torsdag 27. desember 2007

Tanker og Verdighet.



----------- Nå er det i grunnen mere enn nok mat, så i dag laget jeg en diger salat. Mat er jeg god på å lage :) -----------------------

Nå tenker jeg at det er noen som venter på oppfølgeren, at spøkelsene er fordrevet og at jeg er tilbake i støtet. Kjenner behovet for å skrive at det er sånn, fordi jeg ønsker meg sorgen bort, så vide vel, men jeg kan faen meg ikke lyge. I fjor hadde jeg konsert 3. juledag og da er man opptatt med noe annet, men i år har jeg ikke lagt opp til noe som "forstyrrer" og da må jeg være i de følelsene som kommer. I 2005 var 3. juledag sånn, så det går igjen dette. Men guttene mine sier at de har verdens beste jul og at de er glade for at vi er verdens beste familie. Jeg får selvsagt tanker om at noen vil ha det til at jeg går rundt sorgtung uten evne til å gi, men sånn er det ikke. Jeg gir alt det beste dit det skal og det er i lag med mine kjære. Men dette er bare tanker, og tanker kan sjekkes ut. Så det er ikke så skummelt. Så bruker jeg bloggen for det den er verd, for slikt "stoff" som dette deler jeg ikke med de jeg møter. Dette er en innvendig kamp, som må taes der den skal taes. Sa til en oppegående dame i dag, julen er vanskelig for meg, og fikk til svar, fordi du har den selvinnsikt du har, så gir du alle det beste av deg sjøl. Og det var noe å ta med seg hjem. Og Alice sa det fint i en kommentar i dag: Jeg er god på å se spøkelsene i hvitøyet.

Det er den store byttedagen i dag og alle har vært i byen. Vi gikk til byen. Jeg er ute og går og går og går. Fint for masse. Har tatt en rassia i skoprosjektet vårt. Når gaver kommer inn i hus, så må noe ut også. Det er besett til overflod.



---------- Og her ikke skisko, slalomsko, rulleskøyter, snøbrettsko og noen finsko med på bildet. Noen av skoene er for små til gutta, noen er utslitte, men ingen tvil om at vi har så det holder akkurat nå. --------------

Jeg har tatt med samme diktet hver romjul i Betty42 og her kommer det i år igjen:

Våg å være ærlig
Våg å være fri
Våg å føle det du gjør
Si det du vil si.
Kanskje de som holder munn
Er reddere enn deg?
Der hvor alt er gått i lås
Må noen åpne vei.

Våg å være sårbar
Ingen er av stein.
Våg å vise hvor du står
Stå på egne bein.
Sterk er den som ser seg om
Og velger veien selv.
Kanskje de som gjør deg vondt
Er svakest likevel?

Våg å være nykter
Våg å leve nå.
Syng, om det er det du vil
Gråt litt om du må.
Tiden er for kort til flukt
Bruk den mens du kan.
Noen trenger alt du er
Og at du er sann!
av Hans Olav Mørk

God kveld,

Betty

4 kommentarer:

S10ne sa...

For ett utrolig fint dikt!

Så flink du er å gå Betty! Pleier og være flink jeg også, men den siste mnd har det blitt VELDIG lite - men det skal det snart bli en slutt på! Frisk luft og mosjon er sterkt undervurdert! Får klart opp i mange tanker mens en rusler, utrolig deilig! Vet du? I morgen tidlig SKAL jeg ut å gå - når du er så flink så skal jammen jeg være det også!

Kos deg masse Betty - nyt dagene og nyt julen for det pusterommet den er...........hverdagen kommer før vi vet ordet av det!

Klem

Betty Boom sa...

S10ne: Jeg gikk en tur til i kveld. kl 22, utrolig fornøyd med det. Du får skrive på bloggen din om det ble noe av turen. Ja, nå begynner det å ordne seg :)

Marte sa...

God jul til deg også PowerBetty :)

Betty Boom sa...

Marte: sees i det nye året, du dyktige dame :)