onsdag 10. januar 2007

The Devils work

I natt hang jeg rundt i kommentarfelt til masse blogger, jeg fikk ikke sove og gravde meg inn i blogghaugen. Felles for alle er vel at vi skal være stolte over at vi skriver det vi vil, og noen får mere responser enn andre på det(puhu:-). Jeg greier ikke å følge opp det å lese blogger hver dag, da måtte jeg valgt bort noe annet og det er ikke mye igjen å velge bort. Det måtte det bli familien og det har jeg ikke råd til. Så spennende er ikke blogverdenen, altså. De som kommenterer hos hverandre (kjernen) til stadighet, har vel endt opp med en liten intern gjeng, som blir de faste for dem. For det finnes virkelig trillioner blogger å oppdrive. Jeg har en liten fast gjeng her på Betty to og førti også, Marit, Bastet, Anja, Trond, Alice, Maren, Trine, Mona, Nora, noen jeg har glemt? Jeg er veldig glad for det.


Slik jeg forstår Esquil, så mener han at jeg har mobbet Kent. Kan hende det virker så tarvelig og jeg skal holde meg for god for det. Hadde jeg hatt telefonnummeret til Esquil, så hadde jeg ringt i dag, for ord kan virkelig mobbe, hvis de leses på "den måten".Historien med Kent er vel ganske enkel, han begynte å luke ut Anja sine kommentarer og sa at han skjønte som regel ikke hva jeg mente, så spurte jeg hva er det du ikke skjønner, så døde det stille ut. Både Anja og jeg ble vel såret i hver vår sammenheng. Så er jeg vel ikke bedre enn at jeg høgger litt tilbake da. Greit å bli stoppet på den.


Men denne blogverdenen får meg ihvertfall til å tenke. Det har litt sånn oppdragende effekt. Vi vil jo være en smule bedre enn sladreverdenen. Her om dagen var det en blogger som hadde mistet sin mor og han fikk mange kondolanser. Veldig fin omtanke fra andre bloggere. Kanskje jeg hadde ønsket meg en gratulasjon når BBBB gav ut plate, men det er det mange i det fysiske livet mitt som ikke gjør heller, så hva kan jeg egentlig vent?

Jeg hadde blogget et halvt år, før jeg oppdaget andre bloggere og nå kjenner jeg hvem kjernen er, og en del av oss andre utenfor der. Outsider har jeg alltid vært. Og jeg tør å mene i mot de mest populære. Det er jeg egentlig fornøyd med.

En super vanlig dag med Pilates og Tomatis innlagt. I dag har jeg fått sunget igjennom låter med trykk. bastet: Takk for forslaget om teknisk trening på sang, men jeg vet ikke om jeg gidder å prioritere det. Jeg synes det er ok å være en uslepen diamant. Og når Bergens Tidende skriver at jeg lignet Patti Smith på det beste, så ser jeg ikke minusen med det. Men det kan hende jeg skal finslipe en dag, men ikke nå. Jeg har styrke i min sang, på et annet vis enn en skolert og hvordan er det egentlig å prøve å få en gammel pønker til å synge Vårsøg, kanskje ikke helt heldig. Vi får se.

Nå sitter min bonussønn og jeg med hver vår kopp te og med hver vår lapptop. Han retter oppgaver til IT-grunnkurs og jeg taster her. Jeg er på låneren nå. Maskinen jeg fikk låne av min venn, var helt krise, så den skal jeg snarest levere tilbake.

Gutta har spille og tv forbud i en uke, det fløt helt ut. Så nå er det regime på det. Og igjen oppdager vi at de blir gladere av det, litt mere intense, men herlig også det. Minstemann kommer inn til meg hver morgen, for å "hente varme", som han sier. Han gleder seg til jeg får to pupper, uten at jeg helt forstår hvorfor det. Men det er jo det som er det normale. Jeg gleder meg ihvertfall, mindre enn to uker igjen og før det skal vi ha et par spillejobber.

God kveld til alle i og utenfor bloggekjernen og til alle andre som gidder å følge med,

fra Betty

25 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg ser at du tidligere har spurt om hvordan man lager lenker i posten, og jeg tenkte at jeg kan prøve å svare.

Det gjør du på samme måte som når du legger til lenker i sidebar'en, bare uten li-tagen. Jeg skal prøve å vise deg her, men bruker da [ og ] i stedet for < og >.

[a href="her limer du inn URL'en"]her skriver du tittel på lenken[/a]

Hvis det var klønete forklart kan du sende meg en mail, så skal jeg prøve å forklare bedre. (Jeg fant ingen mail-adr. til deg)

Rigmor sa...

Hey Betty,
jeg er ikke en del av bloggerkjernen, men jeg er innom bloggen din av og til, jeg har bare ikke vært flink å kommentere. Ofte vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal si når jeg leser blogger og så ender jeg opp med å la være.

Men i dag tenkte jeg i alle fall å si god kveld. Og jeg håper spillejobbene går bra - så lenge siden jeg har spilt nå; jeg savner det.

=Anja sa...

Godt-
Dette frisker opp!

Betty Boom sa...

Røverdatter: Takk. Jeg skal prioritere å omstrukturere litt i helgen og linke til flere. Og legge ut et nytt bilde. Jeg er ikke lenger så svær som på bildet. Skal vi linke til hverandre?

God kveld, Rigmor. Hvem spillte du med?

Anja: vi friskner til, hele veien

Betty

Rigmor sa...

jeg spilte egentlig ikke så organisert; bare mennesker jeg har blitt kjent med på universitet eller i nabolag og sånt. Passer greit til jamming. (saxofon)

Anonym sa...

Så var det dette med lenker da. Jeg lenker til de bloggene jeg leser fast (det er liksom mitt lenke-"system"), uavhengig av om de lenker til meg eller ikke. Jeg vet/ser at det høres sært ut, men jeg pleier å oppdatere lista når jeg oppdager at jeg til stadighet vender tilbake til en blogg. Foreløpig er ikke din blogg en av de jeg er innom jevnlig eller fast.

Om du vil lenke til meg eller ikke, er selvfølgelig helt opp til deg. :)

Anonym sa...

Hei!

Jeg mener ikke at du burde begynne hos sangpedagog, men det skjønte du sikkert! :)

Synes fortsatt du er et plaster (i veldig postitiv betydning!!!).

Ha en fin natt og morgendag!

Betty Boom sa...

Rigmor:

keep up the sax

Røverdatter:

Jeg vil lenke til de som lenker til meg, så blir det en liten familie. De jeg lenker til er de jeg vil innom når jeg har tid til det.Men takk for hjelpen.

Bastet: Jeg skjønte at det var et tilbud og ikke et råd.Jeg vil gjerne være plaster for deg. Jeg vet du er der, i tilfelle en pedagog skal til, men jeg har det bra med syngingen nå,

Betty

Betty Boom sa...

Rigmor:

keep up the sax

Røverdatter:

Jeg vil lenke til de som lenker til meg, så blir det en liten familie. De jeg lenker til er de jeg vil innom når jeg har tid til det.Men takk for hjelpen.

Bastet: Jeg skjønte at det var et tilbud og ikke et råd.Jeg vil gjerne være plaster for deg. Jeg vet du er der, i tilfelle en pedagog skal til, men jeg har det bra med syngingen nå,

Betty

Anonym sa...

Gratulerer på etterskudd med utgitt plate, om jeg ikke har sagt det så har jeg ihvertfall tenkt det.

Finner mye glede i bloggen din fremdeles. Har vært lite pc-tid på meg i det siste, mindre oppdateringer, og mindre kommentering. Det er som du sier, når noe prioriteres går det på bekostning av andre.

Dessuten har jeg alltid tenkt på deg som en av de i blogkjernen (om enn kanskje litt i utkanten av den...). Det burde jo være talende nok at du ble nominert og stemt på i tordenbloggen, synes jeg.

Anonym sa...

En uslepen diamant er større, kraftigere og mer ekte enn en slepen.

Syns stemmen passer musikken.

Jeg har også dannet meg en liten blogg-kjerne etter at jeg opprette min blogg, og jeg får mye ut av at andre blogger. Nye og interessante blogger dukker stadig opp, men jeg har ikke nok tid til å utvide min kjerne.

Jeg vet på meg selv at å få kommentarer på mine poster gjør at jeg føler meg større i den store bloggverden, og har bestemt meg for å bli flinkere på dette selv. Men dette tar også tid.

Takk for at du blogger

-trond

Betty Boom sa...

Rigmor: Skal vi lenke til hverandre?

Alice og Trond og Bastet. Jeg vil gjerne legge ut lenke til dere, må bare finne læringsrom til det først.

Takk for fine ord til begge.

Viktigst er det å være sin egen kjerne.Og jeg satser på en uslepen en et år til :-)

Betty

Anonym sa...

Vi har nok forskjellige utgangspunkt både når det gjelder blogging og lenking. Min mening er at det er plass nok til alle, så derfor syns jeg også det er helt greit. :) Jeg kommer nok innom en gang i blant.

Anonym sa...

Merkelig det der hvordan man kan bli oppfattet på nett.

Jeg kom med en slengbemerkning om at vi måtte da ikke tro vi var nettkompiser, vi var da konkurrenter og at jeg snart måtte begynne å bashe dere. (jeg, eskild og deg) som var ment morsom i en blogg i går kveld og da jeg skulle følge opp diskusjonen i dag så var den luket vekk.

Jeg tenker som så at hvis ikke bloggeren tåler såpass så er det ikke en blogg verdt å følge.

Betty Boom sa...

Sexy Sadie:

Det er det jeg sier, det finnes en kjerne gjeng og de "koser" med hverandre.

Ja, det er ikke noe grunn til å være for "hårsår" når en skriver blogg. Da får en heller skrive at en blir såra, enn å luke vekk. Med mindre de skriver at man er dum, teit og feit da.

Men jeg tåler godt at folk står for det de gjør og er tydelige.

Så er det snedig hva folk tillegger deg at du har skrevet, og ikke har skrevet, men de skrevne ordene de står jo der de.

Jeg står for de jeg ikke liker, vi kan ikke like hverandre hele gjengen. Vi er da individer i denne bloggverden også.

Det er mange holdninger jeg har veldig i mot. Og jeg skal prøve å holde meg i skinnet en stund.

Sexy Sadie: Bare Vær Deg!!!!!!

Betty

Anonym sa...

Det skal du vite at jeg er også ja, man kan begynne å lure på om ikke enkelte er for sarte sjeler for nettet. ;)

Betty Boom sa...

Jantelovkilleren funker vel på nettet som alle andre steder. Men nå er det like før vi koseprater her :-)

Betty

Anonym sa...

Klemz.

Esquil sa...

mulig jeg var for krass i tonen i kommentaren du sikter til.

og mulig jeg har misforstått. det som plagde meg var at det virket som om du begynte å kritisere kent bare fordi han ikke svarte deg i kommentarfelt. og hvis man kan få uvenner av å ikke svare i kommentarfelt, altså av å gjøre ingenting, blir jeg mørkredd, for ingenting er det jeg gjør mest av.

så har kent, tja, sagt ting som fikk meg til å tenke at vi må være forsiktigere med ham. han er ikke lagd av stål han heller. men nå ser jeg jo at han har skrevet ikke helt høflige ting til deg også. så jeg skal ikke legge meg mer opp i det.

men selv KAN jeg ikke svare på alle kommentarene i bloggen min. uten at det betyr at jeg boikotter de jeg ikke svarer. jeg har aldri boikottet noen kommentatorer.

Betty Boom sa...

Esquil!

Har du drukket?

KØDDER!

Vet du, jeg tåler ganske mye. Jeg synes bare det er streitere å henvende seg direkte til den det gjelder og det gjør du nå, så takk skal du ha.

"Virket som om du begynte å kritisere Kent....". Kunne ønske meg at du spurte meg om det: Kritiserer du Kent fordi han ikke har svart på en kommentar?

Det gjør jeg ikke. Jeg elsker Kent (eller det han skriver, ganske ofte jeg), men han elsker ikke meg. Og det må jeg leve med. Det er ikke større enn det, egentlig.

For dere supergutta med 40 kommentarer på de fleste postene, så forstår jeg da at det går an å glippe en kommentar eller 3, men både du og Kent vet hva dere holder på med.

Vi er alle sårbare sjeler på blogg. Vi gir mye av oss sjøl til offentlig skue, og det koster å være modig.

Hils Kent og si at jeg er en fan som ikke har skjønt kodene hos han. Egentlig skulle jeg vel sagt det selv, men hyggelig om du går mitt ærend.

Vi "snakker" ikke alltid samme språket.

Betty

Esquil sa...

sadie: hvilken kommentar er det du snakker om? (nysgjerrig)

husk at det kan skje tekniske feil også... man skal ikke dømme folk for tidlig.

betty: jeg puttet deg i linkelista mi i dag på tross av og ikke på grunn av denne debatten.

Jeg er uenig i måten du ser bloggosfæren på. I og med at jeg selv blir plassert i den ekskluderende klikken og jeg vet at jeg har den holdningen at alle mennesker er like mye verdt.

Lista over "klikken" som jeg så er i mine øyne en rekke blogger som ikke har særlig mer til felles enn at de er aktive og ofte besøkt. noen er venner, noen er det ikke. Og det må da være lov å få venner over nettet uten å bli trakassert for det!

Blogging er ubetalt frivillig arbeid som ikke gir penger og knappast makt, å snakke om en elite i en sånn sammenheng virker veldig merkelig på meg.

men du er en bra dame, og det har jeg tenkt å fortsette å mene.

rockette hadde en post om misunnelse, som du kommenterte slik:

"Bandet mitt har en hyllest låt til alle menn vi kjenner, for drittsekkene, de som trekker deg ned, de har vi ristet av oss. Livet er for kort til å ikke ha det bra og slike folk gir deg ikke god energi.

De er slik fordi de har det ikke godt sjøl, tenker jeg."

Det er litt slik jeg har opplevd denne debatten. Da snakker jeg ikke bare om din kommentar hos Maren, men summen av flere personers innspill.
Misunnelse er en dødssynd, kampen mot misunnelsen vår må vi alle prøve å ta inni oss før den kommer til utsiden.

Vrede er også en dødssynd, og kampen mot den tapte jeg nok før jeg skrev Kent-kommentaren. Det beklager jeg.

Jeg foretrekker deg nok når du ser verden fra det perspektivet du hadde i Rockettes artikkel, og det er den Betty jeg linker til :)

fred?

Esquil sa...

nå postet vi forbi hverandre.. :)

men jeg kjenner altså ikke kent særlig bedre enn du gjør.... jeg har ikke noen dialog gående med ham utenfor bloggosfæren.

Betty Boom sa...

Syber space klem til deg, Esquil.

Så spør eg deg, kan eg linke til deg?

Er det ikke greit å være litt uenig da? Jeg mener, vi må jo holde dette gående.

Jeg liker tydelige mennesker, som fremstår klart med hva de mener. Og jeg vil ha retten til det samme. Jeg gjentar: alle kan ikke like deg.

En ære at du refferer til tidligere kommentar til Rockette. Og akkurat sånn opplever jeg det. Livet er for kort til å ikke ha det bra, og drittsekkene ristet vi av oss.

Men noen ganger Esquil, og særlig i en blogg verden skal det være rom for FREE SPEECH. Det finnes en kjerne, i alle verdenener, med de som er de populære og arrogante, men ikke vil se det.

Sånn er det bare.

Hadde jeg kjent deg, hadde jeg ringt deg. Du blir "så" grundig og respekt for det.

Betty

vedr. kent. Vel, vi får se, han har jo en mulighet til å komme på banen han også da....

Anonym sa...

Eskild: Jeg vil ikke si hos hvem det var fordi jeg får ikke linket i kommentarfeltet, og så er det jo før helgen det her skjedde så jeg føler meg litt ferdig med saken.

Betty Boom sa...

I går kveld, så spratt jeg opp fordi jeg hadde glemt å linke til Esquil, fordi han skrev at han hadde linket til meg. Det ville jo vært en ære, men sådan var det ikke. Jeg var nevnt i en post, hvor utdrag av min tekst var dratt fram. Og det er jo greit det, men hvis "de" synes at dette er så lavpannet (mitt ord), hvoror fortsetter de da?

Ingen erkjennelser å se, bare klage på klage på klage osv

Da skjønner jeg ikke vitsen i å fortsette å debattere.

Hva med å stille spørsålet: Opplever dere det sånn?

Forstår jeg deg riktig når.... osv

Nå er det blitt for mye: dumming - dumming sjøl.

Betty