lørdag 16. september 2006

Lørdagsgått!


Når du tiltrekkes av det å være kreativ, så er det ikke mye annet som teller. Da kan jeg bli fjern fra avtaler og alt annet som er basic. I dag har vi hatt en knall fin øving med unplugged og vi er offentlig tilgjengelig i morgen kl 18: i Ilen kirke.

Lørdagsgått for oss er et måltid der alle er samlet, da skåler vi så hele gaten hører det. I kveld hadde vi en knallgod samtale rundt bordet. Alle fikk si hva de trodde på. Jeg åpnet med: Jeg tror på meg sjøl, på Gud og på Julenissen og at jeg blir en engel når jeg dør. De andre hadde noe lignende, men alle satt som nummer en, at de trodde på seg selv.

Mine unger synes ikke det er noe rart lenger at jeg sier at jeg tror på nissen. Jeg snakker ikke om de utkledde. Jeg tror på billedbruken av det å gi, at det er større enn å få. Har du noen gang sett at julenissen har fått en gave? I og med at det er bare 12-13 uker til jul, så ble de litt "positivt stresset" rundt bordet.En fin kveld.

Det var veldig hyggelig her i går, med to bonussønner, kjæreste og farmor. Gutta ser på Batman filmer (gaver som 14 åringen fikk) og Ruben hopper rundt med Batmandrakt på (pysjen fra i morges er ennå under) og spiller Wig Wam for full styrke.

I morgen er det felles møte vedr. ungdommene våre på feltet. Jeg har vært ivrig pådriver her, men i morgen tar Bernt ordet for oss. Jeg tror at vi må skape noe tilbud rundt oss, hvis vi skal ha ungdommene våre innen rekkevidde i noen år til. F.eks leie bar/discoteket på TØH, leie inn skikkelig DJ. Kjøpe spill og ungdommene kan bake. Pengene kan brukes til å spare til en felles tur for ungdommene med utvalgte foreldre. Kanskje turen skal gå til en musikal i London, eller en fotballkamp for de som liker det, eller til Disney Land, Paris. En drøm har alltid vært morsom å bære.



God kveld, nå er det Dorthe Skarppell.

Betty

Ingen kommentarer: