en staselig komiker og skjønner at i hver eneste linje ligger det en sår sak, masse redsler fra da han var liten. En mann som har gitt humor med hjerte sitt, så ligger det likevel et spøkelse bak, og han tar seg retten til å formidle dette i boken om seg og hans far. Jeg blir sittende igjen i ydmykhet og respekt for en mann som har bydd på seg sjøl og gitt dette landet humor. Det kan virke som om det bor en skadet sjel bak enhver arist som er god til å formidle.

Så gikk 4. juledag unna og vi begynner å nærme oss en hverdag. Som en nabo av meg sa i går kveld: gleder seg til 2. Januar! Klisjeer er skapt fordi virker, som f.eks. Thanx God Its Monday. Jeg er igang og ruller opp en plan, en plan bestående av hardt arbeid. Kommer tilbake til dette siden.

Fikk besøk på døren av Hanne i dag, som er sjef for Kirkens Bymisjon, veldig gode tilbakemeldinger på opptreden vår på julaften. Vi blir bare bedre fra år til år, og låten Forventet hadde gjort dypt inntrykk på mange. Blir glad for å høre dette.

Så nå sparker jeg meg sjøl ut av kjenslene og sier bare DU KAN ALDRI SVIKTE MEG MERE, for jeg har denne julen akseptert min egen historie, opplevd av meg og jeg eier den til det fulle. Fremover gjelder det å bare ikke sitte fast i den :)

Blogger ut med en "greie" jeg fant i Randi sin blogg og laget min egen:

0 hull i tennene for 20 år på rad
1 pc er alt for lite i en familie
2 bonusbarn har jeg
3 egenfødte
4 gutter bor jeg med
5 av oss til sammen
6 er fint
7 det heter SYV og ikke SJU
8 After Eight er godt
9 år er min yngste sønn
10 - min gebursdagsmåned
11 - gangen er den enkleste av de alle
12 år er min mellomste sønn
13 er mitt lykketall
1400 betalte jeg til frisøren sist:(
15 roser har jeg på bordet
16 ganger har jeg vært innom pc`en i dag
17 år var jeg rotløs
18 år var en merkelig tid
19 år satt jeg i fengsel
20. er min fødselsdag
21 år er et svart år, husker bare at sulten skrapet
22 går opp i 11 gangen
23 - to tall i mitt personnummer
24 år spilte i BettyBohmBangBand og Jihaad
25. - lønningsdag
26 års dagen min feiret jeg på 3B
27 = 9 x 3
28 år er min yngste bonussønn
29 års dagen var jeg mor til et barn
30 år er min eldste bonus sønn

10:15 var jeg på trening i dag og skal det i morgen også, har ikke et minutt å miste :)

God kveld,

Betty
nissen

10 kommentarer:

GundaM sa...

Sitter her og beundrer deg og din blogg. Så utrolig flink du er til å skrive og formidle!
Driver helst og kikker i disse interiørbloggene,ikke no galt i de, men det er så utrolig masse annet og her ute;) Takk for det!

Jeg og min kjære satt og snakka hytte idag, vi fant ut vi ikke hadde tid til å ha en!
Men hadde jo vært mora da, ved sjøen....

Fant min kjære venninne her ja, men kom ikke inn på bloggene.Får prøve igjen;)
Natta

Lilly Craft sa...

Kan hende dere kan låne hytta vår? Vi har 11 sengeplasser, robåt og turterreng så langt øyet kan se...

Rindal er hjertet på jorden!

Anonym sa...

Har ikke hytte vi heller men er heldig å blitt bedt med til Trysil av noen venner så skal reise etterpå. Det er fire par uten barn så gruer meg litt for er første nyttår jeg reiser fra ungene. Har jo ordnet med plasserirng av barn og hund men liker å ha de i nærheten. Men de hadde jo uansett ikke vært sammen med oss nyttårsaften da. Bare bikkja :)
Er så glad for at jeg ble kjent med deg på montebello og for kalenderprosjektet.
Setter stor pris på alt du deler her på bloggen. Du skriver så fint.
Vil få ønske deg et strålende nyttår å gleder meg til å følge deg på bloggen videre og håper vi sees snart:)

Glad for å kjenne deg Betty:-)

Nå skal endelig kalenderen opp på veggen:)

Klem Eva

Lilly Craft sa...

Jeg har også hatt en utblåsning i dag: http://seekingfrank.blogspot.com/2007/12/julefryd-og-gammen.html

Lilly Craft sa...

http://seekingfrank.blogspot.com/2007/12/julefryd-og-gammen.html

Lilly Craft sa...

nei, hele adressen vil ikke være med, så kikk bare innom blogspotbloggen min :o)

Betty Boom sa...

gundam: Welcome til Betty42. Det er mye forskjellig i blog verden, det er det som gjør den så bra :)

Dette hyttegreiene har ikke vi heller tid til, da måtte jeg ha kutta noe annet i livet, og der er jeg ikke.

Forøvrig er sånn misunnelse småelig av meg, det kommer helst når selvfølelsen ikke er på topp, går over sjøøøø.

Er det Ann Lill du kjenner fra før?

Lady: Takk som byr, og kan hende en gang. Mora til Bernt har også en hytte vi kan bruke, men dette handler mere om "sånn eietrang", ha sitt eget, liksom. Lage det på egen måte.

Eva: Høres artig ut det der. Sikkert skummelt å slippe ungene, men det må til en gang. Glad for at vi møttes, jeg også, og for at vi fikk brukt møkkakreften til noe nyttig. Nå skal vi snart bla om til første måneden i vårt LYKKEår. Godt nyttår.

Betty Boom sa...

Lady: vi omgikkes. Det skal jeg gjøre, glær mæ. Jeg kommer med min utblåsning seinere. Nå er jeg tilbake i støtet, det løsnet i dag.

trine40 sa...

trfuru ætt onlain dått no
:)

Betty Boom sa...

Trine: Det blir en av dagene :)