torsdag 13. desember 2007

Med Hjerte i Hånden!

1
------------ Det finnes jo flere englebilder, enn de vi får kjøpt i butikken om dagen, som symboliserer litt mere kampen inni oss, og ufrihet er mitt tema for tiden. Jobber med at jeg skal føle meg fri til å si i fra, hvis jeg opplever noe galt og fri til å være meg. Fri til å gjøre det jeg vil, satse på det jeg tror på og ikke bli styrt av en indre kritiker. ------------

2

----------------- Hvis du som liten løp med åpne armer mot din mor og ikke ble tatt i mot, så utvikler du en kritiker inni deg, til deg selv. Den har som funksjon å beskytte deg. Den er opprettet mot deg selv, så du ikke skal bli skuffet. Du utvikler et selvhat, en kolaps i hjerte ditt, blir skamfull. Hvis noen elsker deg som voksen, så synes kritikeren inni deg at de er patetisk, tåpelig, naiv, fordi det stemmer ikke med det følelsene dine lærte deg, gjennom erfaringer du gjorde som barn. Åpen tilgjengelig kjærlighet blir en trussel mot kritikeren, som tviholder på seg. På deg. Du greier ikke ta inn kjærligheten, det blir en for sårbar posisjon. ----------------------------------

4

------------- Det er fint å skrive kritikere ut. -----------------

3

----------- Nissen kommer i mange varianter. --------------------

5

------------- Inni dette huset her, er det tomt, jeg skal fylle det, med å skrive noen ord. Jeg skal flytte inn mennesker i det,som jeg har lyst til å bli kjent med. Snart klar for Betty43 igjen. -------------

6

------------ Fått svar fra Cappelen, som takker hyggelig for rett manus ihvertfall. De skriver at de har lest det med interesse, men i følge meg, så er arkene fullstendig urørte, det er ikke en liten flik av tegn til at sidene er bladd i. Like hele og fine som de kommer ut fra kopimaskinen. Begynner å forstå hva "tb" snakker om, men jeg visste godt på forhånd at dette kunne skje, så det er ikke noe bombe akkurat. Men skrive må vi gjøre lell, bare så glad for å ha en blogg. ---------------

8

-------------- Jeg er heldig som har musikken så levende i meg, som kan lage tekster og jobber med eminente mennesker, hvor vi kreerer sammen mektige låter. Der hver låt er en ny byggestein, som gjør meg helere og friere inni meg, som fyller livet mitt med gode følelser og styrker sjelen min, som fører meg videre, som gir meg en retning inni meg. ----------------------

lys

----------------- Jeg trenger lyset om dagene, jeg er ute og super inn hver lysstripe, og det er fint i Trondhjæm om dagene. Kaldt og klart. Desember er ikke så værst, fordi det er mere menneskevarme og lys på hus når det blir mørkt. Likevel skal vi inn i en tid, hvor jeg har mange gamle sår fra. Det blir mindre voldsomt fra år til år, men likevel så dukker sårene opp i høytider. Da går jeg lange turer for meg selv, til krikegården, i kirken, bøter på. -----------

love

-------------- For kjærligheten svikter aldri, virker alltid, hvis jeg tør å slippe den til. ----------------

Betty
fugl

7 kommentarer:

Tonita sa...

Love, love, love!

Klem på en torsdag - og for dagene framover. Tenker på deg. Noen ny dato?

=Anja sa...

Love, love, love!

Suveren post!

Gjentar again

Heller pompøst enn platt:o)

Slutt

Betty Boom sa...

Love, love, love!

Glemt dato, Tonita!

Takk Anja, du varmer!

Slutt

merete sa...

Vi lærer for hvert skritt vi går, - hva gavner oss er det store vanskelige spørsmålet. Kjærligheten er så vanskelig, så enkel og så klar. Vanskelig å forstå.

Jeg følger med og tenker på manuskriptet ditt: Hva om du sjekker ut http://www.lulu.com/? Om du trykker din bok i 20 eksemplarer, så er den i bokform! Jeg vet om en herremann som fikk trykket opp et eksemplar av konas tekster til hver gjest i hennes 60-års lag. Det var stort, - også for oss som han/ hun delte med.

Betty Boom sa...

Merete: Kjærligheten trenger ikke å forståes, bare oppleves. Men jeg og undres over hvor vanskelig det er å slippe inn det rene, enkle og klare. Den som tjener mye, for en helvetes nedtur når lønningen halveres. Den som elsker mye, får en helvetes sorg når det ikke er mer. Kanskje vi vegrer oss mot dette...

Vedr. bok, så får vi se. Mye som skal skje av andre ting fremover, jeg sitter ikke akkurat "på gjerdet", kan du si.

Anonym sa...

Du må alltid stole på kjærligheten, vit du er verdifull. :klem:

SS

Betty Boom sa...

ss: yes, thanx