fredag 21. desember 2007

En litt lang en.

1

------------- Ikke det at jeg mistenker deg for å sitte og lese Betty42 i stedet for å kjenne på magesyren som veks i trå med de ugjordte oppgavene, men jeg er sikker på at du, på eller annet tidspunkt, sier stopp, eller det eksploderer en motlyst mot å ordne mere, eller tiden rett og slett har rent ut og du overgir deg til den varme følelsen av å være menneske (dou) som ønsker andre god jul og oppriktig mener det og surfer litt på nettet for å finne akkurat denne menneskelige varmen. Det var en lang setning!!!! --------------

2

-------------- For meg, er det litt sånn, at jeg finner skjønnhet i naturen og på nettet. Det er bare en del humbugg å styre unna, men vi lærer seg fort hvor vi føler oss hjemme. Nettet er litt grenseløst, du kan klikke deg vill, men det kan du i naturen også. Regelen er vel å leite opp det som tiltaler deg, hva du vil bruke tiden din på, ved sjøen, ved vannet, på fjellet, i innlandet, på youtube, på myspace, på facebook, på mail, alt er opp til en sjøl og alt er tilgjengelig. --------------

5

----------- Betty42 har 2 årsdag i dag, så jeg tillater meg å bruke litt tid på det, nå i julestria, ikke fordi jeg ikke har noe å gjøre, det har vi alle, det er bare det at jeg synes det er okei å prioritere. DETTE skrev jeg 21.desember 2005, siden da har det vært 75 819 mennesker som har klikket seg inn på Betty42. Det blir ca 800 mennesker i uken, og bare det har en egen verdi. Så gratulerer med dagen Betty42. ----------------

4

----------- Så fikk jeg behov for å skrive modigere og om dødelige drifter, med mere spenst og strammere setninger, da flyttet jeg en del av språket mitt over til Betty43. Dessverre, så har jeg ikke så god tid, at jeg kan følge opp jevnlig skriving der. Jeg lengter etter det hver eneste dag, men skriving krever tid, fokus og hele meg, og til det har jeg for mange jern i ilden. ----------------

10

------------- Også har jeg en Myspace side, som krever litt fornying og pleie, har skaffet meg noen gode kontakter der, fått julegaver i år fra flere, så verdens språket, er undervurdert og takket være internettet har jeg alle slags tema levende. ------------------

6

------------- Også liker jeg å tro at jeg har et kjempestort hjerte, at jeg rommer mange sider av det å leve, at jeg er forstår hvordan det er å stå med knekk i knærne og kjempe, men tviholder på at vi må kjempe og vi kan ikke la ansvaret for vårt eget liv, hvile i hendene på andre. ----------------------

7

------------ Det er jul, på mange slags vis, det er jul for oss alle. Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken på hvor godt vi har det i dette landet, som kan lange inn mere enn 4 gaver til hver og feit mat, som vi ikke behøver. Men det jeg elsker med julen er høytiden og at noen mennesker forvandles fra svin til noen lunde okei, fordi julen handler om omtanke for hverandre, at solen snur, at Jesus ble født. --------------

11

-------------- Jeg føler meg fri i kveld. Fri nok til å glede meg over det meste. Fri nok til å kunne blogge. Jeg vinner mer og mer av mitt eget liv, slik at livet mitt ikke bærer preg av å ivareta folk som er i stand til å ivareta seg sjøl, men at jeg kan ha fokus på den milliarden i verden som ikke får en jævla julepakke i neste uke. ----------------

13

-------------- Sååååååååååå, er nissen snill eller slem, barna mine spør meg hver dag, sjøl tror jeg at det bor en nisse i oss alle. Vi må bare lære oss å bli kjent med den. Vi gir med venstre hånden og får tilbake med høyre, både av verdier og av jordisk gods (sistnevnte er ikke så nøye). Men ungene elsker sine pakker og la de gjøre det, ikke si at det er for mye. Det de får er et svar på det vi gir, og barn har ikke ansvar for vår materielle trøtthet! ------------

3

----------- Jeg, som snømannen, er uten hender, jeg taster i stedet for å vaske. Jeg elsker i stedet for å please. Jeg undres i stedet for å fornekte. Jeg leker i stedet for å stresse. Julen har seget inn over meg. ----------------

12

Fredelig jul og et godt nyttår til alle Betty42 lesere, må julen gi dere det innhold dere ønsker.

Betty

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ønsker deg en inderlig varm og god jul Betty, du fantastiske menneske :-)

Betty Boom sa...

Goodwill1: Jeg tar det til meg og ønsker deg det samme :)

Heidi Fleiss sa...

God jul til deg vakre dame. Ønsker deg og dine alt vel!

Alice sa...

Gratulerer med toårsdagen! Håper det blir mange fler.

Betty Boom sa...

Heidi Fleiss: Takk det samme. Alt det beste for det nye året til deg!

Alice: Det virker som om blogging er blitt med i en livsstil, så vi blogges videre. God Jul, Betty