lørdag 20. januar 2007

FENGSLET!




Ja, så hadde vi en fengslende konsert i kveld. Det er noe HELT eget å spille der. Lyden er sånn passelig ræva, men den menneskelige varmen oppveier for det. Vi får god respons, trampeklapp og banking i respateks bordene og det er ikke vanskelig å gi av seg selv. Jeg merket at vi hadde ny bassist i kveld.

Jeg ser at låtene treffer. De smyger seg inn i en og annen sjel og selv der, kan ikke noen være avhengig av annet enn seg selv, når de i møte med ærlige, nakne og åpne tekster, med sterk musikk og innramming, så blir det et møte med de selv. Jeg ser det. Og det er nettopp derfor det er så deilig å synge i band, fordi musikk er en frihet i seg selv. Musikk gir alle mennesker en mulighet til å oppleve, drømme, ønske, føle og kjenne etter selv.

Han husverten vår (en fangevokter), hyggelig sådan, lot seg også rive med, det så jeg. Men det satt noen urørlige klipper der(fangevoktere), som ikke lot seg rokke. Jeg slapp taket på de. De ville ikke la seg bevege og da får de være for seg selv. Det er ofte slike folk som ikke lar seg berøre eller bevege, som blir "sånn liksom interessante" mennesker for mange. De sjenerte, såkallt mystiske, fordi de enkelt og greit, i mine øyne, er avstengte og utilnærmelig sine egne følelser. Da skal noen inn og redde de. Sosionomer og slikt er gode på det, men nå snakkker jeg mere om damer som finner seg typer som er avstumpet i eget følelsesliv og synes det er spennnende å være "mor" for deres ved og vel. Eller menn som finner seg kvinner som de kan ivareta, som er underlegen deres autoritet. Det er mye ubalanser her i verden.

Men de som lot seg rive med, som til lot seg det, var 95% av lokalet i kveld, og de fikk en opplevelse, og det gjorde vi også. En innsatt ville spille en blueslåt på slutten og gutta kompet med. Det ble gjestfritt og flott. Ann Lill gav masse av seg selv i låten hans og det ble en hyllest kveld.

Det stilige er at de følger nøye med (ingen alkoholservering) og det setter vi pris på. Fikk ikke tatt noen bilder i kveld, det var ikke lov. Men nå skal jeg blogge off og lade opp til i morgen kveld.

God kveld,

Betty

10 kommentarer:

Anonym sa...

Høres bra ut, ja.

Betty Boom sa...

Æ glær mæ til i kveld,

Betty

Anonym sa...

Fleir det!

Skal bare ha litt kaffe nå og så drar jeg ned og handler og deretter reiser jeg til Trondheimen.

Anonym sa...

Hei på deg! Hadde en xtra dårlig dag i går (som du sikkert la merke til), men sånn er d med meg "opp som en løve og ned som en skinnfell" he,he...:-) Men når disse dagene kommer er man fryktelig naken og sårbar, bonusen er at man er tusen ganger sterkere om man kommer seg gjennom det utenå gå på snørra! What doesn´t kill u, makes u stronger !!!! Så sant, så sant.... Grattis med vel overstått konsert i fengselet, men er du sikker på at der var meg han spurte om?D er jo 5 andre som heter Monica i d samme miljøet så d er ofte mange som forveksler oss.
Har begynt å mase på mannen min om å kjøpe laptop nå!!! Det er jo rene terapien å skrive blogg, man kan være anonym og åpen og ærlig på samme tid! KULT !! Dele tanker og følelser med andre og kanskje få litt "input" så man, kanskje begynner å se ting på en annen måte når man har kjørt seg helt fast eller hengt seg helt opp i noe og kanskje ikke klarer å se ting fra en annen side!! KOOOOZZZZ

Anonym sa...

jeg kan desverre ikke være tilstede på kveldens konsert. andre planer dukket opp... men jeg skulle gjerne, det skal du vite. har vært litt lite aktiv i det siste, da det er andre ting som har opptatt meg.

Lykke til - blås vettet ut av publikum.

trond

Anonym sa...

Aller kjæreste Betty! Jeg har blitt syk. Kjempelei meg for at jeg må skippe konserten. Har gledet meg hele uka, men jeg ligger rett ut her... :(

Håper det går bra og at de andre bloggedamene kommer!!

Tvi-tvi! Håper jeg får se dere senere en gang!

=Anja sa...

Tusen takk,kjæreste Betty!
Hjertet smelter!
Fantastisk kveld!
Slutt

Anonym sa...

Gratulerer med vel overstått. Tipper det ga gjenlyd i veggene.

Anonym sa...

Det var bra!

Tusen takk.

Betty Boom sa...

Mo9ca: Ekstra dårlige dager kan vi alle ha.

BIT LIVET I LÅRET!

Det kan være en annen Monica, hvem vet!!! Men det finnes bare en Mo9ca, da.

Skriv blogg du og!!!!

Trond: Vel blåst!!!

bastet: God bedring. Det kommer bedre dager og nye konserter.

Anja: Nydelig bidrag du hadde!

Alice: Det ble god trøkk i oss

Sexy Sadie: Lik ens :-)